Auteur Topic: Met mijn aga naar de dokter  (gelezen 2057 keer)

Meisje

• Gast
Met mijn aga naar de dokter
« Gepost op: januari 15, 2007, 15:49:57 pm »
Hallo, ik heb een paar dagen geleden een bericht gepost over mijn aga. https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,26895.0.html

Ze is alweer twee dagen superdruk maar toch wil ik graag even met haar naar de dokter voor controle.
Heb vandaag nog eens de va gebeld met de vraag of ik gewoon kan langskomen met mijn aga zonder afspraak en dat kan.

Nu is mijn vraag: hoe doen jullie dat precies? Moet ze kunnen zien waar ze is of juist niet?
Doen jullie je aga in een aparte kooi om te vervoeren? Mijn aga is namelijk niet gekortwiekt.
Heb wel eens gehoord van ziekenkooitjes met verwarming... kan ik haar daarin vervoeren?
En waar kan ik ze kopen?

Groetjes, Meisje  :-*

Asura

• Gast
Re: Met mijn aga naar de dokter
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2007, 16:13:27 pm »
Als ik een vogeltje moet vervoeren, doe ik dat in een klein "vervoerdoosje" (mijn vader maakt die zelf, maar ze zijn vast ook wel te koop..) waarin ze zich eigenlijk niet veel kunnen bewegen. Een beetje rondlopen mag wel, maar ze mogen eigenlijk niet met hun vleugels kunnen slaan omdat ze dan als ze in paniek raken zichzelf kunnen verwonden. Verder is het beter om ze in het donker te laten (dus met een schuifdekseltje over de tralies heen of een doek eromheen ofzo) omdat ze dan rustiger blijven.

Die doosjes van mijn vader zijn van hout en hebben aan 1 kant tralies (met een deurtje) en over die tralie-kant kun je een houten-plaatje schuiven.
Als je vogels in een dierenwinkel koopt, zitten ze vaak in zo'n klein kartonnen doosje, dat moet ook wel kunnen maar is minder stevig. Als je zo'n verkoper lief aan kijkt, mag je vast wel zo'n doosje gratis meenemen ;)

[edit] Bij nader inzien zou ik dat kartonnen doosje toch maar niet voor een aga gebruiken, want die bijt ie natuurlijk supersnel kapot! :-[ Maar bij een zangvogeltje ofzo zou dat wel kunnen..

Meisje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2007, 17:18:01 pm »
Dat vervoer doosje lijkt me wel handig ja, maar word het daarin niet te koud met dit weer?  :CENS
Het is namelijk een uurtje of beetje meer rijden. (volgens routeplanner)
Dus ik dacht als ik nu zown ziekenkooitje koop krijgt ze het onderweg niet te koud.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2007, 17:20:12 pm »
Ikzelf heb een reiskooitje die ik in een ruime tas met een handdoek eromheen gewikkeld gebruik.
Zo blijven ze redelijk warm.

Je kan ook een kruik met een handdoek er om heen gewikkeld in doen zodat je zeker weet dat ze warm blijven.

Een klein reiskooitje is overal wel te vinden. Je kan in een dierenwinkel ook eens naar een kattenmandje kijken.
Vaak zijn die ook goed.
Let er dan wel op dat de vogel zich nergens tussen kan wringen  ;)

Meisje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2007, 17:31:01 pm »
Ok bedankt dan koop ik dus geen zieken kooitje denk ik. (hoewel ze ooo zo handig lijken)
Dierenzaak is maandags gesloten dus ik ga morgen meteen dat reiskooitje kopen en dan op naar de dokter  :)

Meisje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2007, 19:53:21 pm »
Het is helemaal goed gegaan met het reiskooitje! Ze was lekker rustig in de auto  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2007, 20:02:48 pm »
Mooi  :good: en wat zei de vogelarts?

Meisje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2007, 20:14:07 pm »
ze is gezond, alleen wat verwend met eten  ;D

ik heb het hier gepost: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,26895.30.html

charon

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 17, 2007, 10:19:41 am »
Gelukkig dat de reis en het bezoek goed verlopen zijn !!