Beste,
Jeanneke heeft inderdaad niet voor het gemakkelijkste gekozen bij de aanschaf van Bashra...Ze zijn zo intelligent, die grijsjes en voelen heel veel aan...Volgens mij kan dit nog alle richtingen uit maar hij geeft duidelijk seintjes dat er "iets" aan de hand is. Nu is de kunst om te achterhalen waarom hij plots plukt

, heeft hij dit ook al vroeger gedaan of weet je helemaal niks van zijn verleden, Jeanneke of Vivke?
Hij is ook niet piepjong meer en met veel geduld en in langzaam-aan-actie zal hij zich wellicht wel geven, eens hij door heeft dat jullie alles Â

bedoelen.
Zijn structuur, zijn "vast" patroon is doorbroken en gaaien zijn nu eenmaal ook "gewoontedieren", het zal wat aanpassingstijd vergen om zich van zijn "geisoleerd"bestaan -ergens achteraan, in zijn kooi, los te maken want Maxim - euhhh Bashra - zal zich duidelijk 'gesteld ' hebben in zijn vorige situatie...
Ik wil jullie zeker niet ontmoedigen maar eerder succes wensen bij deze uitdaging...chapeau voor elk stapje dat je boekt

Nog een vraagje : wisten jullie zijn leeftijd via Vivke of Dinnie? Hoe jonger de vogel, des te vlotter de aanpassing, denk ik. Tof van jullie om ermee naar de dierenarts te gaan, maar ik vermoed echter dat het zich in zijn "koppeke" afspeelt, hoor...wij, als mens, kunnen zaken bevatten en redeneren maar een dier, een papegaai...moet het allemaal ondergaan en de tijd kunnen hebben om te ervaren dat het nu, in feite veel beter is dan voorheen. Niet?

- ben hier de psycholoog aan het uithangen, vrees ik...
Hoe ging het transport naar de VA, was hij niet te onrustig...want dit zijn weer nieuwe prikkels in een stress-situatie en nu moet hij volgende week nog es terug...ik zou,persoonlijk, de stress-situaties nu even bannen en hem véél rust gunnen...is mijn visie, héÂ

Wens jullie, Jeanneke, Vivke en Dinnie...heel veel succes toe en hoop dat "Bashra" vlug beseft dat hij met zijn kontje nu wel in de boter is gevallen...hij moet het alleen accepteren.