Leon je gaaitje moet het leuk gaan vinden om bij je op te stappen! Dus leuke dingen doen: er mee rondlopen op je hand en van alles vertellen: Oh kijk eens wat een mooie boom en wat een mooi rood ballletje, etc. etc. Jij bent de leermeester en geloof me ze vinden het prachtig als je ze van alles vertelt!! 
Ja, dat vinden ze leuk! 
Even uit het raam kijken, 'helpen' bij afwassen en computeren. Dat soort dingen.
ja hoor doe ik ook, maar je weet wat voor een bangerik hij is
en nog steeds is..hij heeft echt massa tijd nodig om te wennen aan nieuwe dingen
hij is al verbeterd hoor, als ik het voordoet gaat het ietsje sneller dan normaal,
maar dan spreek ik nog over dagen hoor, maar het lukt uiteindelijk met veel geduld wel.
Er mag op dat moment bijvoorbeeld echt niemand in de buurt komen, of te veel lawaai maken..
want hij schrikt nogal snel en dan is het paniek en gedaan met leren.
Maar voor de rest is het een scheetje. Elke morgen en avond begroetingen tegen elkaar, aaien, nootje geven
douch nemen, babelen, spelen. Tegen mij alles wat ik wil...maar pas op als er iemand te dicht in de buurt komt.
Zoals opstappen dat gaat, maar als er iets anders is dat lawaai maakt of beweegt of iets andere,
dan stopt hij, of aarzeld hij of kruipt hij weg, begint de krijsen..etc etc
De beste periodes zijn als ik er mee alleen ben, dan gaat alles wel vlotter, maar zelfs dan mag er geen auto langs komen,
of de hond dat recht springt, een konijn dat rondhuppelt, op dat moment is het alweer gedaan, gaat hij lopen, vliegen, wegkruipen en/of krijsen....ook al zet ik door...ik heb zelf geprobeerd zijn pootje vast te houden dat hij niet weg kan, maar dan bijt hij me of laat zich gewoon hangen...ondersteboven aan mijn hand terwijl hij wild fladdert en krijst...de bangerik.