Het jong zit nu binnen bij ons in huis.
Hij zit in een doos met een warmwaterkruik die ik regelmatig wissel. (Zelfs 's nachts sta ik voor het monster op om zijn beddeke terug te verwarmen)
Momenteel is hij bijna zes weken oud. Eten begint goed te gaan. Ongeveer 3 ml per keer en ik geef hem wel nog vier keer per dag omdat hij gisteren moeilijk at (hij is het immers niet gewoon). Deze namiddag een fruitpapje en 's avonds nog een gewoon pappeke.
Hij zit niet meer in de nestblok. De eitjes heb ik er wel altijd bij laten liggen. Goed dat ik dat weet voor de volgende keer. Maar dan zal het geen mengelmoes zijn. Maar een mooi personatatje ...

Het bijten was niet erger geworden en door zijn dons kan je de wondjes niet meer zien. De pluimen beginnen ook al goed door te komen.
Bubbels is hij gedoopt en daar er dagelijks zo veel met bezig te zijn zijn we er echt zot van geworden! Hij heeft al een mooie vogelkooi gekregen en zit nu al een dagje binnen bij ons. De vorige dagen haalde ik hem altijd een uurtje uit het nest om er de nodige aandacht en hand-gewenning in te steken.
Hij is supernieuwsgierig. Eerst had hij wat schrik van de hondjes, maar dat is nu allemaal niet meer waar. Het leukste is van onder mijn Border Collie te kruipen om daar te gaan slapen onder de lekkere plouche pels. Mijn Beagle is er ook al de beste maatjes mee. Dat gaat hier echt goed komen denk ik!
Als ik naar Duitsland ga dan gaat mijn vriend zes weken voor dat klein grut zorgen. Bubbels zal daar de nodige aandacht en knuffels krijgen. Ik hoop dat hij tegen dan een beetje zelfstandig begint te eten en maar twee keer pap meer nodig heeft. Hij is immers op 3 januari geboren.
Groetjes
Foto's volgen