Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 42692 keer)

ede

• Gast
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #360 Gepost op: mei 29, 2007, 20:41:16 pm »
Wat grappig om te lezen dat dat ondertussen al zoveel beter gaat. Mag ook wel 1,5 jaar later :S
Zo zie je dat het langzaam toch beter gaat en dat heb je niet altijd door!

Maar ik begrijp dus helemaal hoe je je voelt. ;)

Derona

• Gast
« Reactie #361 Gepost op: mei 29, 2007, 21:02:11 pm »
Wat grappig om te lezen dat dat ondertussen al zoveel beter gaat. Mag ook wel 1,5 jaar later :S
Zo zie je dat het langzaam toch beter gaat en dat heb je niet altijd door!

Maar ik begrijp dus helemaal hoe je je voelt. ;)

ooh wat grappig hihi wist niet dat  het al zolang geleden  was dat je dit had geplaatst hihihi sorry  :)
Ja ik ga het maar eens proberen als hij ook kort gewiekt is ik zit nu te typen terwijl mijn aga nu over het toetsen bord rond huppelt  ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #362 Gepost op: juni 30, 2007, 19:41:27 pm »
De eerste hap in m'n lip van Jacky is een feit  ::)
Het bloedde niet maar deed wel ontzettend pijn  :o

Ik was bij Pets place en Jacky's verzorgster was er ook.Hij had al even bij haar gezeten
en hapte me al in m'n vinger toen hij moest opstappen.Ik zette hem even op de grond
en liet 'm weeropstappen en zei zeg maar sorry,en hij gaf een kusje.
Ik wilde nog ff iets laten zien wat hij kon,dat deed hij,en toen,ik weet niet eens meer
hoe of waarom,beet hij opeens in m'n lip.
Voortaan als ik daar ben moet ik extra opletten met Jacky,hij is nog steeds helemaal dol
op z'n verzorgster.

ede

• Gast
« Reactie #363 Gepost op: juni 30, 2007, 19:48:10 pm »
Ai!  :o
Dat is schrikken he?

Ja idd je moet oppassen als ze bij hun favoriete personen zijn.
Net als vandaag met Orrie. Als Pascal erbij is kan ik niks met hem... maar vanmiddag bij Loes kon ik em koppiekrauw geven!  :CENS
Stom he?

Ik hoop dat het snel geneest!

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #364 Gepost op: juni 30, 2007, 19:53:22 pm »
Ja,en ik zei al laatst dat hij volgens mij in z'n pubertijd begint te komen
en mij soms wil happen en lekker dwars doet soms,dus in dit soort gevallen
moet ik idd oppassen.Ik neem het hem ook niet echt kwalijk hoor,het zal
voor hem ook best een beetje moeilijk zijn te snappen.
Gelukkig is hij thuis wel erg op mij gesteld  :)

Eigenlijk is er van de beet niet echt meer wat te zien,het voelt nu voornamelijk
aan de binnenkant een beetje dik aan,zal met een dag of twee wel over zijn.

ede

• Gast
« Reactie #365 Gepost op: juni 30, 2007, 19:54:53 pm »
Ja het zou er allemaal best mee te maken kunnen hebben!
Dan weet je in ieder geval de volgende keer dat je even moet opletten!

TWEETY

• Gast
« Reactie #366 Gepost op: juli 01, 2007, 08:24:33 am »
dat is toch even schrikken, gelukkig is het niet erg, de verzorgster kreeg ook even een brok in de keel zeker toen ze jacky terug zag ?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #367 Gepost op: juli 01, 2007, 09:26:43 am »
Bij Yiska moet ik oppassen als Pascal er is.. het zijn voorkeurspersonen. Ik heb het geaccepteerd. Yiska vloog me eens gewoon aan in nabijheid  an Pascal! :o

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #368 Gepost op: juli 01, 2007, 09:57:08 am »
Bij Yiska moet ik oppassen als Pascal er is.. het zijn voorkeurspersonen. Ik heb het geaccepteerd. Yiska vloog me eens gewoon aan in nabijheid  an Pascal! :o

:o dat is heel erg schrikken  :o

dat is toch even schrikken, gelukkig is het niet erg, de verzorgster kreeg ook even een brok in de keel zeker toen ze jacky terug zag ?

Ik ga regelmatig ff langs met Jacky en natuurlijk mist ze hem maar ze is ook erg blij dat ie het zo goed heeft
en dat ie er zo goed uitziet  woohoo gister ging ik even z'n twee nieuwe vleugelveren laten zien en een nieuw staartpluimpje  :)

Aestiva

• Gast
« Reactie #369 Gepost op: juli 24, 2007, 16:07:13 pm »
Mijn Amazone blijft het ook keer op keer proberen. Het is een erg lieve vogel, maar zodra mijn ma komt, probeert hij mij aan te vallen. Als ik hem dan met mijn (soort van 5 stappen) methodiek aanpak, is ie weer normaal.

Hij blijft het toch wel steeds proberen...

ede

• Gast
« Reactie #370 Gepost op: juli 24, 2007, 16:22:40 pm »
Ja en jij ga ook gewoon rustig voor Kaya staan met: Bijt maar hoor! :S

:)

Aestiva

• Gast
« Reactie #371 Gepost op: juli 25, 2007, 13:25:25 pm »
Tuurlijk,

WIe is er nou bang voor zo een kleine vogel. En niet over insecten beginnen want dat is oneerlijk  :P

Het lastige van Kaya is dat hij heel onvoorspelbaar is. Toen hij op mijn arm zat, was ik blij! Ik dacht toen. Is dit nou die moeilijke Kaya, maar direct daarna, uit het niets beet hij in mijn arm. Dat was ik niet gewend van Grijzen. Meestal is het onbewust/bewust aangeleerd gedrag en bijten ze alleen in je vingers.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #372 Gepost op: juli 25, 2007, 15:06:01 pm »
Mijn Amazone blijft het ook keer op keer proberen. Het is een erg lieve vogel, maar zodra mijn ma komt, probeert hij mij aan te vallen. Als ik hem dan met mijn (soort van 5 stappen) methodiek aanpak, is ie weer normaal.

Hij blijft het toch wel steeds proberen...

Jammer is dat he? Typisch amazonegedrag in mijn ogen en heeft met jaloezie te maken. Als hier een man is en vooral Pascal, moet ik echt uitkijken voor Yiska want die valt me dan aan! :o Als Orrie hier is is ie superlief, maar als ik bij Pascal kom...  :o

ede

• Gast
« Reactie #373 Gepost op: september 12, 2007, 10:02:05 am »
Meestal als ik hier de vorderingen met Kaya op schrijf gaat het heel snel daarna weer mis. Maar ik waag het er op!  :)

Met Kaya gaat het nog steeds goed. Het word echt een leuke en lieve papegaai. Ik krijg heel langzaam meer vertrouwen in hem omdat hij zich erg netjes gedraagt de laatste tijd.
Ik vertrouw em nog steeds niet volledig. Ik kijk gewoon erg uit als mijn handen bij zijn snavel in de buurt komen.
Ik kan heel rustig zijn snavel vastpakken en dan hoef ik helemaal geen druk te zetten ofzo. Want dan doet hij niks.. maar ik heb het idee dat als mijn handen bijv binnen snavel bereik zijn zonder dat ik zijn snavel vasthou dat ik dan een knauw krijg.

Ik kan best wel veel met em. Kan em overal kusjes geven als ik zijn snavel maar vasthou. :S
Ook laat ik em weer steeds vaker op mijn blote hand zitten. Alleen situaties waarbij het tricky word gebruik ik nog het opstaptouw of een handdoekje.
Ik heb ook nog niet het vertrouwen dat ik hem mijn vinger laat proeven ofzo. Het komt wel maar het duurt gewoon even. En dat ligt meer aan mij dan aan hem denk ik! :S Ik moet ook meer lef hebben wat dat betreft, denk ik!  :CENS

chantal

• Gast
« Reactie #374 Gepost op: september 12, 2007, 10:19:31 am »
Ik heb echt bewondering voor je want ik zou het allemaal niet aan durven  :-[ vooral als ik de beet zie op de foto.... :o