Auteur Topic: papegaai loopt los rond UPDATE!!! nieuw filmpje!  (gelezen 3994 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: papegaai loopt los rond
« Reactie #15 Gepost op: januari 22, 2007, 14:23:50 pm »
hoi michiel,
hier de bedenker van de plexiglas plaatjes van cosch  cheesy3
ik ben aan t verzinnen voor je want er moet een oplossing voor zijn natuurlijk!
de plexiglas is geen oplossing voor je omdat het niet echt kan je hebt geen los staande poten zie ik op de foto  :CENS
ik denk vndg ff je hoort nog van me!
groetjes nic :CENS

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #16 Gepost op: januari 22, 2007, 14:35:06 pm »
heb t filmpje nog eens bekeken en heb nu een paar vraagjes,
doet ze dit ook op de middelstukken? als ze geen poot kan pakken?
of alleen bij de hoeken? want als dat zo is is de oplossing al iets makkelijk...

het hele kleine omgvouwen stukje rand is het probleem  :CENS daar kan ze zich goed aan vast houden  :)
ik denk nog!  :CENS

misschien is t een oplossing om de omgevouwen randjes met een knijptang minder open te laten staan  :CENS
zodat ze ze niet vast kan pakken..
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2007, 14:36:41 pm door 180sonic »

michiel1981

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 22, 2007, 15:39:21 pm »
ja lol.

eerst kon hij/zij alleen via de zijkanten maar sinds kort ook door het midden  cheesy2

Ik noem hem niet voor niks The Unstoppable.

als die eenmaal iets in ze hoofd heeft dan blijft ie net zo lang proberen tot het lukt

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: januari 22, 2007, 16:01:19 pm »
Wahaha ik lig in een deuk wat een scheetje zo aandoenlijk dat hij bij jou wil zijn!!  :)
Maar wel een probleem ja  :seestars:
Misschien zou je zelf de opvangbakken kunnen vervangen door hogere opvangbakken, je hebt dan wel meer ruimte voor de kooi nodig want de omtrek wordt meteen breder.
Je zou met de huidige opvangbakken naar een metaal/RVSbewerker kunnen gaan, voor de maten en nieuwe kunnen laten maken. Geen idee wat de kosten daarvan zijn... en of dat dus een haalbare actie is. Misschien dat iemand anders nog een idee heeft? Op het forum zit ook iemand die RVS kooien maakt: Mark, zijn nickname is the birdman als ik me niet vergis. Misschien kun je hem eens een pbtje sturen al is het alleen maar om te vragen of hij een idee heeft?

michiel1981

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2007, 16:30:32 pm »
hij is al b80 x d60 x h164 cm zonder opvangbakken en daarbij komt dat alles om de kooi heen zeker 40 cm weg moet staan omdat hij er anders bijkan.
het is zelfs zo dat aan de zijkanthij een deurtje uitklapt en dan kan hij door op het puntje te gaan staan bij me cds.
Het verbaasd me iedere keer weer hoe goed hij kan klimmen.

qliqi

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2007, 16:35:11 pm »
wat een heerlijk koppie en prachtige kooi. Maar wel een ontsnappingskunstenaartje dus....  cheesy2

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: januari 22, 2007, 17:13:42 pm »
Haha hoe heet hij? Of stond dat al ergens? Laat me raden: Houdini?  :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #22 Gepost op: januari 22, 2007, 17:16:39 pm »
Die oogjes zeggen genoeg  ;D ondeugend maar lief koppie  :hart:

En ja,wanneer ze zich uitrekken komen ze een eind hoor,dus dat cd rek is geen probleem voor 'm  ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #23 Gepost op: januari 22, 2007, 17:17:56 pm »
wat een ondeugd  ;D wel een bezig baasje dus  :thumsup:ik vond dianne dr idee ook wel goed, misschien heeft "TheBirdman" wel een goed idee..
wat vond je trouwens van het ombuigen van dat kleine randje? zodat ze tegen de plaat aan komen  ???
ps kijk je uit met je muziek verzameling  coolthumb cheesy2

michiel1981

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 22, 2007, 18:28:57 pm »
Hij heet "Lilo" en ergens vind ik het ook wel weer wat hebben alhoewel het af en toe ook weer vervelend kan zijn is het toch wel fijn als ik op de bank lig en hij naar me toe komt om te knuffelen  smiley_wedding. Ik kijk het nog even aan  ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #25 Gepost op: januari 22, 2007, 18:56:53 pm »
Hij heet "Lilo" en ergens vind ik het ook wel weer wat hebben alhoewel het af en toe ook weer vervelend kan zijn is het toch wel fijn als ik op de bank lig en hij naar me toe komt om te knuffelen smiley_wedding. Ik kijk het nog even aan ;D

das waar ! das zo lief :hart:

giggles

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 22, 2007, 19:37:12 pm »
Gewoon oppakken en weer terug zetten. Elke keer als hij poging onderneemt "NEE" zeggen en terug zetten.
Ik zie op het filmpje dat Lilo beloont wordt doordat je haar op laat stappen.

Persoonlijk vind ik het heerlijk dat mijn gaaien vrij door de woonkamer sjouwen, maar het blijft wel opletten natuurlijk voor elektra kabels ed.
Maar als je het echt niet wilt, moet je streng zijn, strenger dan je vaak wilt zijn denk ik, omdat er niks aandoenelijkers is als je gaai weer acrobatentoeren aan het uithalen is om bij je te kunnen komen  :hart:

Hier lopen ze al automatisch de trap op als we niet in de woonkamer, wc of keuken zijn om in de badkamer te gaan kijken  cheesy2

Sja en wat de poepjes betreft... Je leert er wel mee leven  :-[

Toen ik bij onze kweker was om Balou op te halen, kon zijn grijze nog vliegen, maar als hij vloog richting één van hun, hoefden ze alleen maar "NEE" en "terug op je kooi" te zeggen en dan vloog hij gewoon weer naar zijn kooi toe.
Ook met sjouwen door de woonkamer.
Gewoon consequent zijn, maar volgens mij vind je het eigenlijk nog te leuk, als ik je verhalen en filmpjes bekijk  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2007, 19:39:03 pm door giggles »

michiel1981

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 22, 2007, 20:00:48 pm »
Het is ook zo'n scheetje. Hij kan zo lief zijn maar oooooo zo ondeugend.

Anja

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 22, 2007, 22:12:41 pm »
De vraag is wat wil je zelf. Die van ons komt regelmatig van de kooi af. Wij vinden dat juist leuk. Alleen als wij eten wil hij ook van de kooi maar dan is een nee genoeg om hem op de kooi te laten blijven. dus het gaat erom dat jezelf keuzes maakt. Anja

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #29 Gepost op: januari 22, 2007, 23:51:07 pm »
hoi michiel

als ik je filmke bekijk is het net of ik mijne flip zie,diezelfde ondeugd in zicht
ik vrees dat je heel hard en streng zal moeten zijn om het af te leren (diep in je hart vind je het keigoe immers)
weten we dat nu niet  :)

succes met nee-zeggen  ;)