Auteur Topic: Jong warm houden  (gelezen 2018 keer)

nathalieke

• Gast
Jong warm houden
« Gepost op: januari 22, 2007, 16:37:37 pm »
Ik zit met ouders die mijn jong plukken.
zie topic : https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,26867.0.html

Ik ga het er nog niet direct uithalen, maar als het erger wordt zal ik dat wel moeten doen.
Het is geboren op 3 februari. Dat wil zeggen dat het vandaag 19 dagen oud is.

Hoe kan ik het jong warm genoeg houden?

Ik heb wel een warmtelamp maar om deze in de living om hoog te hangen ... het zou wel gaan maar makkelijk is het niet!
Zijn er nog andere manieren?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Jong warm houden
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2007, 17:11:57 pm »
Als het met de lamp lukt zou fijn zijn,en een handdoekje ofzo erbij  ??? ik weet het ook niet zo goed
Sterkte en succes  :-*

En je bedoelt vast 3 januari,februari moet nog komen  :)

charon

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2007, 18:14:25 pm »
Ik zit met ouders die mijn jong plukken.
zie topic : https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,26867.0.html

Ik ga het er nog niet direct uithalen, maar als het erger wordt zal ik dat wel moeten doen.
Het is geboren op 3 februari. Dat wil zeggen dat het vandaag 19 dagen oud is.

Hoe kan ik het jong warm genoeg houden?

Ik heb wel een warmtelamp maar om deze in de living om hoog te hangen ... het zou wel gaan maar makkelijk is het niet!
Zijn er nog andere manieren?

ik neem aan dat ie geboren is op 3 januari

met een lamp is eigenlijk de makkelijkste manier
anders een terarium met warmte regelaar zodat je die als het ware als couveuse gebruiken kunt

nathalieke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2007, 19:20:40 pm »
Als het met de lamp lukt zou fijn zijn,en een handdoekje ofzo erbij  ??? ik weet het ook niet zo goed
Sterkte en succes  :-*

En je bedoelt vast 3 januari,februari moet nog komen  :)

Inderdaad drie januari ... Mijn hond verjaart drie februari, daarom dat ik het verkeerd getypt heb. Is weer slim van mij  ::)

Bedankt voor de raad alvast! Het zal dan waarschijnlijk toch die lamp worden als het nodig is!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2007, 15:15:30 pm »
Ik zou nog wel heel even wachten hoor. Ook hier zijn mijn jonkies geplukt maar dit hield gewoon weer op en nu zitten ze volledig in de veren, dus zeker niet te vroeg weghalen.
Pas als er wondjes komen die bloeden zou ik het overwegen.

Je kunt ook gebruik maken van een kruik ( te koop bij blokker, marskramer enzo ) kruik in een handdoek wikkelen en dan regelmatig warm water erin doen.

nathalieke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2007, 18:45:49 pm »
Ik zou nog wel heel even wachten hoor. Ook hier zijn mijn jonkies geplukt maar dit hield gewoon weer op en nu zitten ze volledig in de veren, dus zeker niet te vroeg weghalen.
Pas als er wondjes komen die bloeden zou ik het overwegen.

Je kunt ook gebruik maken van een kruik ( te koop bij blokker, marskramer enzo ) kruik in een handdoek wikkelen en dan regelmatig warm water erin doen.

Was ik van plan hoor. Gisteren was het niet erger geworden. Er waren wel enkele kleine wondjes. Vandaag heb ik niet gekeken omwille van het vriesweer. Ik heb de warmtelamp omhoog gehangen in de binnenvlucht van de volière zodat het niet te koud wordt. Dan kan ik morgen eens piepen hoe het er met zit. Ik hoop dat het nog in orde is. Ik hoorde hem toch rommelen deze middag.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: januari 23, 2007, 19:34:39 pm »
We zullen duimen dat het goed blijft gaan  ;)

nathalieke

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 31, 2007, 20:55:18 pm »
Tot nu toe is alles in orde.
Het jong is nu vier weken en een half oud. Op zijn vleugels heeft hij al mooie veertjes. Op zijn kop en rug beginnen ze ook goed door te komen.

Maar nu heb ik nog een vraagje ...
Als ik het binnen neem (zit alle dagen een uurtje bij ons in huis) dan rilt hij soms precies. In de nestblok in de volière zit hij alleen (ouders verwarmen hem enkel 's nachts). Ik denk niet dat het van koude is. Omdat hij vrij diep ademt. Of zou dit toch van koude zijn. Je ziet zijn vleugels niet bewegen, maar als je er aan komt voel je het wel rillen.

Morgen gaan we een grote kooi kopen en dan denken we hem dit weekend toch binnen te nemen als het voeren goed lukt.