Auteur Topic: baby papegaai groter geworden  (gelezen 7829 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: baby papegaai groter geworden
« Reactie #15 Gepost op: januari 03, 2007, 20:13:03 pm »
450 gram  :o :o aaammaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii zoveel weegt onze flip nog niet eens en die is al 1 jaar geworden

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #16 Gepost op: januari 03, 2007, 23:58:19 pm »
Dat is veel.Iedere gaai is verschillend.Er bestaan richtlijnen hoeveel een gaai ONGEVEER moet mag wegen.Laat hem niet te zwaar worden want dan kan hij ook problemen krijgen.Ik weet niet hoeveel een grijsje van zoveel weken plm mag wegen maar informeer even bij wat kenners.

Fotoos bedriegen wel eens.Hij ziet er niet te dik uit maar wel super lief!!

Rob

Sanco

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 04, 2007, 00:15:32 am »
Hij/zij ziet er inderdaad echt heel erg lief uit! Wat een leuk cadeautje om te krijgen zeg! Maar wat ik niet terug kan lezen in je berichten is waar hij vandaan komt? Als het een kweker/verkoper is die zegt dat hij ouder is dan dat hij echt is, zou ik het niet vertrouwen eerlijk gezegd.. Waarschijnlijk heb je dus ook geen keuringsrapport of certificaat dat hij getest is (of kan dat nog niet als hij nog zo klein is?) Niet om je bang te maken ofzo, maar je hebt wel een babypapegaai. volgens mij (ik heb er ook niet alle verstand van hoor) is 450 gram wel erg veel voor zo'n kleintje. Die van mij is bijna 1 jaar, en die weegt maar tussen de 410-420 gr.. Maar goed dat kan ook verschillen natuurlijk.  Ik wil ook niet negatief doen hoor over Deejay want ik vind het hartstikke leuk voor jullie!  :thumsup:

truus

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 04, 2007, 08:17:16 am »
hoi
ik heb hem van mijn zoon die is 18,. en heeft hem van marktplaats en ik heb inderdaad niks van papier. dat wist hij niet . de baby papegaai was op dat moment die enige die hij kreeg voor de kerst en omdat hij mij wilde verrassen heeft mijn zoon hem gehaald
maar ik moet eens uitzoeken of na de dierenarts bellen over een test te laten doen
of wat nog meer nodig is
de kweker had hem gewoon niet weg moeten doen
maar ik ben heel erg blij met hem en dat ik hem van mijn zoon heb gekregen
groetjes truus

Dorian

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 04, 2007, 08:46:57 am »
Als je hem gaat testen zou ik sowieso laten testen op PBFD, maar misschien ook op chalmydia en polyoma. Dan weet je het maar zeker.
Zeker als hij van een niet al te betrouwbare kweker komt. En een algeheel onderzoek is misschien ook iets om over na te denken (ontlasting, stemgeluid enzo).
Ga dan wel naar een vogelarts en niet naar een dierenarts.

Verder is deejay wel echt een schatje om te zien. Lijkt me een erg leuk vogeltje.

Succes  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: januari 04, 2007, 10:09:19 am »
en truus ,kan je gewoon met je zoon niet even naar die man toe gaan om hem papieren en inlichtingen te vragen ,je zoon heeft hem toch opgehaald zelf dus.... weet ie toch waar die man woont !!
deejay is toch wel geringd ??

truus

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 04, 2007, 11:04:20 am »
hoi
hij is ook niet geringt,geen papieren
omdat ik graag een papegaai wou, heeft de zoon een voor mij gekocht .hij werkt nog niet zo lang en was trots er op dat hij hem voor mij kon kopen ,nu weet hij ook niet meer waar hij woont en het is twee uur rijden van bij ons uit.  ik heb die man nog  proberen te bellen maar krijg geen enkel gehoord. de advertentie is van marktplaats verwijdert
wat zijn de gevolgen als hij niet geringt is
ik weet het ook effe niet meer  :seestars:
groetjes truus

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 04, 2007, 11:12:30 am »
Er zijn geen gevolgen dat hij niet geringd is! Ook geen gevolgen dat je geen papieren heb. (ik heb ook geen papieren van mijn vogels)

Doordat die kweker het jong zo verschriklkelijk vroeg heeft verkocht, kun je zien dat die kweker meer op het geld uit was dan op de gezondheid van de vogel. Dus is een test wel handig om te laten doen. Helemaal als hij ooit met andere vogels in aanraking komt!

truus

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 04, 2007, 11:28:01 am »
hoi
gelukkig dat het geen gevolgen heeft
ik ben wel van plan de testen te doen, je weet maar nooit en ik weet nu bijna zeker dat het de kweker om geld was te doen
als ik kweekte met papegaaien zo ik graag willen weten hoe het met de baby gaai ging en dan konden ze mij altijd bellen of e-mailen. maar er bestaan ook andere mensen die het geld belangrijker vinden.  maar ondanks alles ik ben heeeeeeel erg blij met deejay :hart:
groetjes truus

Sanco

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 04, 2007, 13:03:23 pm »
je doet het volgens mij ook hartstikke goed hoor! Ik denk inderdaad dat die man waar jouw zoon hem heeft gekocht meer op geld uit was. gelukkig maar dat jullie hem nu hebben want hij zal het vast heel goed krijgen bij jullie!  :thumsup:

Loesje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 04, 2007, 13:19:38 pm »
Ik vind het kanp dat het nu zo goed met Deejay gaat, wat een shatje! :-*
Maar ik zou hem ook zeker laten testen aangezien die kweker nu niet echt te vertrouwen lijkt.
Ik heb alle gewichten van Emma bij de verschillende weken mee gekregen toen ik haar ophaalde bij haar kweker, dus als je die wilt weten moet je het maar even zeggen.
Maar ga zo door! :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: januari 04, 2007, 13:37:26 pm »
maar je hebt wel een babypapegaai. volgens mij (ik heb er ook niet alle verstand van hoor) is 450 gram wel erg veel voor zo'n kleintje. Die van mij is bijna 1 jaar, en die weegt maar tussen de 410-420 gr..

Is het niet zo dat babygaaien voor ze gevlogen hebben zwaarder zijn dan wanneer ze groot/zelfstandig zijn?

Maar probeer eens contact op te nemen met een andere grijsjes-kweker, misschien kan die je meer vertellen. Veel kwekers op fora geven je de info graag. Op dit forum zijn er ook een aantal, uit mijn hoofd dacht ik zo Wickingh, Riboet (en ook Senna staat volgens mij nog in de PLFlijst) en ik zal er vast een paar vergeten, sorry alvast! Je kan ook die lijst even opzoeken. Probeer eens een kweker te pb-en met je specifieke vragen. ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: januari 04, 2007, 15:16:03 pm »
Goh zeg wat een ukkepukkie, het zou eigenlijk verboden moeten worden om ze zo jong te verkopen. Het klopt in mijn ogen ook niet dat je geen begeleiding krijgt van de kweker. In jou geval zou ik zelf contact zoeken met een kweker in de buurt of via forum en een vogelarts om toch wat begeleiding te krijgen, in hoeveelheid voeding en een gewichtentabel. Dan weet je in ieder geval zeker dat het daarop goed gaat.

Succes met je kleine moppie!

truus

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 04, 2007, 16:41:56 pm »
hoi
ik zou graag de gewicht van verschillende weken willen hebben en mischien ook hoevaak hij eten moet hebben
ik zit nu op 4 x per dag hij is nu 5 en een halve week en ik heb ergens gelezen dat hij al een beetje krachtvoer mag hebben en heel fijne stukjes appel, maar dat wil ik zeker weten voor ik het aan hem geef
ik weet geen kweker hier in de buurt en daarom is dit forum zo fijn, je kunt van alles vragen
als we dan toch bezig zijn    :-[  wat geven jullie een baby gaai van 6 a7 weken  dan kan ik het al in huis halen
groetjes truus

Loesje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 04, 2007, 16:47:18 pm »
Emma komt van Ed en Thiely de Moor en die kun je altijd raadplegen hoor.
Ik heb Emma zelf pas gekregen toen ze zelfstandig was, maar wel een volledig kweekverslag meegekregen.
Emma was op 7 juli 5 weken en kreeg toen 3 keer daags 40cc pap en woog 356 gram.
Met 5 en een halve week zat ze rond de 380 gram en met week 6 al op 410 gram.
Dus volgens mij doet Deejay het uitstekend hoor.
Ik weet niet precies hoe het zit met appel enzo. Je zou ze even een mailtje kunnen sturen.