Beste experts op papegaaiengebied Â

,
ik heb me geruime tijd al verdiept in de aanschaf van een papegaai. Het grote struikelpunt bij de aanschaf van een amazone is het gedrag dat zij beginnen te vertonen als ze geslachtsrijp zijn. Van veel mensen heb ik vernomen dat er heel goed te leven valt met de hormonale moodswings van de amazone en zijn onberekenbare karakter, als je hem van begin af aan goed opvoedt.
Nu ben ik de laatste tijd veel meer geinteresseerd geraakt in de verschillende soorten dwergara's, die als alternatief zouden kunnen dien. Ik ben me ervan bewust dat ook dit karakterpapegaaien zijn, waarbij een consequente aanpak must is. Echter ben ik in de relatief weinige info die er over de mini macaw's te vinden is, nergens echt problemen tegen gekomen met hormonale buien en onberekenbaar karakter.
Als ik op de informatie af zou gaan, zou een dwergara wellicht beter geschikt zijn in de huiskamer dan een amazone (blauw- of geelvoorhoofd). Ik zou dan ook graag van mensen vernemen die ervaring hebben met deze soorten, of dit daadwerkelijk opgaat. Verder zou ik dan ook willen horen of er verschil is in 'huiskamerkwaliteit' tussen de ara severa, maracana of nobilis (die geloof ik maar even groot is als een valkparkiet)
Ik hoop graag van jullie te horen,
Met vriendelijke groet,
Macmillan