Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 43041 keer)

Tommy

• Gast
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #210 Gepost op: mei 12, 2006, 14:35:18 pm »
Komt best goed joh! t Zijn soms ook net vrouwen :(...soms wat wispelturig in hun gedrag en emotie  ;D (ik ben zelf een vrouw duss niet aanvallen :-[ )

Cosch

• Gast
« Reactie #211 Gepost op: mei 12, 2006, 14:42:53 pm »
 ;D

Dank jullie wel!

Het is soms erg moeilijk om niet op te geven!  :cry:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #212 Gepost op: mei 12, 2006, 20:09:27 pm »
Morgen geeft ie je misschien weer een kusje
en ga je er weer helemaal voor  ;)
Komt helemaal goed  :-*

billy

• Gast
« Reactie #213 Gepost op: mei 12, 2006, 21:25:26 pm »
Soms heb je weer even een terugval Corina, je kan ook denken hee Kaya kan me al kusjes geven en heeft me bv al 2 weken niet gebeten, dus het gaat top  ;D
Ik vind dat het al heel goed gaat met je '2e handsje hoor'
 ik teken ervoor met Bil en Ric als ik over een half jaar zo ver ben.
Kop op he  :thumsup:

Groetjes Els

Pluisje

• Gast
« Reactie #214 Gepost op: mei 12, 2006, 23:45:52 pm »
Kop op, Corina, juist  :thumsup:
Het komt nu zeker goed zo te zien.
Ik had ook een tijd een bijtprobleem met Mango gehad (amazona vampira periode noem ik dat)  :P
grappig achteraf. Maar ja die was bewust niet gekortwiekt en dominant ook nog  :P, dus eigenschuld.
Maar ze is nu een schat van een papegaai  :hart:.
Maar met geduld en tijd win je het, ZEKER weten!!!!

TWEETY

• Gast
« Reactie #215 Gepost op: mei 13, 2006, 08:30:04 am »
Ik had ook een tijd een bijtprobleem met Mango gehad (amazona vampira periode noem ik dat)    ;D ;D ;D

kop op hè corina ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #216 Gepost op: juni 16, 2006, 12:32:23 pm »
Ik zal maar weer es een update geven over mijn kaya-tje!
Het gaat gelukkig weer heel goed. Ik ben niet meer gebeten. Maar ik moet ook zeggen dat ik dat ook voorkomen heb. En meer het opstaptouw gebruik. Dus hem niet zo veel gelegenheid geef om te bijten! Dit doe ik omdat ik geen zin heb om zo hard gebeten te worden ;)
Zeer waarschijnlijk zal hij dat niet zo heel snel meer doen als in het begin maar ik moet gewoon vertrouwen krijgen en langzaam op mijn tijd weer meer met blote handen gaan doen.
En doordat het gewoon nu allemaal rustiger is en voelt, is Kaya ook veel rustiger (qua bijten en dreigen enzo).
Hij kan hele pozen gekroeld worden en hele tijden bij mij zitten enzo! en dat gaat allemaal perfect aleen het op mijn hand zitten is het probleem. Omdat hij dan rustig in mijn hand bijt, als hij daar zin in heeft!
Verder geeft hij heel af en toe uit zichzelf een kusje. dan reikt hij naar mij toe!  :hart: Zoo lief

Ik was laatst dan met Kaya bij Ashvin (cheetah) en daar zat hij de hele avond op mijn schoot. En op een gegeven moment wilde hij mijn shirt bij mijn buik pakken. Ik schrok en ik pakte in een reflex zijn snavel zacht vast en duwde hem weg (zoals ik bij coco doe) En in eens voelde ik die snavel heel zachtjes om mijn vinger en ik schrok. Dus ik deed heel rustig en haalde mijn vinger uit zijn snavel en het was goed! Hij deed niks.

Dus er is een hoop veranderd. Maar ik moet zeggen dat ik na de laatste keer dat hij me weer zo had gebeten, zoiets had van: laat maar, bekijk het maar. Ik accepteer het wel zoals het nu is! En dat dus ook gedaan!

Gr Corina

TWEETY

• Gast
« Reactie #217 Gepost op: juni 16, 2006, 13:19:06 pm »
het gaat goed hè corina?

dat geeft mij hoop ;)
ik ga dit weekend eens kontakt opnemen met jefta, we zien wel ::)

gr san

Tommy

• Gast
« Reactie #218 Gepost op: juni 16, 2006, 13:33:38 pm »
 :a036: Goed he! Ik geloof zelf heel erg in t voorkomen van bijten :) Ik bedoel niet dat je niks meer met je vogel doet, maar net als jij steeds verder aftast wat goed gaat zonder je te laten bijten. Dat geeft hun ook meer vertrouwen denk ik ? Als ik Tommy iedere keer wel had laten bijten (wel eens geprobeerd ooit) dan zou het steeds erger zijn geworden. Dat merkte ik toen tenminste wel, hij leek zich zelf ook meer te focussen op dat bijten. Nu bijt hij me nooit meer hard en ik kan nog steeds meer doen . Hij doet net als Kaya deed bij jou op schoot...zachtjes met zn snavel :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #219 Gepost op: juni 16, 2006, 13:51:37 pm »
Ja klopt. Maar het geeft hem ook rust heb ik het idee.

Maar het is in dit geval uiteindelijk toch geduld waar het op aan komt, ben ik bang voor!  :(

Cosch

• Gast
« Reactie #220 Gepost op: augustus 02, 2006, 09:06:26 am »
Sjonge wat is een bijtende papegaai moeilijk!  :cry:
Ik dacht gister weer een grote stap verder te zijn. Ik mocht hem ook over zijn ondersnavel kroelen dus helemaal op zijn kop, op en rond zijn snavel. Ik natuuurlijk helemaal prijzen en gek doen. Daar word hij altijd helemaal vrolijk van. Hij liet eht netjes toe met dichte snavel en zat ook te genieten.
Dus ik was blij en ik wilde hem weer aaien en HAP. Knoerthard in mn vingertop. Het voelde net of ik mijn vinger en nagel tussen de deur kreeg!

Ik weet wel dat ik al heel ver ben met hem en dat het vast nog een poos gaat duren. Maar het is me een partij frustrerend.  ::) Soms voelt het alsof hij echt een hekel aan mij heeft en of het nooit goed gaat komen!  :cry:

Sanco

• Gast
« Reactie #221 Gepost op: augustus 02, 2006, 09:17:48 am »
Sjonge wat is een bijtende papegaai moeilijk!  :cry:
Ik dacht gister weer een grote stap verder te zijn. Ik mocht hem ook over zijn ondersnavel kroelen dus helemaal op zijn kop, op en rond zijn snavel. Ik natuuurlijk helemaal prijzen en gek doen. Daar word hij altijd helemaal vrolijk van. Hij liet eht netjes toe met dichte snavel en zat ook te genieten.
Dus ik was blij en ik wilde hem weer aaien en HAP. Knoerthard in mn vingertop. Het voelde net of ik mijn vinger en nagel tussen de deur kreeg!

Ik weet wel dat ik al heel ver ben met hem en dat het vast nog een poos gaat duren. Maar het is me een partij frustrerend.  ::) Soms voelt het alsof hij echt een hekel aan mij heeft en of het nooit goed gaat komen!  :cry:

Ohhh Corina dat lijkt me ook echt zo kl*te als zoiets gebeurt! Dan ben je net helemaal blij en dan na 1 seconde practisch weer terug bij het begin.. Ik kan me dat echt voorstellen.. Maar goed hij heeft het wél toegelaten met dichte snavel! Dat is echt een stap in de goede richting. :thumsup: Misschien had hij er gewoon zat van en wilde hij de 2e keer niet. Hij zal echt geen hekel aan je hebben want daar heeft ie echt geen reden toe hoor!! Je bent hartstikke goed en hartstikke lief voor je papegaaien!  :-*

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #222 Gepost op: augustus 02, 2006, 09:29:48 am »
Moet je is kijken hoe jij reageer als ze elke dag maar aan je neus zitten te trekken  ;D ;D ;D

Henk

Cosch

• Gast
« Reactie #223 Gepost op: augustus 02, 2006, 09:33:05 am »
 ;D  ;D

ja dat is waar!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #224 Gepost op: augustus 02, 2006, 14:12:36 pm »
Haha! Ja, het lijkt er op dat Kaya als hij het zat is gewoon een beet uitdeelt... Leuk is het niet, dat snap ik, maar denken dat hij een hekel aan je heeft is natuurlijk onzin.. :) Dat zijn onze menselijke gedachten, gebaseerd op fantasie..  ;)