Auteur Topic: te rustig (gras) parkietje  (gelezen 16823 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: pubertijd bij (gras) parkieten
« Reactie #15 Gepost op: februari 04, 2007, 16:40:04 pm »
hoi allemaal,
omdat ik zeker wilde weten of cor wel genoeg nachtrust kreeg heb ik vnncht in de woonkamer geslapen  :-[
en liggen luisteren op t moment dat t licht uitging, ze zat nogsteeds te draaien en te krabben, dat kon ik goed horen ;) en af en toe een niesje,
vanmorge heb ik natuurlijk weer niet mee gekregen, maar ik kon zien dat ze al goed gegeten had voordat ik wakker werd!!
dus dat gaat goed, waarschijnlijk ben ik in slaap gevallen en is zij nog een flinke nacht door gegaan want heel de bodem van de kooi ligt vol met veertjes
gister gokte ik er ongeveer 15 in twee dagen maar t zijn er nu zo ie zo al 15 in 1 nachtje er liggen ook vleugel en staartveren bij,
maar als ik naar cor zelf kijk is ze nu niet kaal ofzo hoor :) het valt niet eens op, dus ik denk dat mevrouw nu weer lekker in de rui is 
 dat was ze vorige maand ook, en toen heb ik haar vitamine druppels gegeven, om haar te helpen! en toen was ze binnen 3 dagen niet meer aan t ruien
kan t zijn dat t ruien door de vitamines gestopt is? en dat het daarom nu weer begint? en ik begrijp nu ook waarom ze overdag veel slaapt,
als ze snachts weinig slaapt, omdat ze dan met die veertjes bezig is  want overdag doet ze wel poetsen, een beetje, maar niet veertjes "plukken"

ik hoop dat ze snel weer de oude is! ze kwam wel al heel enthousiast naar t deurtje om een stukje brood van me te pikken :) maar voor de rest wil ze er nog niet uit.. dat komt nog wel vermoed ik!
groetjes nicole

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: februari 04, 2007, 16:46:26 pm »
Zoals ik al zei denk ik dat Cor het gewoon moeiljk heeft met de rui!
Ik zou es een telefoontje wagen naar een vogel arts en vragen hoe je hem beter kunt helpen met die rui!

Ik denk dat die vitamine druppel goed is om te geven.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: februari 04, 2007, 17:15:55 pm »
Vitamine druppels is zeker goed, het weer speelt nu ook weer niet lekker mee... daardoor raken de vogels ook van slag. Kijk eens kritisch naar de plaats waar de kooi staat? Misschien te dicht bij de verwarming? Te dicht bij het raam aan de zuidkant van het huis (daar kan het namelijk erg warm worden overdag als de zon zo volop schijnt...

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #18 Gepost op: februari 04, 2007, 18:07:25 pm »
Zoals ik al zei denk ik dat Cor het gewoon moeiljk heeft met de rui!
Ik zou es een telefoontje wagen naar een vogel arts en vragen hoe je hem beter kunt helpen met die rui!
Ik denk dat die vitamine druppel goed is om te geven.

ja zal dat iig doen morgen! en die vitamines houden we er gewoon standaard in. she loves it! ;)

ik weet vanaf de eerste keer dat ze t moeilijk heeft met de rui, en elke keer weer schrik ervan dat ze zo stil word enzo doh
maar goed beter overbezorgt als niet he

Vitamine druppels is zeker goed, het weer speelt nu ook weer niet lekker mee... daardoor raken de vogels ook van slag. Kijk eens kritisch naar de plaats waar de kooi staat? Misschien te dicht bij de verwarming? Te dicht bij het raam aan de zuidkant van het huis (daar kan het namelijk erg warm worden overdag als de zon zo volop schijnt...

ze staat bij ons op de eettafel, niet voor t raam, niet bij de kachel, die is onder t raamkozijn, dus dat kan t niet zijn, het is hier in huis altijd rond de 22graden,
omdat ik zelf nogal een kouwkleum ben :-[ en hij gaat nooit hoger omdat ray anders rood aanloopt :) dus ik denk dat de plek van de kooi niet echt mee speelt hierin :CENS

TWEETY

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 04, 2007, 18:09:51 pm »
hoi allemaal,
omdat ik zeker wilde weten of cor wel genoeg nachtrust kreeg heb ik vnncht in de woonkamer geslapen :-[

:o  wat hou jij veel van corretje  :hart:
dat vind ik nu eens super , meestal als je zoiets zegt buiten plf kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt  :(
het komt allemaal in orde hoor nic  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2007, 18:15:11 pm »
:o  wat hou jij veel van corretje  :hart:
dat vind ik nu eens super , meestal als je zoiets zegt buiten plf kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt  :(
het komt allemaal in orde hoor nic  :-*

ik had net mijn vader op visite, en toen ik t zei vroeg ie" of ik wel helemaal lekker was ? " :S
maar ik wilde er gewoon zeker van zijn dat ze snachts niet ergens van schrok, heb tot nog toe 2 keer mee gemaakt dat ik snachts wakker werd, toen wel in de slaapkamer ;) , van gefladder, toen was ze blijkbaar van iets geschrokken, en dan t licht aan en haar weer naar haar stokje helpen bye2 ze zit dan zo zielig..
en aangezien ze de laatste dagen veel sliep overdag dacht ik dat ze misschien niet genoeg nachtrust had door "iets" , maar ik weet nu dus wat t is ;)
snachts doet ze poetsen en plukken van de oude veertjes en overdag een beetje zitten eten en slapen :CENS beetje vreemd maar goed, als ze maar weer de oude wordt! vind ik alles prima!

groetjes nicole

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2007, 18:29:35 pm »
het word zo nog een echte nachtraaf  :seestars:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: februari 04, 2007, 18:43:25 pm »
Weet je toen ik dit las...van dat 's nachts zitten wassen...niet meteen in paniek!!! het zouden bloedluisjes kunnen zijn die zijn 's nachts actief. Ik vraag me alleen af waar vandaan ze die zou moeten krijgen als ze ze al heeft.
Leg vannacht eens een  velletje keukerol op de bodem en als ze een doek op de kooi gewend is een wit laken over de kooi. Mocht ze bloedluisjes hebben dan zie je morgenvroeg rode kleine spikkeltjes op de doek en/of keukenrol.
Bloedluisjes zijn overdag bijna niet te vinden die kruipen weg in alle kleine kiertjes.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2007, 19:03:09 pm »
 :) dianne toevallig heb ik dat 2 weken geleden nog gedaan, omdat ze vaak jeukt! maar er was niets  ???
en ze is 2weken geleden behandeld tegen luisjes, niet dat ik daar hard bewijs voor had dat ze die heeft maar meer voor de zekerheid  ;)
dus ik denk dat de jeuk gewoon door de rui is..

oja dit topic gaat niet over de pubertijd, dus zal de naam even veranderen ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: te rustig (gras) parkietje
« Reactie #24 Gepost op: februari 04, 2007, 19:04:37 pm »
zo gebeurd ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #25 Gepost op: februari 04, 2007, 19:40:04 pm »
Ik hoop dat ze snel door die rui heen komt  ::)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #26 Gepost op: februari 04, 2007, 19:42:35 pm »
ik ook, t is maar een zielig pietje nu  bye2

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #27 Gepost op: februari 04, 2007, 19:44:50 pm »
Sneu is dat,dikke knuffel Cor  :hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #28 Gepost op: februari 04, 2007, 19:46:38 pm »
cor bedankt met een klein zacht getwiet  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #29 Gepost op: februari 04, 2007, 19:47:59 pm »
Ahh  :hart:

Als ze maar blijft eten dan zal het wel goed komen denk ik  ;)