Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 42861 keer)

Cosch

• Gast
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #285 Gepost op: december 17, 2006, 17:59:57 pm »

in jouw geval zou ik meer balen van het vertrouwen dat weer weg is dan dat hij weer gebeten heeft

Klopt eerst is het de schrik en de pijn. Maar dat die zorgvuldig opgebouwd band en beetje vertrouwen weer weg is, dat is inderdaad het ergste.
Zo te horen lijkt Koko idd veel op Kaya.  :(
Uiteindelijk komt het wel weer terug op het punt waar we nu gebleven waren. Maar het is soms zo moeilijk dat die ups en downs er zijn!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #286 Gepost op: december 17, 2006, 18:35:23 pm »
He je mag me niet uitlachen! cheesy2
lachen jou niet uit! :)

rocko

• Gast
« Reactie #287 Gepost op: december 17, 2006, 21:14:51 pm »
Sjefke bijt ook. Vorige week nog. Uit het niks. Terwijl ik zijn kooi schoon aan het maken was hing ie plotseling aan mijn arm. Ik probeerde hem rustig er van af te halen met zijn opstapstok. Maar als een pitbul bleef ie hangen. Hij beet zo vals door, de vellen hingen erbij. En toch denk ik nog steeds dat ie dat doet uit een soort schrikreactie.Dan schrikt ie van iets wat ik niet zie of voel. Maar het blijft moeilijk hoor. En ik weiger het op te geven. Want hij is ook heel lief :hart:

Koko

• Gast
« Reactie #288 Gepost op: december 17, 2006, 21:32:46 pm »
heeft Kaya ook gehad dat hij je aanviel ? en echt woest was :angry:
Koko heeft dit wel gehad namelijk, hij beet dan uit drift in zijn eigen poot, gelukkig doet hij dat niet meer en dat aanvallen is ook weg

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #289 Gepost op: december 17, 2006, 21:47:28 pm »
heeft Kaya ook gehad dat hij je aanviel ? en echt woest was :angry:
Koko heeft dit wel gehad namelijk, hij beet dan uit drift in zijn eigen poot, gelukkig doet hij dat niet meer en dat aanvallen is ook weg

Jaa zeker. Helemaal in het begin!
Hij heeft me een keer in mijn schouderblad gebeten, toen ik langs liep om te stofzuigen! Echt aanvallen.
Dat is gelukkig niet zo heftig meer.

Maar als hij zijn zin niet krijgt dan valt hij nog wel aan maar dan niet zo heftig of hakt hij. Als ik hem bijv naar de kooi breng terwijl hij bijv net iets aan het slopen was ofzo!

giggles

• Gast
« Reactie #290 Gepost op: december 17, 2006, 21:50:57 pm »
Ilona was gisteren ook in haar vinger gebeten door Balou, toen ze haar van de schouder af wilde pakken.
Ik denk dat Balou schrok, omdat het een beetje snel ging allemaal, maar ja Ilona haar vertrouwen in Balou had ook wel weer een deukje opgelopen.
Gelukkig pakte ze hem gelijk weer op en laat ze zich niet uit het veld slaan. Daar ben ik wel is bang voor met Balou dat mensen haar niet op willen pakken, uit angst voor een beet. Dat terwijl Balou eigenlijk helemaal niet agressief is...  doh

russelltje

• Gast
« Reactie #291 Gepost op: december 17, 2006, 21:58:27 pm »
Volgende keer zal ik mijn vinger eens uitsteken naar balou om op te stappen  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #292 Gepost op: december 17, 2006, 22:00:36 pm »
Vandaag bij me ouders en schoonouders, stapt ie ook gewoon op. Vrijdag nog bij me broer, dus ja het heeft niks met de vogel te maken.
Er is altijd kans dat je gebeten wordt denk ik. Diva haalt ook wel is uit en Tigo ook, maar ja.... die sul die bijt nooit hard  :hart:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #293 Gepost op: december 17, 2006, 22:00:51 pm »
Kop op Corina. Kaya is naast dat ie zo gemeen kan zijn echt een hele lieve en leuke papegaai. Tenminste zo ken ik hem. Hij is echt een favorietje van me. Maar dat weet je.  :hart:

Hou je vast aan de gedachte dat hij ook leuk en lief kan zijn. Vol blijven houden, blijven vertrouwen dat het de goeie kant op gaat. Alle herstellende dingen gaan met ups en downs. Zo ook de opvoeding van Kaya.  ;)

Het komt goed. Hoe dan ook  :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #294 Gepost op: december 17, 2006, 22:38:28 pm »
Dank je wel! Je hebt ook gelijk!   :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #295 Gepost op: december 22, 2006, 07:11:43 am »
http://img.photobucket.com/albums/v621/schreuder/PC170024Small.jpg

Even een update over de bakjes. Er staat ondertussen 'Lekker puh' op, want Kaya kan niet meer naar de grond klimmen. Het werkt dus perfect!

Alleen de bakjes zijn wel mooie sloopmateriaal. Dus er zijn al stukken vanaf!  :S

Qua bijten moet ik nog voor hem oppassen. Laatst hapte hij weer toen ik langs hem reikte, maar gelukkig in mijn trui!
We gaan weer gewoon voorzichtiger verder.

Gr Corina

Dorian

• Gast
« Reactie #296 Gepost op: december 23, 2006, 19:16:51 pm »
Pfffff Corina.... Ik vind het zo knap van je. Ik ben pas een keer door een grijze gebeten en dat was ook meteen een lekker gat... Ik vind het eng moet ik je eerlijk zeggen. Ik weet ook niet of ik het zou durven.

Ik ben dan ook erg blij dat Pinkey helemaal niet bijt (wie weet dat dat wel nog een keer gaat gebeuren..., hou overal rekening mee...)

Toppie dat jij blijft volhouden. Ik heb daar echt heel erg veel bewondering voor  :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #297 Gepost op: december 23, 2006, 19:18:18 pm »
Dank je wel! Het is inderdaad niet altijd makkelijk!   :(

Cosch

• Gast
« Reactie #298 Gepost op: december 23, 2006, 22:10:52 pm »
Maar ik heb Kaya wel onder de duim hoor.  :)
Kijk maar, hij heeft er een kaal plekje van:

(geen zorgen om Kaya hoor, hij is hier net gedouched ;) )

billy

• Gast
« Reactie #299 Gepost op: december 23, 2006, 22:14:42 pm »
 cheesy3 cheesy3
Nu snap ik waarom hij bijt  tongue2
Groetjes Els