Eindelijk kan ik jullie vertellen waarom ik afgelopen weekend en vandaag zoveel met de trein heb gereisd

Zaterdag een lange reis gemaakt van 4 uren heen en 4 uren terug, van Rotterdam naar Groningen. en dat
doe je natuurlijk niet zomaar

Na de schok van afgelopen vrijdag ( de 13e ) vond ik het best spannend maar wanneer je een ( 2e ? hands )beesie moet aanschaffen,
is tegen de zomer, dan zijn ze vaak ineens teveel
Ik ging op bezoek bij een blauwkop aratinga, een schatje, kon vliegen maar was beslist niet éénkennig

Na wat gebabbeld te hebben,
besloot ik ( ws een ) haar mee te nemen. Ze heette Coco

en ja, die heb ik al en dus, een nieuwe naam en aangezien het koppeltje van
vrijdag niet de kans had gehand een nieuwe naam te mogen dragen heb ik besloten om haar Paulie te noemen.
Ze is wel een plukkertjes, volgens die mensen raakte ze in de stress als ze de honden zag. Er werd daar ook flink gerookt

en dus ook
Paulie stonk flink naar rook, getver. Ik heb haar net in bad gedaan, met bio bad maar ze stinkt nog dus dat wordt deze week elke dag goed
douchen

Volgens die mensen zou ze zelf haar ringetje hebben gesloopt en zou ze ws rond de twee jaar zijn. Ze zou ook haar eigen jockkooi open maken en er zat dan ook een slotje op

Ook had ik een andere aratinga op het oog, een pertinax. Ik heb hem de naam Gizmo gegeven.
Vandaag dus afgereids naar Eindhoven. Die mensen zouden naar het station komen en hadden het gaaitje al bij zich, achteraf niet voor niks

Ik vond het een leuk vogeltje en dus, meegenomen

Daarna direct door met beide naar de va. Onderweg zag ik pas dat hij geen goeie voetjes/ teentjes heeft, beetje vervormd of hoe ik het moet noemen.
Maar goed, ik ben niet op zoek naar kweekvogels dus ..... als ie maar gezond is verder.
Bij de va eerst foto's gemaakt, beide kliermaagjes waren in orde

en dus meteen bloed afgenomen voor PBFD en Polyoma.
Misschien een beetje naief maar ik verwacht dat dat wel goed zit en mogen ze beneden blijven.
Ik denk dat het nu wel tijd is voor een paar

van mijn nieuwe vriendjes