Auteur Topic: een nieuwe gaai en hij begint zich te plukken  (gelezen 4128 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: een nieuwe gaai en hij begint zich te plukken
« Reactie #30 Gepost op: februari 05, 2007, 17:39:52 pm »
Ach jee, hij is helemaal in de stress geschoten. Sterkte voor je vriendin! Ik hoop dat de vogelarts een oplossing kan bieden!

Pim

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: februari 05, 2007, 18:02:34 pm »
Wens je vriendin sterkte!! :cry:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #32 Gepost op: februari 05, 2007, 19:54:44 pm »
Ah nee :cry:
Ik hoop dat dit verhaal een goed einde heeft. Wens je vriendinn sterkte

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: februari 05, 2007, 20:04:27 pm »
Hij is idd helemaal in de stress geschoten!  :cry:

Laat haar er maargeen aandacht aan geven!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #34 Gepost op: februari 05, 2007, 22:41:03 pm »
de va heeft er een soort van lavendelspray opgespoten,in de hoop dat hij het niet lekker vind en stopt met aan zijn staart te bijten

wat betrfet het bezoekje aan de va ,hij had geen tubes meer in huis om bloed te trekken dus heeft hij niveel kunnen doen,we moeten volgende week terug lagskomen, bloed trekken voor pdbf en polymia onderzoek,nagels knippen en snavel vijlen ,zo moet hij maar één keer onder narcose,de meegenomen poep werd onderzocht die is in orde

ondertussen heeft ze hem een andere naam gegeven  :seestars: hij noemt "baschra" en zo zal het blijven,ik zelf vind het niet zo'n leuke naam,maar ja ,het is ook niet mijn gaai

pvg

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: februari 05, 2007, 23:25:03 pm »
Beste,
Jeanneke heeft inderdaad niet voor het gemakkelijkste gekozen bij de aanschaf van Bashra...Ze zijn zo intelligent, die grijsjes en voelen heel veel aan...Volgens mij kan dit nog alle richtingen uit maar hij geeft duidelijk seintjes dat er "iets" aan de hand is. Nu is de kunst om te achterhalen waarom hij plots plukt :CENS, heeft hij dit ook al vroeger gedaan of weet je helemaal niks van zijn verleden, Jeanneke of Vivke?
Hij is ook niet piepjong meer en met veel geduld en in langzaam-aan-actie zal hij zich wellicht wel geven, eens hij door heeft dat jullie alles  :good: bedoelen.
Zijn structuur, zijn "vast" patroon is doorbroken en gaaien zijn nu eenmaal ook "gewoontedieren", het zal wat aanpassingstijd vergen om zich van zijn "geisoleerd"bestaan -ergens achteraan, in zijn kooi, los te maken want Maxim - euhhh Bashra - zal zich duidelijk 'gesteld ' hebben in zijn vorige situatie...
Ik wil jullie zeker niet ontmoedigen maar eerder succes wensen bij deze uitdaging...chapeau voor elk stapje dat je boekt ;)

Nog een vraagje : wisten jullie zijn leeftijd via Vivke of Dinnie? Hoe jonger de vogel, des te vlotter de aanpassing, denk ik. Tof van jullie om ermee naar de dierenarts te gaan, maar ik vermoed echter dat het zich in zijn "koppeke" afspeelt, hoor...wij, als mens, kunnen zaken bevatten en redeneren maar een dier, een papegaai...moet het allemaal ondergaan en de tijd kunnen hebben om te ervaren dat het nu, in feite veel beter is dan voorheen. Niet? :seestars: - ben hier de psycholoog aan het uithangen, vrees ik...

Hoe ging het transport naar de VA, was hij niet te onrustig...want dit zijn weer nieuwe prikkels in een stress-situatie en nu moet hij volgende week nog es terug...ik zou,persoonlijk, de stress-situaties nu even bannen en hem véél rust gunnen...is mijn visie, hé  ;)

Wens jullie, Jeanneke, Vivke en Dinnie...heel veel succes toe en hoop dat "Bashra" vlug beseft dat hij met zijn kontje nu wel in de boter is gevallen...hij moet het alleen accepteren.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #36 Gepost op: februari 05, 2007, 23:37:07 pm »
hoi rick

we wisten zijn leeftijd voor we hem gingen halen,de dochter zei dat ze heeft gehoord dat de mensen zeiden dat hij ooit al eens geplukt zou hebben,ik was er zelf niet bij,(kwas ziekjes)

het transport naar de va ging eigenlijk best goed hij hing in de kooi en maakte niet eens veel gewag,heeft wel alles ondergepoept  :) maar stressie zal hij wel geweest zijn ,het bezoekje volgende week MOET nu éénmaal gebeuren,het bloed moet onderzocht worden op die 2 genoemden, één voor de roofvogel van haar dochter en 2 voor het kontakt met mijn gaaien

morgen komt de nieuwe kooi  en heeft hij al wat meer ruimte dan nu ,sinds zondag speelt hij ineens met de nieuwe spiegel die we vrijdag hebben gehaald

ps,alle goed raad is welkom zenne  :good:

Jarie

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: februari 06, 2007, 09:02:17 am »
Weet je wat ook wel helpt(bij Jarie in het begin zeker) niet te dicht op de kooi gaan staan of erbij zitten,maar gewoon op een afstandje fluiten,gewoon je dagelijkse dingen doen en vooral fluiten(ik ken maar weinig gaaien die niet van fluiten houden cheesy3)
en mischien reageert ie niet direkt,maar dat komt wel,geduld he.
wel super van jullie dat je er veel liefde en aandacht aan schenkt :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: februari 06, 2007, 20:28:42 pm »
hoi vivke en jeaneke,
ik lees dit nu pas  :-[ (tijdsgebrek weet je wel )
bashra ( ook niet direct mijn goesting) zal inderdaad aanpas problemen hebben, maar met jullie liefde en geduld komt dat wel in orde.
jeaneke ken ik niet goed maar van jou vivke weet ik dat je een gave hebt, dat heb ik ook met tweety gezien  ;)

marian53

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: februari 07, 2007, 12:38:44 pm »
ach ach wat  gaat er wel niet om in dat koppie , ik denk ook dat hij helemaal in de stress is geschoten , heel veel geduld en veel liefde zal beslist helpen , ik weet zeker dat dat wel goed komt  :)ik wens jeanneke heel veel sterkte . en hopenlijk gaat het snel goed komen met Bashra  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #40 Gepost op: februari 07, 2007, 18:47:40 pm »
kheb net telefoon gekregen van jeanneke,om half 8 komen ze de kooi brengen,morgen ga ik eventjes langs en neem ik een paar foto's van de nieuwe huisvesting

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #41 Gepost op: februari 07, 2007, 20:40:47 pm »
ik ben benieuwd!
ik hoop dat de ruimere kooi al een stukje verbetering brengt voor baschra :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #42 Gepost op: februari 08, 2007, 22:32:28 pm »
de nieuwe kooi is aangekomen,hij is niet denderend groot (jeanneke woont niet heel ruim) maar ze is stukken beter dan de vorige en ze heeft een play top

de gaai (kvind bashra og steeds heel moeilijk)voelt zich toch al wat meer thuis en is (even) gestopt met plukken,hij begint ook rond te kruipen in zijn kooi en te spelen
op de volgende foto zie je nog een heel klein stukje rood,das alles wat overblijft van zijn mooie staart

en toen hij zijn verzet had opgegeven kwam hij heel ff lief kijken

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #43 Gepost op: februari 08, 2007, 22:34:28 pm »
op deze foto kan je ook goed zien hoe raar zijn lange donkere pennen zijn

Cosch

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: februari 08, 2007, 22:38:13 pm »
Ja idd. Zal wel door de kleine kooi komen!
Zo te zien is hij lekker bewegelijk dus dan beschadigen die pennen!

Heeft tie geen staart meer?