Auteur Topic: oudere gaai  (gelezen 923 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
oudere gaai
« Gepost op: januari 31, 2007, 16:56:20 pm »
kheb nog weer een vraagje

door hier op het forum veel te lezen ,heb ik begrepen dat je bij aanschaf van een oudere gaai niet noodzakelijk moet laten testen op pdbf
van welke leeftijd geld dat dan 10 .20 .of 30 en meer

graag had ik het geweten,want volgende week ga ik met jeanneke haar gaai naar de VA en kheb voor mezelf een afspraak gemaakt 2 uur later omdat ik niet goed weet of het veilig is,ik ben niet paranoia maar ik wil ook geen onnodig risico lopen
als het veilig is ,dan kan ik één afspraak nemen voor de 3 gaaien samen en hoef ik ook geen 2 x te rijden
wat is jullie opinie/mening hierover ??

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: oudere gaai
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2007, 17:17:45 pm »
Hedwig vertelde mij als ze zeker 8 a 10 jaar niet in contact zijn geweest met andere gaaien loop je weinig tot geen risico. Testen is dan niet noodzakelijk. De keuze maak je uiteraard zelf  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2007, 17:18:04 pm »
Het klopt dat je bij een oudere gaai niet hoeft te testen. Het was eigenlijk ook niet nodig om Kaya te testen. Die is 20 jaar.

maaaar als jij dat risico niet wilt of durft te lopen, vind ik dat je daar rekening mee mag houden. Of het nou reeel is of niet. Het zijn jouw gaaien en als er iets met ze gebeurd zou je het jezelf nooit vergeven!

Dus ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2007, 18:40:03 pm »
vanwaar hij komt daar zaten nog gaaien en ander gevogelte in de buitenvoliere,ik weet niet of hij daarmee in kontakt kwam
ik zal jeanneke toch eens laten bellen ,het is steeds beter te voorkomen dan te genezen

btw, is pdbf ook gevaarlijk voor roofvogels,want die tamme woestijnbuizerd is van haar dochter

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2007, 21:20:44 pm »
volgens mij wel, een vogel is een vogel toch?