Auteur Topic: arthur vertikt het eten van pellets  (gelezen 6029 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: arthur vertikt het eten van pellets
« Reactie #30 Gepost op: januari 11, 2007, 14:58:13 pm »
samenwerken he!
anders is tuur daluk boos op jou omdat jij hem laat uithongeren! (dat denkt hij dan he) en  :hart: met marc omdat die em wel te eten geeft!

komt goed! beloofd!  :-*

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #31 Gepost op: januari 11, 2007, 15:31:56 pm »
Ruzie is helemaal niet erg.Als het slaande ruzie wordt,moet je oppassen.Dan zou je eens kunnen overwegen wat fruit te geven met de pellets daarin "geweekt"Dan heb je de smaak van pellets in het fruit een beetje zitten maar er zullen ongetwijfelt ook pellets aan blijven plakken.

Rob

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #32 Gepost op: januari 11, 2007, 15:34:09 pm »
Ruzie is helemaal niet erg.Als het slaande ruzie wordt,moet je oppassen.Dan zou je eens kunnen overwegen wat fruit te geven met de pellets daarin "geweekt"Dan heb je de smaak van pellets in het fruit een beetje zitten maar er zullen ongetwijfelt ook pellets aan blijven plakken.

Rob

kheb dat geprobeerd rob met sap van de manderijntjes,die lust hij heel graag en niets  :S

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #33 Gepost op: januari 11, 2007, 15:46:45 pm »
Als je hem iets te eten geeft,geef hem dan niet de sap maar de hele stukjes manderijn in de pellets gelegt.Daar blijven ze een beetje aan plakken en de smaak vd pellets trekt in de manderijn.Zo krijgt hij ze per ongeluk binnen.

Rob

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: januari 11, 2007, 15:57:42 pm »
ah ok,ik had het verkeerd begrepen,straks is proberen thx  :-*

Jeffrey

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 11, 2007, 18:26:30 pm »
kan je niet net doen of jij het zit te eten, heel overdreven zeggen: ooowh wat lekker, MMMMmmm.. dat je hem zo nieuwschierig maak ;). ondertussen gewoon net doen alsof hij er niet is en als hij dan naar je toe komt of je loopt langs hem en hij zit geïtereseert te kijken, vragen wil je ook een hapje!? het aan hem toe rijken en als hij hem aanpakt gelijk zeggen Lekker he! oowh heerlijk! en zelf ook er een nemen (hoef je niet op te eten hoor  :P gewoon alsof doen is ook ok  ;) ).. al voelt hij er alleen maar aan is het al goed  ;) en zo opbouwen.. wat baasje eet willen ze zelf vaak ook wel proberen  ;D
ik heb vlgns mij een boekje over het overzetten van zaad op pellets.. ik zal eens ff voor je zoeken  ;)

Jeff

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #36 Gepost op: januari 11, 2007, 18:46:09 pm »
kheb dus geprobeerd zoals rob beschreef,paar pellets bijna verpoederd,manderijntjes in stukjes ,laten zien en ruiken aan tuur en  woohoo hij kwam direkt erop af ,hij nam een stukje ,proefde de pellet en dat stukje manderijn vloog de andere kant op  :cry:
kheb nog eens geprobeerd ,stukje zonder pelletkruimen ,ja hoor dat gaat binnen ,dus weer een ander stukje met kruimel ,nee hoor niks willen  :angry: :angry:

nu net aan tafel dook hij gewoon het bord is tussen de puree en de vis,dus honger heeft hij nu wel ,nu zal het moeten gaan gebeuren ,hoop ik

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: januari 11, 2007, 19:42:19 pm »
Ja, hou vol en voorla niéts anders geven van die lekkere dingen op tafel!! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 18, 2007, 15:57:59 pm »
En hoe gaat het nu?

Eet hij de pellets al?

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #39 Gepost op: januari 18, 2007, 16:04:08 pm »
kwas bang voor deze vraag  :cry: :cry: :cry:
nee dus  :S

de vierde en vijfde dag viel hij alles aan wat eetbaar was (behalve zijn pellets) en zaterdags morgen is marc vroeger wakker dan ik en heeft arthur dus zaagmengsel gegeten
donderdags is hij in een bord met vis gesprongen dat je het de zaterdag nog aan hem rook  :stink:
ik heb hem echt laten hongeren 5 dagen lang,hij was zelfs 65 gram afgevallen,en vermits hij al wat eetbaar was aanviel,moet hij honger gehad hebben,maar hij ging niet aan de pellets,geen van de drie soorten,ik weet het niet meer zenne

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: januari 18, 2007, 16:06:08 pm »
Ok!  :-*
Andere keer maar weer proberen als hij weer aangesterkt is!

Het is heel moeilijk, klopt!  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #41 Gepost op: januari 18, 2007, 16:07:43 pm »
Het is heel moeilijk, klopt!  ;)

zou je niet zeggen hé als je bedenkt dat yiska maar 2 dagen nodig had

TWEETY

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 18, 2007, 16:09:16 pm »
tuurke is beetje koppig  :) :)
komt wel goed  console

Cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 18, 2007, 16:13:19 pm »
Grijsjes kunnen zo wie zo ontzettend eigenwijs zijn. En ze kunnen heel ver gaan. Vaak is het op het punt dat je echt denkt: nu kan het niet meer, het punt dat ze omgaan!

Coco was in het begin ook zo hoor.

Maar het maakt niet uit! Het komt wel. Misschien is de langzame manier makkelijker voor Arthur. Dus mengen en dan steeds iets meer pellets en steeds iets minder zaad.
Misschien kun je dat nog proberen!

Maar bedenk, vaak moet je slimmer zijn dan je gaai.
Ik had dat bijv met palmnoten. Coco lustte ze niet. Totdat ik het aan een touwtje ophing in de kooi. En toen was het ineens een speeltje en at hij er wel van. Snappie?

..ingrid..

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 18, 2007, 16:18:04 pm »
jeetje wat lastig vivke ik vond het ook heel moeilijk hoor.Alle soorten pellets geprobeerd maar niets wilden meneer :angry:.Totdat ik bingo pellets heb gegeven deze at tie binnen no time doh doh