Auteur Topic: jullie ervaring van een tweede erbij  (gelezen 2580 keer)

Loesje

• Gast
Re: jullie ervaring van een tweede erbij
« Reactie #15 Gepost op: januari 18, 2007, 14:40:14 pm »
Citaat
Het hangt er ook vanaf hoe de eigenaar reageert op het gedrag van zijn/haar kromsnavels.
Spring je er bij elk wissewasje tussen, dan bevestig je de dominante rol van de ene en de slachtofferrol van de ander. De gaaien zullen dit doorkrijgen en jou daarin ook manipuleren.
In het begin sprong ik er niet meteen tussen maar als het verschil tussen twee papegaaien erg groot is, kun je niet anders.
Bob werd steeds verwond (denk aan doorgebeten vleugelpennen :o) en op een gegeven moment moet je een grens trekken.
Als het niet klikt, dan klikt het niet. Ik zelf heb natuurlijk de hoop dat ze elkaar gaan accepteren na verloop van de jaren.

Over de kooien, tja dat kan goed gaan maar hoeft niet. Hier hebben ze allebei gewoon hun eigen kooi maar dat komt dus ook door het verschil in grootte. Dus dat weet ik ook niet precies. Misschien kun je een reservekooi klaar zetten voor het geval het niet zo goed gaat?

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 18, 2007, 21:48:50 pm »
Klopt helemaal in theorie, Maar als de een de ander verwond, lijkt me toch geen pretje om toe te gaan kijken! Ik sta bijv niet voor Coco's veligheid in, als ik Kaya bij hem zet.
En dan kan het mij niet schelen dat er 2 kooien staan, maar daar ga ik dus Coco niet aan blootstellen.
Als ik dat zou doen, vind ik dat ik niet goed voor Coco zorg!

Af en toe zijn Tigo en Balou flink aan het knokken hoor, maar 5 tellen later zitten ze weer heerlijk te kroelen met elkaar.
Het heeft niks met de eigenaar te maken dat ze elkaar af en toe de kop af bijten. Dat is gewoon de natuur. Als het maar niet te gek wordt.
Als het bij jou te gek wordt, moet je het niet doen Corien  ;)

..ingrid..

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2007, 14:04:01 pm »
bedankt loes, ik weet niet meer hoe het ook al weer ging doh doh