Auteur Topic: Veerpen Diva... Is dit normaal???  (gelezen 5738 keer)

Pascalle

• Gast
Re: Veerpen Diva... Is dit normaal???
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2007, 21:23:55 pm »
Nou. Ik zou met deze diagnose wel wat voorzichtiger zijn. PBFD is besmettelijk en hoe langer je wacht hoe groter de kans bestaat dat je andere gaaien besmet raken.

Ik zou hem direct apart zetten en een test laten afnemen, maar goed dat zou ik doen.

Ik sluit me hierbij aan....

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2007, 21:29:21 pm »
Hai,

elke vogel kan wel eens een afwijkende pen hebben (zie het als een ingegroeide baardhaar).
Dat is niets om over in paniek te raken, het wordt anders als er meerdere pennen met deze afwijking worden aangetroffen, dan is de kans groot dat er idd gedacht moet worden aan PBFD.
Maar niet elke afwijkende pen is alarmfase rood.
Natuurlijk is het verstandig om voorzichtig te zijn mbt je andere vogels, is /zijn de vogels nooit getest?

mvg Frank

giggles

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 11, 2007, 21:52:52 pm »
Nogmaals, we houden onze Diva goed in de gaten.

Al onze vogels zijn getest op PBFD. Toen der tijd is iedereen negatief getest.
Ook zijn ze allemaal in quarantaine geweest voor we de uitslag binnen hadden.

We hopen dan ook maar, dat dit een eenmalige "aparte veer" was die we gevonden hebben.
Ook het feit dat de VA aangaf dat we bij één aparte veer niet teveel zorgen moeten maken, geeft ons in ieder geval wat rust.

We waren wel even geschrokken, Diva is en blijft ons zorgenkindje  :-*
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2007, 21:56:18 pm door giggles »

miekje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2007, 14:39:04 pm »
Ik zou idd niet gelijk in de paniek schieten, en ik sluit me bij de meeste van mij voorgangers aan.
Eerst even afwachten, en goed in de gaten houden.
Veel succes met Diva´tje!  console  :-*

p.s.je: Anton Beijer is de man van mij lerares, en hij is echt goed met vogels!  :a036:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2007, 14:49:05 pm »
Ik ben er vanmorgen voor het eerst geweest en ben  zeer tevreden over zn praktijk. Hij komt zelf heel rustig over, legt je uit wat hij doet enz. En is in voor een praatje heb ik gemerkt vanmorgen. Ik weet het  :-[ het hoort hier niet tussen, maar ik moest het even kwijt  ::)

Succes met Diva

gr. Jack

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #20 Gepost op: januari 12, 2007, 15:15:46 pm »
Misschien heb je al meer verteld over Diva.Waar kan ik dat lezen en anders waarom is Diva je zorgen kindje?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #21 Gepost op: januari 12, 2007, 15:52:56 pm »
ik zou idd ook niet gaan panieken. Maar als ze tegen mij zouden zeggen dat bij een volgende pen gedacht kan worden aan PBFD dan zou ik toch echt die volgende pen niet afwachten. Dan maar een test voor niks, maar ik zou geen risico lopen.

Ik zeg niet dat het het is, maar waarom wachten. Het kan idd zijn dat er geen volgende pen komt. Jammer van de test dan, maar wat nou als die pen er wel komt? En het blijkt wel PBFD te zijn? Dan heb je toch wel een probleem. Je eigen vogels. Andermans vogels. En dan heb je spijt dat je niet eerder bent gaan testen.

Ik (en dan leg ik de nadruk op het woord ik) zou het dus wel weten. Testen. En wel direct.

miekje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 12, 2007, 15:55:22 pm »
ik zou idd ook niet gaan panieken. Maar als ze tegen mij zouden zeggen dat bij een volgende pen gedacht kan worden aan PBFD dan zou ik toch echt die volgende pen niet afwachten. Dan maar een test voor niks, maar ik zou geen risico lopen.

Ik (en dan leg ik de nadruk op het woord ik) zou het dus wel weten. Testen. En wel direct.

Hier ben ik het idd volledig mee eens, geen paniek, maar gewoon voor de zekerheid!
Onder het mom van een soort: "Baat het niet dan schaadt het niet"

giggles

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 12, 2007, 17:08:31 pm »
Ilona en ik hebben vandaag overlegd en het lijkt ons wel verstandig om Diva voor alle, veel voorkomende, ziektes te gaan laten testen. Als is het maar voor onze eigen gemoedrust.
Diva ziet er voor de rest weer goed uit. De veer op de foto is een staartveer en Diva haar staart zag er heel lelijk uit de laatste tijd. Nu ziet Diva haar staart er weer mooi uit. Op 1 veer na nog, dus misschien dat deze ook nog een rare pen zal hebben. De veer steekt er een beetje raar uit. Ik zal kijken of ik van het weekend een foto van haar staart kan maken.

Anton Beijer is, sinds we Tigo hebben, onze dierenarts. Wij vinden Dierenkliniek de Toren ook een erg fijne praktijk en ze zijn daar erg behulpzaam, vriendelijk, geduldig en ze proberen je niks aan te smeren dat je niet nodig hebt. We zijn dus ook erg tevreden en zullen hier zeker blijven komen voor problemen.

@lisianthus:
Diva is ons zorgenkindje omdat zij de enige die niet fatsoenlijk op gewicht kan blijven. Ze is erg angstig naar andere dieren toe. Rosékaketoe's horen eigenlijk hele drukke speelse vogeltjes te zijn en bij ons is zij de rustigste van het stel. Ze heeft een wondje, dat ze af en toe weer open bijt. Soms gaat het heel lang goed en dan ineens doet ze het weer. (wij vermoeden dat ze heel veel moeite heeft met veranderingen, want het is allemaal weer erger geworden nadat Lola in huis is gekomen.) Als we haar vergelijken met de andere vogels is zij gewoon degene die ons het meeste zorgen baart en dat zit hem soms in hele kleine dingen  :S

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #24 Gepost op: januari 12, 2007, 18:51:21 pm »
En met zoveel vogels is dat natuurlijk wel een geweldige uitdaging om haar lekker tot een speelse vogel te "maken"

Succes

Africangrey

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 12, 2007, 18:58:41 pm »
Ik hoop dat de afwijkende staartveer geen verdere gevolgen zal hebben.

Het lijkt me best moeilijk hoor zo;n zorgenkindje zoals je het zelf zegt.

Wie weet verandert het nog sterkte verder :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: januari 12, 2007, 23:47:04 pm »
Sterkte ik duim voor jullie!  :-*

CT

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 13, 2007, 18:22:24 pm »

Ik zeg niet dat het het is, maar waarom wachten. Het kan idd zijn dat er geen volgende pen komt. Jammer van de test dan, maar wat nou als die pen er wel komt? En het blijkt wel PBFD te zijn? Dan heb je toch wel een probleem. Je eigen vogels. Andermans vogels. En dan heb je spijt dat je niet eerder bent gaan testen.

ik kan het niet beter zeggen, sluit me volledig aan.
Dinnie

charon

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 15, 2007, 10:08:36 am »
ik duim voor je dat het idd gewoon een beschadigde veer is
en ik ben blij dat je besloten hebt om toch voor de zekerheid de testen te laten doen
een zeer wijs besluit  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #29 Gepost op: februari 03, 2007, 11:06:14 am »
Hoe is het nu met Diva?