Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 42714 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #375 Gepost op: september 12, 2007, 11:51:35 am »
Ja ik snap het ook, tuurlijk zit het toverwoord in het woordje Lef. Maar hij bijt dan ook wel heel erg hard. Zet dan dat gevoel van o,jee maar eens aan de kant.

ede

• Gast
« Reactie #376 Gepost op: september 12, 2007, 16:39:17 pm »
Ja idd dat durf ik nog niet echt. Terwijl de pijn maar tijdelijk is natuurlijk!  :CENS

Jeffrey

• Gast
« Reactie #377 Gepost op: september 12, 2007, 16:46:48 pm »
je kan ook een leren handschoen aandoen .. dat voeld net als gewone huid  voor papegaaien en dan hoeven je handen ook niet helemaal open te liggen  ;) en zodra je merkt dat hij het doorheeft dat het bijten geen reactie of iets opleverd zal het snel afgelopen zijn en kan je de handschoen af doen ;)

ede

• Gast
« Reactie #378 Gepost op: september 12, 2007, 16:51:28 pm »
Hij is daar bang voor en dan bijt hij dus helemaal niet.   ;D ;D

Lees dit maar es: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=26072.0
:S :S

marianne

• Gast
« Reactie #379 Gepost op: september 14, 2007, 19:04:53 pm »
waar zit die papagaaienfluisteraar nog nooit van gehoord?gr marianne

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #380 Gepost op: september 14, 2007, 19:09:47 pm »
Ik kreeg vanmiddag een tip.

Als je gaai bijt en je vinger vasthoudt ... moet je je vinger rustig omhoog doen
zodat z'n kop naar achter gaat,dat schijnen ze niet prettig te vinden en dan laten ze los.

ede

• Gast
« Reactie #381 Gepost op: september 14, 2007, 19:54:01 pm »
Bedankt voor de tip. Meestal is het zo onverwachts of schrik ik zo dat ik al terug getrokken heb!
maar ik hou het in gedachte!

waar zit die papagaaienfluisteraar nog nooit van gehoord?gr marianne
papegaaienfluisteraar?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #382 Gepost op: september 14, 2007, 20:29:36 pm »

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #383 Gepost op: september 14, 2007, 20:35:06 pm »
Zoooooooooo, met belangstelling het hele verhaal gelezen. Ik ga straks ook nog even lezen over klickeren, want daar weet ik echt niets van.

Het gaat om Jacco. Sinds woensdag bij mij. Grijsje (Timneh) van plm 17 jaar.

Vandaag was hij voor het eerst uit de kooi, eigenlijk voor ik er erg in had. Stom van me. Ik was van plan dat ie er pas uit mocht als ie op mijn hand stapte. De deur stond open en ik draaide me om om mijn fototoestel te pakken. Meneer (denk ik) klom al uit de kooi terwijl hij op zijn vorige adres zijn kooi niet uitwilde werd mij verteld. Alleen als iedereen de deur uit was behalve het vrouwtje.
Allles ging prima, ik kon hem aaien. Maar toen wilde hij bovenop de kooi en dat mocht niet van mij, daar ken ik hem te kort voor en wist niet of hij wel zou opstappen. Dus ik hield mijn hand boven zijn kop zodat ie niet verder zou klimmen. Toen probeerde hij me te bijten.
Ik heb laag NEE MAG NIET gezegd en mijn hand steeds lager gedaan. Toen klom hij iets naar beneden. Ik een nootje in zijn etensbakje gedaan en de opdracht: IN JE KOOI gezegd, herhaaldelijk. MIjn andere gaaien luisteren daar naar en sjeesen dan de kooi in. Ik begrijp dat hij dat niet snapt of zo, hij ging in ieder geval de kooi niet in. Ik wilde hem op laten stappen, hap, bijten. Gelukkig had ik een vuist. Toen liet  Jacco zich naar beneden fladderen en wilde wegwandelen over de vloer. Ik heb een handdoek gepakt en hem opgepakt en in de kooi gezet, rustig op de stok.

Hij was helemaal verbouwereerd. HIj ging bij zijn etensbakje zitten. Toen dacht ik ineens aan dat nootje, dat lag er nog steeds in.
Na enkele minuten negeren ben ik naar hem toegegaan en vroeg of Jacco nu weer lief was. Hij schudde zijn veren uit en pakte toen pas het nootje om op te eten.

Dit is een vogel met een koppie erop. Ik denk dat hij veel zijn zin heeft gekregen. Ik ga maar veel oefenen met hem. Ik ga nu even bij klickeren lezen.
« Laatst bewerkt op: december 28, 2007, 21:33:43 pm door Bobbie »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #384 Gepost op: september 14, 2007, 21:13:18 pm »
Wij hebben hier ook een topic over clickeren!! Is heel leuk en nuttig vaak! Komt wel goed hoor met dat bijten. Ik vind het goed dat je hem toch in de kooi gekregen hebt en jij dus voor elkaar gekregen hebt wat hij niet wou. Ik wil wel geloven dat hij verbouwereerd was!!! :)

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=4246.0

ede

• Gast
« Reactie #385 Gepost op: september 14, 2007, 22:00:27 pm »
Absoluut. Je hebt de toon al gezet. Gewoon volhouden zo en het zal al gauw beter gaan!  :thumsup:

marianne

• Gast
« Reactie #386 Gepost op: september 15, 2007, 00:25:13 am »

Dorian

• Gast
« Reactie #387 Gepost op: september 15, 2007, 10:04:36 am »
Dat van het kopje wegduwen heb ik ook gehoord.
Bij Pink werkt dat en bij Puck ook.

Niet om je meteen te ontmoedigen Corina, maar mijn grootste gat in mijn vinger heb ik overgehouden aan Mick toen ik deze techniek uitprobeerde.
Helemaal voorbereid dacht ik, als hij bijt moet ik duwen.
Nu beet Mick als hij op mijn hand zat, maar met mijn vinger omhoog moest ik toch een aardig eindje komen dacht ik.
En dat was ook zo  :thumsup:
Probleem was alleen dat Mick het zo vervelend vond dat hij me nog harder begon te bijten en zich toen van mijn hand af liet vallen en met zijn snavel aan mijn vinger bleef hangen  ;D
Dit was dus ook een eenmalige actie  :-[

ede

• Gast
« Reactie #388 Gepost op: september 15, 2007, 10:51:42 am »
 :o :o
Dat zou Kaya ook kunnen doen, als ik het zo inschat.

laat maar!  :o cheesy2

ede

• Gast
« Reactie #389 Gepost op: september 26, 2007, 12:56:53 pm »
Kaya is ook een raar beest. Soms denk ik wel es... hij is helemaal niet vals ofzo maar gewoon lomp. Hij kent gewoon geen maat. Hij heeft geen idee hoe hard hij met zijn snavel kan doen. Als hij wild is of boos dan gaat dat zo hard.
Maar als hij rustig is dan mag ik ook heel veel.
Bijv: net zat hij op 1 poot te relaxen op de deur van zijn kooi. Ik kom er aan en pak zachtjes zijn snavel vast en ga er heel gek kleine kusjes op geven en gekke geluiden maken. En meneer probeert wel mijn vinger te pakken met zijn ondersnavel maar blijft gewoon op 1 poot zitten! :S