Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 42556 keer)

old john

• Gast
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #30 Gepost op: februari 10, 2006, 11:24:57 am »
 :thumsup:klasse leon  zo volhouden gaat de goede kant op

old john

Cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: februari 10, 2006, 12:13:19 pm »
Nou ik zou echt niet weten hoe ik geen reactie moet geven als Kaya me zou bijten! Echt niet!  ???
Dat gaat zo snel en fel! Je schrik en je eerste reactie is terugtrekken. Das gewoon normaal!

Van Coco kan ik het wel hebben, omdat tie niet zo snel doet. Dan heb je een flits om je te bedenken, niet terug trekken en geen reactie. Maar daar heb je bij Kaya geen tijd voor!

Dus ik moet maar ff kijken hoe ik dit ga oplossen!

Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #32 Gepost op: februari 10, 2006, 12:29:52 pm »
Nou ik zou echt niet weten hoe ik geen reactie moet geven als Kaya me zou bijten! Echt niet!  ???
Dat gaat zo snel en fel! Je schrik en je eerste reactie is terugtrekken. Das gewoon normaal!

Van Coco kan ik het wel hebben, omdat tie niet zo snel doet. Dan heb je een flits om je te bedenken, niet terug trekken en geen reactie. Maar daar heb je bij Kaya geen tijd voor!

Dus ik moet maar ff kijken hoe ik dit ga oplossen!

Gr Corina

Met een handschoen...Pepi beet ook snel en fel
ik gebruik een werkhandschoen met leer en stof.
werkt echt wel.
Laat hem dan maar eens een tien minuten proberen u te bijten..hij zal het snel opgeven.

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: februari 10, 2006, 12:31:54 pm »
Ja ik ga er vanavond weer es mee verder!
Vanavond ff tanden op elkaar!

Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #34 Gepost op: februari 10, 2006, 12:37:03 pm »
Ja ik ga er vanavond weer es mee verder!
Vanavond ff tanden op elkaar!

Gr Corina

nee serieus geen bang hebben, je voelt het wel maar het doet echt geen pijn
ik heb vandaag al een paar moeten doorstaan zonder haverij.
Maar het minderd met de minuut.

straks is de volgende sessie hier en ik heb er geen schrik van (met handschoen he)
de handschoen doe ik uit van het moment hij het bijten laat varen.
Hij bijt hier door mijn verkeerde handeling nu, te snel, verschieten of zo.
Hij bijt niet meer om te bijten en dat is al een heel verschil.
Zelf zeer kalm blijven en zeer rustig te werk gaan.

Cosch

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: februari 10, 2006, 12:39:32 pm »
Ja duidelijk! Dank je wel voor je hulp!  :-*

Gr Corina

old john

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: februari 10, 2006, 12:39:42 pm »
na jullie positieve ervaringen ben ik zojuist ook begonnen met coco onze 18 jarige amazone alleen sweety kon hem pakken heb de stoute handschoen aangetrokken en ben gaan proberen en wat denk je na 10 min bijten en hakken naar mijn hand opgestapt en mee de kamer rond en maar vertellen hoe knappe jonge hij was daarna steeds op de ander hand laten stappen als een molen en warempel het werkt hij deed het zonder morren of bijten een min of 5 laten doen en toen op m'n arm laten liggen en gaan koppie krauwen en maar praten en praten als een halve zool tegen hem je voelde hem steeds rustiger worden en dat na 18 jaar niet bij hem in de buurt te kunnen(durven) komen of hij hakte al  ben trots op mezelf

old john

Cosch

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: februari 10, 2006, 12:43:52 pm »
Jeetje!  :o
Wat ontzettend goed!  :thumsup:

(Dat wil ik dus ook voorkomen, dat ik over een poos, zoiets heb van: laat maar. Want ik weet als ik het laat rusten, dan zal het verwateren het en dan word het allemaal nog lastiger. En dat wil ik dus niet en daarom ben ik er nu ook veel mee bezig en veel over aan het nadenken. Ik wil geen hekel aan hem krijgen ofzo)

Gr Corina

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #38 Gepost op: februari 10, 2006, 12:44:11 pm »
na jullie positieve ervaringen ben ik zojuist ook begonnen met coco onze 18 jarige amazone alleen sweety kon hem pakken heb de stoute handschoen aangetrokken en ben gaan proberen en wat denk je na 10 min bijten en hakken naar mijn hand opgestapt en mee de kamer rond en maar vertellen hoe knappe jonge hij was daarna steeds op de ander hand laten stappen als een molen en warempel het werkt hij deed het zonder morren of bijten een min of 5 laten doen en toen op m'n arm laten liggen en gaan koppie krauwen en maar praten en praten als een halve zool tegen hem je voelde hem steeds rustiger worden en dat na 18 jaar niet bij hem in de buurt te kunnen(durven) komen of hij hakte al  ben trots op mezelf

old john

goed he  :-*
het ligt gewoon aan onszelf. wij durven niet en doen het dus niet.
het is zo simpel als wat en het probleem is opgelost,
en dat door gewoon eens een paar handschoenen aan te trekken.
 :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #39 Gepost op: februari 10, 2006, 12:44:57 pm »
ja gaat goed  :thumsup:
heb die coco al die jaren op moeten wachten tot dat old john hem eens over zijn kopje durfde te aaien  :)
nu nog eens zonder handschoenen  ;D ;D ;D
sweety

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #40 Gepost op: februari 10, 2006, 12:47:49 pm »
Jeetje!  :o
Wat ontzettend goed!  :thumsup:

(Dat wil ik dus ook voorkomen, dat ik over een poos, zoiets heb van: laat maar. Want ik weet als ik het laat rusten, dan zal het verwateren het en dan word het allemaal nog lastiger. En dat wil ik dus niet en daarom ben ik er nu ook veel mee bezig en veel over aan het nadenken. Ik wil geen hekel aan hem krijgen ofzo)

Gr Corina

groot gelijk heb je..doe het maar gewoon, niet aan jezelf twijvelen
je ziet hier vandaag twee mensen, ikzelf en old john het doen met succes.
waarom zou het bij jou anders gaan. Probeer er NIET over na te denken, gewoon doen.
raap al je moed bijeen en let's go for it.

ja gaat goed  :thumsup:
heb die coco al die jaren op moeten wachten tot dat old john hem eens over zijn kopje durfde te aaien  :)
nu nog eens zonder handschoenen  ;D ;D ;D
sweety

wat zijn we stoer jongens he..met een ei in ons broek  :-[
maar nu niet meer hoor.  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #41 Gepost op: februari 10, 2006, 13:06:02 pm »

old john

Goed zeg!! Als je dit een paar keer gedaan hebt, dan kan je op een gegeven moment met dezelfde  houding (die je nu hebt met handschoenen) z

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #42 Gepost op: februari 10, 2006, 13:16:31 pm »
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat ook niet goed kan hoor  :)

jokesfokes

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: februari 10, 2006, 13:33:35 pm »
he super zeg goeie vorderingen allebei, zo zie je maar weer je houding is heel belangrijk, zo onverschillig mogelijk, op laten stappen en hand omhoog en niet naar hem kijken, en dan gewoon lopen en dingen doen zonder hem aan te kijken praat rustig tegen vanalles zolang het niet direct is tegen je gaai, dan gaat ie het vanzelf leuk vinden want ze zijn super nieuwsgierig :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: februari 10, 2006, 13:57:54 pm »
Goed zo :thumsup:
Die tips van die gaaien fluisteraar hebben mij trouwens (in combi met wat hooimeijer en andere dingen)erg geholpen toen Tommy hier net was.  ;)