Auteur Topic: Rui! help!  (gelezen 3270 keer)

ferry en monique

• Gast
Rui! help!
« Gepost op: januari 08, 2007, 21:21:19 pm »
rui?HELP
help binky zit naar wij denken,vreselijk in de rui.
alleen hij komt er niet lekker doorheen,
je merkt het aan alles,wat kunnen wij doen om hem hierdoorheen te helpen?
wij douchen hem dagelijks,geven eivoer,en bogena multi vit.
iemand nog suggesties?
groetjes ferry en monique

Edit Cosch: titel aangepast in kleine letters
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2008, 22:47:14 pm door Cosch »

Cosch

• Gast
Re: RUI?HELP!!
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2007, 21:23:28 pm »
Meer kun je, mijn inziens, niet doen. Hem zn rust gunnen. Ruien vergt veel van het beestje!
Dus goed voer, lekker douchen, misschien multi vit.

Wat voor een voer krijgt Binky?

ferry en monique

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2007, 21:50:27 pm »
fijn zo`n snelle reactie!!
bink krijgt zaden voor grote parkieten en papegaaien,wij hebben nog een volliere van 9meter in de tuin met rossela`s,bonte boeren kakariki`s,pennanten,roodruggen enz,die doen het perfect op dit voer mengsel,hij krijgt ook sla,groente,ei,kaas,stukje kipfilet,een net vermoorde meelworm op zijn tijd,we proberen het zo gevarieerd mogelijk te houden.
nu las ik net op de website van het nop,over warmte,mijn vriend wil dat de temp in binky`s kamer altijd zo`n 16graden is `s nachts.
heeft hij eigenlijk wel verwarming nodig?
er stond dat ze door warmte sneller in de rui komen,is dat zo?alvast bedankt,groetjes monique

giggles

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2007, 21:54:20 pm »
Rosé's kunnen prima tegen zulke temperaturen. Er zijn ook mensen die Rosé's in een buitenvoilliere hebben, dus 16 graden is best te doen hoor.
Hier is het 's avonds 17 graden als wij naar bed gaan.

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2007, 22:03:10 pm »
Sommige vogels schieten wel in de rui als de verwarming bijv aangaat als het winter word. Of juist in de zomer. Maar het lijkt me niet de manier om er goed door heen te komen.

Ik weet niet hoe je tegenover pellets staat? Het is namelijk zo dat alles voedingsstoffen die een gaai nodig heeft in de betere pellets verwerkt zitten. Hierdoor komen de vogels op een natuurlijker manier (ipv verwarming aan) door de rui.

Tuurlijk is het super dat hij al die groentes en fruit erbij krijgt, maar daar heeft hij niet genoeg aan (qua vitamines en voedingstoffen)
Als je overgaat op pellets, zal hij veel minder last van de rui hebben!

Gr Corina

Jeffrey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2007, 18:13:19 pm »
ik merk ook dat mijn kaketoes heel goed en mooi door de rui heen komen door die pellets! sluit me helemaal aan bij Corina  ;) echt een aanrader die pellets :thumsup: harrison werkt bij mij het best  ;) maar zijn wel erg duur, nutri bird wat ik eerst had was ook erg goed vond ik  ;)
suc6 ermee! en hebben jullie nog vragen brand maar los!! :-*

Jeff

ferry en monique

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 12, 2007, 23:10:13 pm »
hoi
wij hebben nu ook nutribird pallets gekocht,
en proberen binky langzaam over te wennen.we doen nu de verwarming in zijn kamer ook uit,zelf denk ik dat de rui daardoor is begonnen,weet het niet zeker hoor...
elke keer dat het regent gaan we met hem in de tuin staan,dat vindt ie heerlijk...
en elke dag douchen...
hebben nu het gevoel dat ie beter in zijn vel zit!
we laten nog weten hoe het verder met ons monster gaat :-[
bedankt ferry en monique.
alle advies is nog steeds welkom hoor!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2007, 00:56:45 am »
leuk  :thumsup: geweldig om te horen dat hij wat beter in z'n vel zit, en leuk dat jullie ons op de hoogte houden!!! coolthumb was wel nieuwschierig hoor of het allemaal een beetje lukte enzo  ;D maar zo te horen gaathet super  :thumsup:

Jeff