Auteur Topic: kattengrind als bodembedekker  (gelezen 1296 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
kattengrind als bodembedekker
« Gepost op: februari 02, 2007, 19:29:48 pm »
kan het kattengrind dienen als bodembedekker in de gaaienkooien
of is het schadelijk in geval dat ze er aan knabbelen ??

Cosch

• Gast
Re: kattengrind als bodembedekker
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2007, 22:25:57 pm »
Kattengrind is toch ook hartstikke stoffig?

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2007, 22:28:34 pm »
Is kattengrit niet chemisch bewerkt?
Een goed alternatief is misschien bodenbedekking op basis van maiskorrels, dat gebruiken wij op dit moment.
Stuift niet en absorbeert prima,

mvg Frank

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2007, 02:15:17 am »
volgens mij zit er in kattegrid een bepaalde chemische stof waardoor bacterien enzo gedood worden :CENS
het lijkt mij persoonlijk niet echt een goed idee, en ook omdat het verschrikkelijk stoft..

Leo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2007, 12:30:14 pm »
Wij gebruiken vogelzand met anijs
Ik heb onlangs de klimboom van Bijou vernieuwt en deze word duchtig gesloopt door haar. woohoo
Met als gevolg dat er veel kleine stukjes hout op de grond (op het zand)liggen onder de klimboom  :o
Nu vraag ik me af mag of ik het zand door een zeef mag  doen en opnieuw gebruiken of moet ik heel de boel ineens wegdoen

Asura

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2007, 13:39:21 pm »
Ik zou het niet doen!
Mijn vader gebruikt van die witte korrels (ik weet niet zeker of het kattengrind is, maar wij gebruikten het vroeger als bodembedekking in de cavia-kooi) voor onderin de voliere bij zijn kanaries, maar toen hij het een keer ook bij mijn grasparkietjes had gelegd, werden mijn parkietjes ziek! Gelukkig kwamen we er op tijd achter en zijn er geen dood gegaan, maar ik zou het risico dus niet nemen!

Ik ben zelf erg tevreden over beukensnippers als bodembedekking, maar schelpenzand kan ook prima ;)

En Leo, ik zou het zand niet zeven, maar helemaal nieuw nemen. Er kunnen bacteriën en andere ziekteverwekkers in het zand zitten en dat zeef je er niet uit :(

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2007, 14:56:38 pm »
maar ik heb ergens gelezen dat schelpenzand niet zo goed is voor papegaaien ivm oog ontstekingen
in de kooi gebruik ik krantenpapier maar in de tafelstandaard lagen er beukensnippers en die zijn op nu,en helaas de dierenwinkel waar ik ga ,heeft dat niet

maar okéé,geen kattengrind hier  :good: