Auteur Topic: Luchtreiniger gekocht  (gelezen 23157 keer)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
Re: Luchtreiniger gekocht
« Reactie #60 Gepost op: maart 02, 2007, 10:48:41 am »
Ai ai ai! Pas daar aub mee op! Die dingen aan de verwarming zijn echt niet goed! (bacteriën)

Is dat niet zo goed voor ons of voor de gaaitjes? Ben wel benieuwd naar , ik heb ze iig al weggehaald , wil geen gekkigheid  :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #61 Gepost op: maart 02, 2007, 10:54:01 am »
Wat voor ons niet goed is zal voor de gaaitjes niet beter zijn  :( ik vul ze ook niet meer  :nailbiting:

ede

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: maart 02, 2007, 10:54:48 am »
Nou ik merkte gisteren wel dat het kouder werd. Want hij blaast een klein beetje koude lucht!

En het was heel gek. Toen ik die ionisator aan had gezet. Een minuutje later kreeg ik ineens echt heel erg hoofdpijn en dat zakte ook wel vrij snel weer weg.  ???
Er word idd aangeraden om 2/3 uur perdag die ionisator aan te zetten. Niet langer. En ik zal vanavond es kijken of dat weer gebeurd.

Hij staat nu in ieder geval op de luchteiniger. Ik ben benieuwd of ik er al wat van merk als ik vanavond thuis kom.

Gr Corina

fluffies

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: maart 02, 2007, 16:38:47 pm »
Is dat niet zo goed voor ons of voor de gaaitjes? Ben wel benieuwd naar , ik heb ze iig al weggehaald , wil geen gekkigheid  :CENS
Het kan in ieder geval niet goed voor ons zijn. (Kan járen goed gaan hoor, maar..)

Pascalle

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: maart 03, 2007, 20:32:48 pm »
Het kan in ieder geval niet goed voor ons zijn. (Kan járen goed gaan hoor, maar..)

Wat bedoel je hier precies mee dan? Ik heb ook van die dingen aan de verwarming hangen....

giggles

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: maart 03, 2007, 22:21:28 pm »
Hmmmzzz....  :CENS

Ik denk als ik zo'n ding aan ga schaffen dat het toch een combinatie gaat worden van bevochtigen en reinigen....
Ondanks de hoge aanschafkosten  :-[ Dan spaar ik wel iets langer....

Ik vind trouwens bij airco's ook zo vervelend dat die lucht zo antiechelijk droog wordt. Krijg ik ook hoofdpijn van  :(

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #66 Gepost op: maart 03, 2007, 22:29:38 pm »
Ik vind trouwens bij airco's ook zo vervelend dat die lucht zo antiechelijk droog wordt. Krijg ik ook hoofdpijn van  :(

sorry  :offtopic:
als je hoofdpijn krijgt van de airco staat hij ofwel verkeerd ofwel gebruik je hem verkeerd,of ben je allergisch,dan moet er een pollenfilter in

bij juist gebruik van een airco mag je niet ziek worden ,zelfs geen hoofdpijn van krijgen

giggles

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: maart 03, 2007, 22:33:43 pm »
Ik ben wel heel gevoelig voor als er pollen in de lucht hangen en heb me er daarom op laten testen, maar die test was negatief en zou ik er geen last van moeten hebben.
Toen ik bij me ouders woonde had ik er ook heel veel last van, maar nu ik op mezelf woon veel minder.
Ik wel overal laminaat of zeil liggen en voor de rest ook geen stoffen banken en zo...

Ik weet het ook niet hoor... Maar dit zijn mijn bevindingen over airco's...
Ook vind ik dat de meeste airco's veel te koud afgesteld zijn.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #68 Gepost op: maart 03, 2007, 22:40:01 pm »
Ik heb dat ook met Airco, ik krijg er ook standaard hoofdpijn van  ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #69 Gepost op: maart 03, 2007, 22:44:31 pm »
Ook vind ik dat de meeste airco's veel te koud afgesteld zijn.

dat doe je toch zelf ,dat afstellen
de onze zijn ingesteld op 21 graden,is niet koud maar heerlijk koel als het buiten onverdraaglijk warm is

die van de zoon staat op veel kouder(veels te kou volgens mij) zijn slaapkamer is dan net een ijskelder,maar ik hoor die nooit klagen van hoofdpijn

de stielman hier zegt ook ,dat als je rechtstreeks in de koude baan zit of vertoeft de hoofdpijn wel verklaarbaar is

Meisje

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: maart 07, 2007, 13:10:39 pm »
je moet er natuurlijk niet voor gaan zitten he? Je hebt zowiezo een meter afstand nodig als je die luchtreiniger aan zet. Ik heb er nog geen koppijn van gekregen, wel drogere lucht. Maar wij hebben ook radiator bakken hangen.

Nu lees ik hier dat dat slecht is i.v.m. bacterieen, maar stel nu dat je elke week dat ding even schoonmaakt met wat afwas middel? dan zijn die bacterieen toch weg?  ???

ede

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: maart 09, 2007, 22:18:35 pm »
Ik heb nu dan een weekje ofzo! Ik merk niet dat de lucht droger word. Volgens de hygrometer die ik ff geleend heb, blijft het hier rond de 45%. Dus dat is niet slecht!  :thumsup:

Verder merk ik nog heel weinig van de luchtreiniger.  :)  Alleen dat het hier een stuk kouder lijkt!   :S

Meisje

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: maart 10, 2007, 12:29:32 pm »
Bevalt hij niet dan? Vreemd ik merk er wel wat van hier hangt minder rook in huis als de deur ff is open geweest komt namelijk alle rook bij ons binnen. Koude lucht komt er hier ook uit maar ik heb het er niet kouder door. Alleen als ik ervoor sta natuurlijk.
Heb zelf ook een thermo/hygrometer aangeschaft hier gaat de luchtvochtigheid wel ietsje omlaag. het is hier ook altijd tussen de 40% en 45% luchtvochtigheid.
Ik zou hem in ieder geval hoog zetten  :thumsup:
Hier stond ie op de kast, en beviel prima.
Heb hem ook een week op een lager kastje gezet en toen beviel die mij ook niet. (de bank hield de lucchtstroom tegen)
Nu heb ik hem weer hoger gezet en hij doet zn werk prima.

Heb je al eens de ionisator gebruikt Cosh? Of valt die je ook tegen?
Er zit meestal wel garantie op dus als hij niet bevalt zou k hem terug brengen.

Hier bevalt ie in ieder geval nog prima. :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: maart 10, 2007, 13:16:03 pm »
Nou weet je, het is niet zo dat hij niet bevalt. Ik merk er alleen nog niet zo veel van!

Hij staat nu op de grond! dus ik denk dat ik em dan hoger moet zetten!  :CENS

Ik heb bijna elke dag de ionisator even aangehad! Word aangeraden om niet langer dan 3 uur te doen!
Ik ga zometeen nog even heel goed het huishouden doen!  :S
En dan kan ik denk ik beter zeggen of ik iets merk!  :)

Meisje

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: maart 10, 2007, 13:27:56 pm »
ik ben benieuwd  :)
Op de grond zou ik hem inderdaad niet zetten. De lucht word dan tegen gehouden door banken, kasten, etc.  ;)