Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 42870 keer)

Tommy

• Gast
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #165 Gepost op: maart 27, 2006, 22:28:41 pm »
Wat goed Leon! :a036:
Kaya dr bijten wordt vast ook wel beter  ;)
Ze komt toch niet keihard achter je aan rennen om te bijten he? :) Is het eigenlijk vooral met opstappen?

Tommy

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: maart 27, 2006, 22:30:59 pm »
Wat goed Leon! :a036:
Kaya dr bijten wordt vast ook wel beter  ;)
Ze komt toch niet keihard achter je aan rennen om te bijten he? :) Is het eigenlijk vooral met opstappen?
:o nou ja, ik ben ook niet helemaal lekker geloof ik :) Ik bedoel natuurlijk dat dat vast minder wordt ::)
Tommy beet eerst ook, maar ik deed niets anders dan hem dingen laten aanraken en hem laten opstappen...de rest kwam vanzelf. En t bijten bij t opstappen werd heel snel minder toen hij merkte dat ik verder echt geen plannen had kwa aanraking ed :)

Cosch

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: maart 27, 2006, 22:32:33 pm »
 ;D ;D
neeeeeeeeeeeeee dat zou wat zijn!
Het bijten is voornamelijk als er iets gebeurd wat hij niet wil/zijn zin niet krijgt, dus moet doen van mij!
Het verslag staat hier:
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,12376.40.html

Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #168 Gepost op: maart 27, 2006, 22:44:04 pm »
:o nou ja, ik ben ook niet helemaal lekker geloof ik :) Ik bedoel natuurlijk dat dat vast minder wordt ::)
Tommy beet eerst ook, maar ik deed niets anders dan hem dingen laten aanraken en hem laten opstappen...de rest kwam vanzelf. En t bijten bij t opstappen werd heel snel minder toen hij merkte dat ik verder echt geen plannen had kwa aanraking ed :)

hier is er ook wel een opstap probleem..en een aanraak probleem.
vind hij hatelijk. op mijn hand gaat nog net..verder kan echt niet.
aanraken moet niet voor mij..zolang hij het zelf wilt

Ik laat hem opstappen, van het moment ik weg ga van zijn kooi zet hij het op een vliegen/lopen
veel verder dan de salon/living ben ik nog niet geraakt zonder hij wegrent/vliegt

een echte bangerik is het...voor alles wat nieuw is..nogthans
ik heb deze week een grote bel in zijn kooi gehangen..
hij is er twee seconden later deftig mee aan het spelen.
Aan gezien hij hoogst waarschijnlijk wildvang is zal hij een paktrauma of zo hebben.

Tommy , jij hebt er ook zo eentje zitten, wat kan ik het beste doen?
kan je mij richtlijnen/tips geven hij ik het beste met hem omgaat, om zijn trauma af te bouwen/weg te krijgen
buiten zoals ik het nu doe, mezelf op te dringen

Tommy

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: maart 27, 2006, 22:52:55 pm »
Ja, nou ik denk door door te gaan zoals je nu bezig bent. Stapje voor stapje, heeel relaxt en steeds voorzichtig aftasten hoever je kunt gaan, maar niet stoppen nadat hij bijt (beter nog...voorkom dat hij bijt), maar dan terug gaan naar t punt dat wel gaat en waarbij hij al niet meer bijt. Zorg dat het vertrouwen groeit ;)
Ik raakte Tommy eerst dus echt niet aan, maar liet hem dingen zien en voelen. Het aanraken kwam pas veeeel later...hoewel ik hem wel pakte om te wieken  ::) Hij vind t nu nog niet geweldig als ik hem zomaar " ineens" aanraak, maar ik respecteer dat ook. Ik kan hem wel knuffelen, mn neus in zn veren drukken, luide scheetkussen op zn rug geven :-[ ;D, voorzichtig zn voetjes aanraken en kriebelen, maar dat is echt heel langzaam gegaan...zonder dwang en zeker als ik even weg ben geweest of als hij gaat slapen vindt ie dat nu juist erg leuk. Het was echt aftasten wat wel en niet kon en op een speelse manier steeds verder gaan. Ik weet nu gewoon waneer ik hem een plezier doe met aanraking en wanneer niet. Als t moet, dan moet t...zoals bij knippen van nagels en veren, maar verder ging t heeel langzaam ;)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #170 Gepost op: maart 27, 2006, 22:59:38 pm »
ok dan denk ik dat ik goed bezig ben..
bedankt voor de tips. ik ga niets forceren.
 :thumsup:

qliqi

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: maart 28, 2006, 18:50:15 pm »
Elke dag gaat het met onze Rocko een stukje beter zoals je kunt zien in dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=HqfWhIcUj_U
Mn vingers zijn nu voor Rocko eerder een leuk extra speeltje hahaha. Al wil ie heel af en toe nog wel eens wat harder 'knijpen' om te kijken of ik echt niet terugtrek is wat je hier ziet eerder een liefkozend vastpakken .....

Bobo de amazone is een heel ander verhaal - hier zie je hoe ze me van mn mascara ontdoet http://www.youtube.com/watch?v=XLBbIFmm27g en reken maar dat je haar kunt vertrouwen :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #172 Gepost op: maart 28, 2006, 18:52:37 pm »
Hahaha wat geinig!! Maarre... het lijkt wel of ie het opeet!! Das toch niet goed, lijkt me? Of is het biologische mascara? :)

qliqi

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: maart 28, 2006, 18:55:00 pm »
nee zeker is dat niet goed! Meestal weet ik dit ook te voorkomen, ik draag eerlijk gezegd zelden tot nooit mascara en dan beperkt Bobo zich tot het frutselen aan haar en wenkbrauwen. Maar mascara, heerlijk hahahaha

Cosch

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: maart 30, 2006, 23:37:47 pm »
Oh ik had een stomme actie vanavond! ::) Ik was met het dak van kaya's kooi bezig. En hij moest daar natuurlijk bij zijn.
Laat ik per ongeluk stuk van het dak op hem vallen!!!!!!!!!!!!  ::) Hij schrok. Begin ik net een band op te bouwen met hem, verpruts ik het gelijk weer!  :angry:

Het kon niet zeer doen hoor, het was heel licht wat op hem viel. Was meer schrik!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #175 Gepost op: maart 31, 2006, 00:06:29 am »
Ach gos arme Kaya en arme Corina!

TWEETY

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: maart 31, 2006, 08:01:05 am »
hey corina,

leuke filmpjes :hart:

ik heb dat ook al had hoor met dat dak, was ze na een kusje weer vergeten hoor

san

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #177 Gepost op: maart 31, 2006, 16:18:41 pm »
Oh ik had een stomme actie vanavond! ::) Ik was met het dak van kaya's kooi bezig. En hij moest daar natuurlijk bij zijn.
Laat ik per ongeluk stuk van het dak op hem vallen!!!!!!!!!!!!  ::) Hij schrok. Begin ik net een band op te bouwen met hem, verpruts ik het gelijk weer!  :angry:

Het kon niet zeer doen hoor, het was heel licht wat op hem viel. Was meer schrik!

en hoe is het nu..weet hij er nog van of is hij alweer bijgedraait?

Cosch

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: maart 31, 2006, 16:22:32 pm »
Gisteravond was hij echt ff boos op mij!  :-[ Was ook stom van me!
Vanochtend was hij het alweer vergeten volgens mij! Nou ja, dat merk ik vanavond in ieder geval!  :(

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: april 03, 2006, 20:19:07 pm »
Ik denk dat er helaas vaak geen snelle oplossing is tegen bijten  :(
(behalve dan een paar trucjes om dat te voorkomen wat ik al eerder zei. Bvb proberen
terwijl je hem pakt in je andere hand een geluidmakend speeltje of zo hebben
of gewoon een speeltje dat je hem afleidt op het moment dat hij wilt gaan bijten.

Heb even je quote hier heen gehaald. Ook op advies van iemand anders ben ik het zo gaan proberen. Heb de moed bij elkaar verzameld en net Kaya op laten stappen op mn blote hand. Heb een cedernoot gegeven, zodat hij iets in de snavel heeft, wat hij nooit zou laten vallen. Want dat vind hij veel te lekker. En ik heb hemIN zijn kooi gezet! Ging hartstikke goed. Ik hoop echt dat ik zo weer op de goeie weg ben.

Gr Corina