Auteur Topic: arthur vertikt het eten van pellets  (gelezen 6015 keer)

giggles

• Gast
Re: zaadjes aannemen
« Reactie #15 Gepost op: januari 08, 2007, 22:34:22 pm »
Mijn gaaien zitten op een strakker dieet dan ikkeh  cheesy2  :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 08, 2007, 22:36:49 pm »
Ik denk dat iedereen zich wel es schuldig maakt aan ze iets ongezonds te geven. Het is, denk ik, ook dat je ziet dat ze er echt van genieten. Omdat ze het zooooo lekker vinden.
Ik probeer het zo weinig mogelijk te doen. En dan denk ik aan eens in de 2 weken een keer een heel klein stukje ofzo!

Ik zelf vind dat voor mezelf en mijn gaaien acceptabel.
Het gaat mij er om dat het dan iets is wat ze echt ontzettend lekker vinden!

..ingrid..

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 09, 2007, 10:03:06 am »
die pindakaas, heb ik van vogelarts palgi hier in den haag.Hij gaf het advies toen ik op pellets overging.moet toegeveen werkte echt hoor.Wilde al eens overstappen op pellets maar dat kleine mannetje at echt helemaal niets.Heb er toen ook een topic over gestart.nu eet hij het lekker op ik niet in de stress en hij niet.Een goede oplossing toch??

Cosch

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 09, 2007, 11:30:21 am »
Bijna alle middelen zijn geoorloofd om gaaien op pelelts te krijgen ;)  cheesy3

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #19 Gepost op: januari 09, 2007, 15:22:01 pm »
gisteren is het niet gelukt,dus vandaag pellets geweekt in roosvicee en wat doet tuur denk je  :stink:

hij komt er zelfs niet in de buurt ,morgen of donderdag proberen met camenbert ,oh my god
,gaat die uit de bek staan stinken ,doe ik ook  :stink:
het is een volhoudertje zenne

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: januari 10, 2007, 20:24:50 pm »
derde dag ,tuur eet geen pellets,vandaag na het werk er een paar ingesmeerd met camenbert,daar is hij echt gek op
wat zie ik,droge pellets zonder camenbert,zelfs geen klein stukje is er af gebeten

het is ondertussen wel de derde dag dat hij alleen s'avonds een klein beetje zaad krijgt,net genoeg om de krop te vullen,moet ik het nog langer volhouden
moet ik het morgen nog aan zien ???
vandaag had hij zelf keuze tussen de senic en de harisson,geen van beide wil hij,het enige wat ik morgen nog kan aanbieden is de ecobird,die staat hier ook nog ,maar dan vrijdag moet ik hem toch laten dooreten ,wat denk je ??

geef es jullie gedacht,ik zoek wel de gulden middenweg

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2007, 20:30:23 pm »
Ik vind dat je net zo lang door moet gaan tot dat hij het eet!  :)
Je moet er niet te veel aandacht aan geven! gewoon 's ochtends de pellets, zonder gekkigheid in het bakje doen, geen tussendoortjes en s avonds een mini beetje zaadjes geven. En verder niet proberen of dwingen of wat dan ook. Hij krijgt er aandacht mee. Hij ziet zo dat jij er een probleem mee hebt en gaat net zo lang door totdat je toe geef!  :)

Dat zijn mijn gedachtes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: januari 10, 2007, 20:43:55 pm »
Doorgaan en er niets meer opsmeren, hij heeft goed door dat jij het belangrijk vindt!! Besteed er maar helemaal geen aandacht aan! ;)

..ingrid..

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 10, 2007, 20:45:26 pm »
ik zou de pellets iets lekkerder maken door er iets doorheen te doen.En er verder geen aandacht aan besteden

giggles

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 10, 2007, 22:30:36 pm »
Ik heb wel is gehoord dat je de zaadjes kan weken in bijvoorbeeld roosvicee...

Maar als ik jou was Vivke, zou ik gewoon doorzetten zoals Loes het zei idd. Dus overdag alleen pellets aanbieden en 's avonds als hij niet gegeten heeft een klein beetje zaad en die er dan voor je naar bed gaat weer uithalen.
En maak er geen punt van dat hij het niet eet. Als jij twijfelt en tegen hem gaat zeggen dat hij die zaadjes moet eten geef je hem aandacht, dus beloning voor het niet eten van de pellets. Doe gewoon zoals je anders ook doet, voor je hem overzette op pellets... Enneh 's avonds niet te veel zaadjes geven hè!

Volhouden Vivke, jullie kunnen het  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: januari 10, 2007, 23:08:44 pm »
ik zou de pellets iets lekkerder maken door er iets doorheen te doen.En er verder geen aandacht aan besteden

dit hielp dus niet,het lekkers was eraf gelikt,de pellet lag er nog  :S
dus morgen gewoon weer pellets en s'avonds ietsepietsie zaadjes

ps,tussendoortjes wil hij niet ,alleen marc zijn boterham met camenbert :(

ps2,ik houd vol

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: januari 11, 2007, 08:44:42 am »

ps2,ik houd vol

Goed zo. En besteed er gewoon helemaal geen aandacht aan hè? Het maakt jou niet uit of hij eet of niet!! :) Misschien goed als je een hele dag weg bent...  ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #27 Gepost op: januari 11, 2007, 12:02:37 pm »
heb vivke beloofd dat als het nog niet gelukt is tegen de tijd dat ik kom, ik het ga proberen!  ::)
is me ook gelukt met een hondje dat zijn medicijnen niet wilde, maar natuurlijk hoop ik dat het al gelukt is voor ik kom natuurlijk!  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: januari 11, 2007, 14:48:56 pm »
heb vivke beloofd dat als het nog niet gelukt is tegen de tijd dat ik kom, ik het ga proberen!  ::)

ze heeft zelfs beloofd de pellets voor te knabbelen en uit de krop te voederen,nou ja,maakt me niet uit ,als het maar lukt  cheesy2

Offline vivke

• Senior Parrot
Re: arthur vertikt het eten van pellets
« Reactie #29 Gepost op: januari 11, 2007, 14:55:13 pm »
we zijn vandaag al namiddag ,kheb vanmorgen de ecobirdpellets aangeboden en tot nu toe keurde hij ze geen blik waardig,laat staan proeven  :cry:

deze middag toen wij gingen eten werd hij echt boos en vals  :S  omdat hij honger heeft en niks krijgt ,kheb hem zonder commentaar terug naast zijn bakje gezet ,maar nee ,niks hoor ,meneerke ging zijn toilet maken en uiltje knappen  ;D
hij is echt volhardend hé ,maar ik ook hoor

die moet toch stillaan echt honger gaan krijgen  :CENS

ps,ik hoop dat marc het nog even uithoud want die zou al willen toegeven (bijna onze eerste ruzie dit jaar  :seestars: )