Ik zal maar weer es een update geven over mijn kaya-tje!
Het gaat gelukkig weer heel goed. Ik ben niet meer gebeten. Maar ik moet ook zeggen dat ik dat ook voorkomen heb. En meer het opstaptouw gebruik. Dus hem niet zo veel gelegenheid geef om te bijten! Dit doe ik omdat ik geen zin heb om zo hard gebeten te worden

Zeer waarschijnlijk zal hij dat niet zo heel snel meer doen als in het begin maar ik moet gewoon vertrouwen krijgen en langzaam op mijn tijd weer meer met blote handen gaan doen.
En doordat het gewoon nu allemaal rustiger is en voelt, is Kaya ook veel rustiger (qua bijten en dreigen enzo).
Hij kan hele pozen gekroeld worden en hele tijden bij mij zitten enzo! en dat gaat allemaal perfect aleen het op mijn hand zitten is het probleem. Omdat hij dan rustig in mijn hand bijt, als hij daar zin in heeft!
Verder geeft hij heel af en toe uit zichzelf een kusje. dan reikt hij naar mij toe!

Zoo lief
Ik was laatst dan met Kaya bij Ashvin (cheetah) en daar zat hij de hele avond op mijn schoot. En op een gegeven moment wilde hij mijn shirt bij mijn buik pakken. Ik schrok en ik pakte in een reflex zijn snavel zacht vast en duwde hem weg (zoals ik bij coco doe) En in eens voelde ik die snavel heel zachtjes om mijn vinger en ik schrok. Dus ik deed heel rustig en haalde mijn vinger uit zijn snavel en het was goed! Hij deed niks.
Dus er is een hoop veranderd. Maar ik moet zeggen dat ik na de laatste keer dat hij me weer zo had gebeten, zoiets had van: laat maar, bekijk het maar. Ik accepteer het wel zoals het nu is! En dat dus ook gedaan!
Gr Corina