Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 42918 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #270 Gepost op: december 16, 2006, 23:59:03 pm »
Nee hoor, jij gaat de moed helemaal niet opgeven hoor! ;)
Het is niet leuk wat er gebeurt en ik begrijp dat je je moedeloos voelt. Maar wat in 20 jaar niet goed is gegaan, kan jij niet in 2 jaar beter maken. Dat is frustrerend, dat begrijp ik, maar hoe ver ben je nu al niet gekomen? Geweldig toch?
En ik weet nu uit ervaring hoe akelig het is als een gaai ineens HAKT. Mr Darcy heeft het nu 2x gedaan. Tuurlijk is hij nog jong en ik kon  de aanleiding bedenken (stofzuiger en kerstboom), dat scheelt. Maar ik kan het nu ook voelen, de aarzeling als je daarna weer "moet". Misschien zag jij de aanleiding niet, maar was hij er wel. Misschien alleen in Kaya's bovenkamertje. En echt, daar gaat het ooit ook  verdwijnen. Met heel veel geduld! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #271 Gepost op: december 17, 2006, 00:40:20 am »
Tjee wat vervelend Corina! Ken je eigenlijk de hele geschiedenis van Kaya? De laatste eigenaren hebben hem toch niet zijn hele leven gehad of toch wel?
Het is vreemd dat hij zo spontaan uithaald terwijl hij jou nu toch zo onderhand moet vertrouwen. Zou het kunnen dat hij ergens van schrikt, misschien een wat slechter gehoor of iets dergelijks... dit komt zo maar in mij op hoor. Ik moest namelijk aan onze hond denken (vreemde vergelijking natuurlijk) maar hij is langharig en als de haren weer over de ogen beginnen te vallen is hij ook veel schrikachtiger en kan ook soms heel vreemd reageren omdat hij iets heel anders verwacht dan dat er komt.... bij hem moeten we gewoon de haren rond de ogen dus kort houden om gevaarlijk "spel" te voorkomen.... het is maar een idee...

Sterkte er mee!

Cosch

• Gast
« Reactie #272 Gepost op: december 17, 2006, 01:03:25 am »
Nee ik ken helaas niet de geschiedenis van Kaya. Eigenlijk helemaal niets. Soms denk ik wel es dat hij 'mishandeld' kan zijn. Omdat hij soms terugdeinst voor de kleinste dingetjes. Maar ik denk dat Kaya voornamleijk veel bereikt heeft met zijn snavel! Dus opvoeding! En dat is echt heel erg moeilijk om dat er uit te krijgen! Aangezien hij zo hard bijt. Echt niet normaal hoor! Ik ben echt niet zo kleinzerig!

Ik heb mijn verwachtingen al lang bij gespijkerd en ik weet dat Kaya nooit zal worden zoals bijv Coco. Dat is ook helemaal niet mijn streven. Maar ik hoop toch ooit zover te zijn dat hij niet meer bijt! In ieder geval niet zo onterecht en onverwachts!

Waarschijnlijk zal hij gebeten hebben omdat hij verwacht had dat ik hem weer op de kooi zou zetten ivm dat hij constant van de kooi afkomt! Tenminset dat denk ik als ik terug denk! Daarom zal ik niet meer op mn pa wachten met een oplossing voor de kooi, maar proberen om zelf wat te knutselen morgen! Zodat meneer iets afhankelijker zal worden.

Ik weet het anders ook niet!  :(

billy

• Gast
« Reactie #273 Gepost op: december 17, 2006, 01:53:57 am »
Ja dat denk ik ook Corina , Kaya bepaalt het waneer hij van de kooi komt en dat is teveel eer voor hem en hij gaat het bepalen, en ik denk dat Kaya niet onterecht heeft gebeten, het is teveel vrijheid en die neemt hij en ja jij bent er dan om hem weer op zijn kooi te zetten en dat wil hij effe niet.
Maar komt wel goed he  :thumsup:

Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #274 Gepost op: december 17, 2006, 09:53:14 am »
Dat denk ik ook Els! Kaya kan nu te veel "baas" zijn! Ga maar lekker knutselen Corina! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #275 Gepost op: december 17, 2006, 13:38:30 pm »
Jullie mogen niet lachen!
Ik weet, het ziet er niet uit! Maar het werkt wel ff totdat er wat beters is!!  :)
Moest wel 2 diepvriesbakjes opofferen!  :S

Kaya is op dit moment aan het vechten en capriolen aan het uithalen om er toch af te komen. Ik denk en hoop dat hij de moed gauw opgeeft!

billy

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: december 17, 2006, 13:46:57 pm »
Wat een goede oplossing zeg  woohoo  ;D

Nu maar hopen dat het even helpt.

Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #277 Gepost op: december 17, 2006, 13:48:37 pm »
Jaa ik wist niet dat een papegaai zo boos kon kijken!  :o

billy

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: december 17, 2006, 13:50:43 pm »
Hahaha laat hem maar even lekker mopperen hoor  cheesy3

Groetjes Els

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #279 Gepost op: december 17, 2006, 14:08:59 pm »
Hahaha leuk! Ik zou er nog tekst op geschreven hebben op die doosjes zoiets als: lekker puh!

Cosch

• Gast
« Reactie #280 Gepost op: december 17, 2006, 14:35:41 pm »
Dat zal ik meteen doen!  :)

Ik heb hem ook even haarfijn uitgelegd waarom dit is. Heb em even mijn hand laten zien!
Dus hij zoekt het maar lekker ff uit!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #281 Gepost op: december 17, 2006, 16:00:16 pm »
goed gevonden  :a036:
laat em maar lekker klungelen hoor! :)
eigen schuld diepvriesbakje om de poten van je kooi, rijmt niet maar helpt hopelijk wel!  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #282 Gepost op: december 17, 2006, 16:01:49 pm »
 cheesy2

Cosch

• Gast
« Reactie #283 Gepost op: december 17, 2006, 17:38:52 pm »

Koko

• Gast
« Reactie #284 Gepost op: december 17, 2006, 17:54:38 pm »
hoi Corina,

ik wil je niet ontmoedigen, maar Koko van mij is precies zo, zoals jij het gedrag van Kaya omschrijft.
Ik heb me er bij neer gelegd en heb hem dus ook nooit meer op mijn hand of dergelijke.
als ik zou trainen zou het lukken, maar ik weet dat hij dan zeer gefrustreerd wordt en het weer erger wordt (en er blijft een risico dat hij zou kunnen bijten) de reden Koko is een onbetrouwbare gaai, dit heeft waarschijnlijk met zijn verleden te maken en niet tevergeten het zijn en blijven wilde dieren

in jouw geval zou ik meer balen van het vertrouwen dat weer weg is dan dat hij weer gebeten heeft
ik thuis gebruik een stok van 30 cm geen probleem daar mee ik niet en Koko niet, beide zijn tevreden en er is nu een wederzijds respect zonder dat hij of ik moet laten zien wie de baas is

Groetjes
Boudewijn