Auteur Topic: Pretty bird  (gelezen 8467 keer)

senna

• Gast
Re: Pretty bird
« Reactie #30 Gepost op: augustus 08, 2005, 00:09:10 am »
 :thumbsup:

gr corina

marty

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 08, 2005, 23:16:27 pm »
Nou pellets komen er bij mij niet meer in, belachelijk duur en onnatuurlijk.
Stel je eens voor dat ze je eigen eten door elkaar mixen en je dit elke dag weer krijgt!
Ik heb het een tijdje geprobeerd bij mijn ara's, daardoor liep de hele kweek mis.
Ze hyper sexueel actief, eieren leggen uit uitbroeden(jongen niet verzorgen) en 3 weken laten weer nieuwe eieren en weer hetzelde.(zo heb ik er 18 met de hand opgevoed)
Inmiddels ben ik weer terug bij mijn normale voer en ze doen het weer helemaal zelf!, er liggen dit jaar weer 3 jongen van 2 weken oud.  Marty   

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: augustus 09, 2005, 09:01:29 am »
Interessant. Welke pellets gaf jij?

marty

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 10, 2005, 00:02:30 am »
Happy Bird pellets, en ik vond de ontlasting ook verschrikkelijk stinken.  Marty
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2005, 00:04:08 am door marty »

dylantjuh

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 10, 2005, 00:24:29 am »
Pellets komen er bij mij ook niet in ???
Ik had het er een weekje in, had ze er geen hap van zien eten.
Toen haalde ik het bakje uit de kooi en Whoopie die drukte met z`n hoofd het klepje omhoog die ik dicht moest houden dus.
Kreeg het bakje met gewoon voer er met geen mogelijkheid in.
Whoopie wilde het persee eten!
Dus ik heb ze maar weer gewone zaden gegeven.

Wickingh

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 13, 2005, 11:17:08 am »
Happy Bird pellets, en ik vond de ontlasting ook verschrikkelijk stinken.  Marty

Hai,

de ene pellet is de andere niet.
Ik geloof in het beste van 2 werelden, dus zowel pellets zodat ik weet dat ze alle noodzakelijke zaken binnen krijgen en zaden zodat ze hun spiermaag wel moeten blijven gebruiken.
Het resultaat bij mij is super gezonde vogels en een geweldige conditie,

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 13, 2005, 11:23:06 am »
Hallo Frank,

Welke zaden geef jij er dan bij ?

Groetjes Rika

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: augustus 13, 2005, 11:33:20 am »
Marty, ik vind de Prettybirds pellets ook niks, heb het al eerder gezegd. Ik zou zeker mijn vogels niet op alleen Pretty Bird zetten.. Ik vind ze chemisch er uit zien en chemisch ruiken... Ook kwamen ze nooit goed uit de bus bij onderzoeken. Maar ik ben wel voor de ecologische natuurlijke soorten pellets: de ecobird en de Harrisons! Ook dan zou ik, net als Wicking, zaad bijvoeren. Zelf doe ik niet half om half, maar 1/4 zaad en 3/4 Harrisons. Dat kan trouwens zo weer veranderd zijn, want ik kan zo weer "om" zijn. Sjakko is er namelijk de laatste tijd niet mooier op geworden qua veren (is doffer). Ik ga nu kijken of het door het invriezen van de H komt en ga dus eerst proberen alleen verse te geven (wat dus duurder uit gaat komen doordat ik kleinere verpakkingen moet gaan nemen..). Mocht er na een half jaar geen verbetering zijn, ga ik dus gewoon veel meer zaad geven, omdat hij op het zaad in principe mooier was.. Het blijft zoeken. ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 13, 2005, 11:45:24 am »
Hallo Frank,

Welke zaden geef jij er dan bij ?

Groetjes Rika

Hai Rika,

ik geef superieur van Teurlings, het anadeel is dat het alleen in 15 kilo zakken wordt geleverd, bij gaat dat wel op met mijn vogels heb je er echter maar 1 is de hoeveelheid veel te groot.
Ook is dit mengsel lang niet altijd goed verkrijgbaar,

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 13, 2005, 11:59:26 am »
Hi Frank,

Zou ik zelf iets van zaden kunnen mengen? Want ja 15 kg dan moeten wij ook zaden mee gaan eten hahahahaha. Maar dan moet ik wel weten welke ik moet kopen, of kan ik gewoon papegaaienvoer of iets anders er een beetje bij geven?

Rika

Wickingh

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 13, 2005, 12:09:01 pm »
Hai Rika,

er zijn idd goede dierenwinkels waar je zaden kan mengen,ik weet toevallig dat Thiely de Moor ook een eigen mengsel heeft, misschien dat je die eens een mailtje kan sturen.Ik weet nl. niet via wie zij dat doet.Wel is er ooit een topic geweest waarin stond wat er in mijn zaadmengesel zit, maar ben bang dat dat net als veel andere info verdwenen is,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #41 Gepost op: augustus 13, 2005, 12:49:56 pm »
Het premiumvoer van Witte Molen is ook goed hoor en die kan je gewoon per pak kopen..  ;)

Rika1963

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 13, 2005, 13:01:29 pm »
Dankjewel Loes voor je advies, ik ga vanmiddag eens een pak kopen.

Omdat mijn grijsje Timmy vroeg is gestorven ( op 16 jarige leeftijd ) wil ik nu alles voor mijn
vogeltje doen wat beste is. Nu kan je sommige dingen niet in de hand houden maar kan wel
het beste willen en natuurlijk altijd van andere leren.

Niet dat ik mijn grijsje toen niet het allerbeste gaf hoor juist tegendeel maar ik weet nu toch veel
meer als dat ik toen wist.

Ik denk nu wel eens had ik misschien toch maar sectie laten doen dan had je misschien toch geweten wat er mis was nu blijft het altijd gissen.

Groetjes Rika

Wickingh

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 13, 2005, 13:04:05 pm »
Het premiumvoer van Witte Molen is ook goed hoor en die kan je gewoon per pak kopen..  ;)

Hai,

klopt is ook niet slecht, maar vind mijn mengsel toch net iets beter,  :)

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: augustus 13, 2005, 13:07:31 pm »
Dan zit je alleen wel met die 15 kg zakken. Ik heb nu een mengsel van een nieuwe dierenwinkel, dat ziet er ook heel goed uit. In een ander topic staat er een foto van.

Rika: Ja, het blijft altijd gissen, erg is dat. Ik kan me voorstellen dat je het graag zou willen weten. Maar ja daar is het nu te laat voor en natuurlijk wil je het beste voor je vogel. Ik ook en ik ben bereid het duurste voer te kopen, maar weet nog steeds niet wat nu het beste is. Het premiumvoer van Witte Molen is in ieder geval ok