Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 43014 keer)

Tommy

• Gast
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #240 Gepost op: augustus 03, 2006, 16:16:39 pm »
Corina...hij heeft ECHT geen hekel aan je hoor, maar mss moet je niet te veel willen kroelen? :) :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: augustus 03, 2006, 16:36:58 pm »
Ja maar dan heb ik helemaal geen contact met het beestje!

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #242 Gepost op: augustus 03, 2006, 16:51:52 pm »

Dag Corina,lieve Corina gewoon concequent zijn weet je nog :CENS,en je weet wat ik je gezegd hebt he,maar het komt gerust wel goed,niet te veel te snel,maar nogmaals,concequent zijn.

Gr Kees.

Tommy

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: augustus 03, 2006, 18:03:22 pm »

Ik snap t niet zo goed? ??? Je bent toch bij elkaar? en hij stapt toch wel op enzo? en je clickert toch met hem?

Ik kroel mn vogels helemaal niet zo vaak...sommigen niet omdat ze t niet echt geweldig vinden en anderen niet omdat ze t TE geweldig vinden :) Als iets moet...bv wieken ofzo, dan moet dat, maar aanraken hoeft van mij niet persee...of altans nooit lang . Ik kan Tommy bv best wel aanraken...inmiddels op heel veel plaatsen , maar ik doe t bijna nooit. Af en toe kroel ik hem wel even lekker in zn nekje (nu hij dat fijn vindt), maar als ik hem op schoot zou zetten om te knuffelen, dan zou ik ook vaak gebeten worden. Ik zie dat zelf niet als een mindere band...ik hou juist heel veel van hem en hij is erg graag bij mij...maar niet op een lichamelijke manier. Trouwens als Tommy en Guano elkaar kroelen (wat ze best veel doen) en 1 vindt t niet meer leuk...dan hakt die soms ook even ...de ander houdt dan gewoon op ;)

Hecht je niet een beetje te veel waarde aan knuffelen denk je? :-[ ???
Volgens mij kun je door door te zetten een vogel wel zo opvoeden dat hij het allemaal toelaat...maar of hij er dan ook echt van geniet? :CENS Ik ben bang dat t zo niet werkt.  :( Mn kinderen mogen van mij een kus, of op schoot zitten oid weigeren en mn vogels dus ook  :) Niet dat ik ze laat bijten hoor...ik hou gewoon al eerder op ;)

Pepper , Tommy en Gino houden alle 3 niet zo van aanraken, maar we doen wel veel leuke dingen. Ze zitten bij me in de buurt als ik iets doe. Ze stappen altijd graag op. Ik neem ze mee en praat en speel met ze , zie ze genieten van alles wat ze zien en beleven...ieder op zn eigen manier en thempo. Het vertrouwen groeit daardoor steeds meer en wie van hen een kriebel al als beloning ervaart krijgt er soms 1...wie t nog niet leuk vindt, die beloon ik met mn stem of wat lekkers.

billy

• Gast
« Reactie #244 Gepost op: augustus 03, 2006, 18:12:09 pm »
Ik ben het helemaal met je eens Daphne, ik heb geen kroelers, misschien Sjakie ooit, maar dat hoeft van mij ook niet zo, belangrijker vind ik dat ze onderling goed met elkaar kunnen opschieten en hier word ook gehakt als bv Sjakie te lang doorgaat met Billy kroelen.

Ik heb net met ze geoefend, Billy stapt alleen op mijn hand vanaf de grond, ik dacht ik zet Sjakie ook op de grond kan Billy zien hoe het hoort, zie ik alleen nog 2 staarten de bocht om gaan, ik lag helemaal in een deuk  ;D even later kwamen ze weer alletwee de hoek om, ik kan daar zo van genieten.
Dat is toch ook contact hebben :CENS
Ik heb een doel met ze ooit stappen ze alledrie op , op mijn hand maar met hele kleine stapjes komt dat.
Groetjes Els

Tommy

• Gast
« Reactie #245 Gepost op: augustus 03, 2006, 18:18:27 pm »
Citaat
ik dacht ik zet Sjakie ook op de grond kan Billy zien hoe het hoort, zie ik alleen nog 2 staarten de bocht om gaan, ik lag helemaal in een deuk   even later kwamen ze weer alletwee de hoek om, ik kan daar zo van genieten.
:thumsup: ;D HEERLIJK!  ;D

Ja ik zie dat ook als contact  :a036: t Zijn gewoon vrienden...en mn vrienden raak ik ook niet allemaal aan :)

Cosch

• Gast
« Reactie #246 Gepost op: augustus 03, 2006, 18:40:51 pm »
Nee je begrijpt me verkeerd of ik leg het verkeerd uit!

Ik kroel heel weinig met Kaya en met Coco. Coco is ook niet zo'n kroeler en Kaya veel meer. Die vraagt regelmatig om koppiekrauw. Wat ik niet zomaar geef. Tenminste daar ben ik mee bezig!

Waarom ik dit als voorbeeld nam was omdat hij daarmee gewoon steeds meer toe laat. En ik dus wel vertrouwen win. Maar ik wilde aantonen met het verhaaltje van de ondersnavel dat het ook zo a l aminuut weer om kan draaien! Op de onverwachtste momenten kan hij ineens hap zeggen.

Hij zit heel vaak gewoon lekker, rustig bij me. Net als nu. Nu zit hij naast me op de computrekast deurtje. En dat gaat perfect. Maar als ik hem niet bij me kan zetten, niet af en toe kan belonen met kroelen. Hoe moet het dan beter gaan?? Dan kan ik hem net zo goed in de kooi laten zitten!  ???

Dag Corina,lieve Corina gewoon concequent zijn weet je nog :CENS,en je weet wat ik je gezegd hebt he,maar het komt gerust wel goed,niet te veel te snel,maar nogmaals,concequent zijn.

Gr Kees.

Dank je wel!  :-*
Nee ik moet idd kleinere stapjes nemen. Daar ben ik de laatste paar dagen idd wel uitgekomen.

Tommy

• Gast
« Reactie #247 Gepost op: augustus 03, 2006, 18:45:36 pm »
Maar hij zit toch bij je? ??? Dus dan gaat t toch best goed? Mss moet je de belonings kriebels (als je die al geeft) heeeelll kort laten? Te kort naar zijn idee :)

Of bijt Kaya ook zomaar :CENS Hij komt toch niet ineens naar je toe rennen om je te bijten? ???

Cosch

• Gast
« Reactie #248 Gepost op: augustus 03, 2006, 18:50:19 pm »
Nee dat gelukkig niet! Was in het begin wel zo!

Maar als er iets onverwachts gebeurd of het is te druk om hem heen, dan haalt hij uit! als er ineens wat (mijn arm bijv) voorbij komt!
Of als hij zijn zin niet krijgt of iets moet doen wat hij echt niet wil! Bijvoorbeeld als ik hem nu vanaf het kastdeurtje op mijn blote hand naar de kooi zou brengen. Is de kans 50% dat hij bijt! Omdat hij nu heel relaxed zit en graag hier wil blijven!  ::)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #249 Gepost op: augustus 03, 2006, 18:57:15 pm »
waarom laat je hem dan niet zitten tot hij het beu word ??

Tommy

• Gast
« Reactie #250 Gepost op: augustus 03, 2006, 22:20:11 pm »
waarom laat je hem dan niet zitten tot hij het beu word ??
Dat lijkt me geen goed idee...want dan bepaald Kaya wat er wanneer gebeurt :)

Kun je de momenten waarop Kaya bijt wel redelijk voorspellen Corina? ??? Anders kun je hem mss op dit soort momenten op een stok laten stappen. Maar dan moet je die stok wel al bij de hand hebben en je niet eerst laten bijten en dan pas die stok halen.
Je komt er echt wel hoor...moet je kijken hoe goed het al gaat :a036: :-* Je doet t super ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #251 Gepost op: september 24, 2006, 12:32:01 pm »
Na bijna 2 maanden weer even een Kaya up date!
Ik ben sindsdien niet meer echt gebeten door hem. Wel een paar keer dat ik sneller was dan hij!
Hij wordt steeds makkelijker. Ook voor mij! We spelen veel. De laatste tijd voornamelijk met balletjes. We clickeren nog steeds en ik merk echt dat dat goed is om te doen! Hij laat steeds meer toe. Als hij op mijn schoot zit kan ik hem hem al rustig kroelen. Ook rond zijn snavel, wat hij zo fijn vind. Hij hangt dan bjina in mijn hand met zijn kop. Maar ook dat hij gewoon rustig op mijn schoot zit. Ben laatst zelfs met hem op mn schoot in slaap gevallen. :)
Hij zoekt steeds vaker contact. De ene keer door fluiten en de andere keer door de balletjes van zijn kooi te gooien enzo! Ik gebruik steeds minder het opstaptouw en meer mijn blote hand. Tenzij ik twijfel of ik het kan vertrouwen. Want dan is het gegarandeerd raak. Dus dat moet nog groeien denk ik.
Het vertrouwen komt langzaam weer terug!

Hij is erg schrikkerig. Dus als er onverwachts een hand bij hem voorbij komt, bijt hij knoerthard. Want dan schrikt hij en zijn eerste reacties is dan hakken. Ik hoop door met die balletjes te spelen en naar hem toe te gooien dat hij ze verder kaatst met de snavel, dat hij wat minder schrikkerig word. Naar mijn idee werkt dat ook wel!

Al met al ben ik positief. En zal  het op den duur wel goed komen met Kaya.
Hij is in ieder geval een leuke papegaai! Die helemaal niet zo saai is, als zijn vorige eigenaar had gedacht!

billy

• Gast
« Reactie #252 Gepost op: september 24, 2006, 12:39:56 pm »
Hartstikke leuk om te horen Corina  :thumsup: :thumsup:

Groetjes Els

giggles

• Gast
« Reactie #253 Gepost op: september 24, 2006, 12:47:21 pm »
Leuk om te lezen Corina...

het blijven moeilijke wezentjes hè  ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #254 Gepost op: september 24, 2006, 12:53:03 pm »
Kaya en jij komen er wel.

En zeker weten. Kaya is een hele leuke papegaai die ook erg lief is. Het is een echte kroelkip.  :hart:

Ik vreet vanalles met hem uit en hij begint het nog allemaal goed te vinden ook.  ;D

Ik probeer op deze manier dan ook Corina mee te helpen het schrikkerige eruit te krijgen. Wanneer hij bijvoorbeeld op de grond loopt, dan pak ik hem zomaar opeens op zoals je een kip zou pakken. Of hij zit op mijn hand en laat hem dan opeens voorover of achterover duikelen en leg hem vervolgens op zijn rug in mijn schoot. Als dit alles net is gebeurt, dan wil hij proberen te bijten. Maar inmiddels is de manier waarop hij bijt herkenbaar en kun je de snavel best makkelijk ontwijken. Daarna is het al gauw goed als je hem prijst voor wat hij net heeft meegemaakt. Hij accepteert nu steeds en steeds meer.

Kaya komt er wel. Het duurt ff, maar dat was dan ook voorspelt.  ;)