Ja maar dan heb ik helemaal geen contact met het beestje!
Ik snap t niet zo goed?

Je bent toch bij elkaar? en hij stapt toch wel op enzo? en je clickert toch met hem?
Ik kroel mn vogels helemaal niet zo vaak...sommigen niet omdat ze t niet echt geweldig vinden en anderen niet omdat ze t TE geweldig vinden

Als iets moet...bv wieken ofzo, dan moet dat, maar aanraken hoeft van mij niet persee...of altans nooit lang . Ik kan Tommy bv best wel aanraken...inmiddels op heel veel plaatsen , maar ik doe t bijna nooit. Af en toe kroel ik hem wel even lekker in zn nekje (nu hij dat fijn vindt), maar als ik hem op schoot zou zetten om te knuffelen, dan zou ik ook vaak gebeten worden. Ik zie dat zelf niet als een mindere band...ik hou juist heel veel van hem en hij is erg graag bij mij...maar niet op een lichamelijke manier. Trouwens als Tommy en Guano elkaar kroelen (wat ze best veel doen) en 1 vindt t niet meer leuk...dan hakt die soms ook even ...de ander houdt dan gewoon op

Hecht je niet een beetje te veel waarde aan knuffelen denk je?

Volgens mij kun je door door te zetten een vogel wel zo opvoeden dat hij het allemaal toelaat...maar of hij er dan ook echt van geniet?

Ik ben bang dat t zo niet werkt.

Mn kinderen mogen van mij een kus, of op schoot zitten oid weigeren en mn vogels dus ook

Niet dat ik ze laat bijten hoor...ik hou gewoon al eerder op

Pepper , Tommy en Gino houden alle 3 niet zo van aanraken, maar we doen wel veel leuke dingen. Ze zitten bij me in de buurt als ik iets doe. Ze stappen altijd graag op. Ik neem ze mee en praat en speel met ze , zie ze genieten van alles wat ze zien en beleven...ieder op zn eigen manier en thempo. Het vertrouwen groeit daardoor steeds meer en wie van hen een kriebel al als beloning ervaart krijgt er soms 1...wie t nog niet leuk vindt, die beloon ik met mn stem of wat lekkers.