Auteur Topic: aga coco en gedrag  (gelezen 3971 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: aga coco en gedrag
« Reactie #15 Gepost op: februari 12, 2007, 21:39:05 pm »
How is effe, heb jij je vogel die zo verschrikkelijk beet in een week tijd zo tam gekregen!!!! De mijne zijn tam maar bijten verschrikkelijk! Dit allemaal alleen door het kortwieken??

Zit ik wel met een probleem ik kan ze nu dus echt niet pakken... (ze hebben weer eitjes) vanmiddag moest ik in de kooi zijn  :nailbiting: een dikke handschoen aan  :hot: kooi in en jawel!! 2 aga's in mijn vingers, ik heb gewoon gedaan wat ik moest doen en heb me laten bijten, dankzij de handschoen ging het er niet doorheen (maar het deed pijn!  :seestars: )  En een blauwe dikke plekken nadien!!!  :hot:  bye2 Wieken zal nu echt niet lukken, hou ik geen vibngers over :ill.gif:  ik zal weer moeten wachten toen ze van de eitjes af zijn en dan meteen de schaar er in..... ik hou je tophic in de gate! Ik krijg in ieder geval wel goede moed van je verhaal!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: februari 13, 2007, 15:00:52 pm »
Wieken kan inderdaad zoveel opleveren in korte tijd, maar neit altijd.
Meestal merk je dat ze rustiger worden.

Ik zou ze alleen niet wieken als ze broeds zijn, dan raken ze van slag en kunnen ze legnood krijgen  :nailbiting:

agacoco

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2007, 17:42:28 pm »
Nou coc bijt in de kooi nog steeds erg hard hoor dat is nog niet echt veel minder. Om coco te kunnen pakken heb ik een zakdoek gebruikt rustig over zijn koppie leggen en je kunt de vogel pakken. of dit de juiste methode is weet ik niet. Maar als ik coco dan in de hoek zet bijt die totaal niet en stapt die op en over. merk wel dat coco iets schuwer is om uit de kooi te komen hij kan minder goed vliegen immers.Maar coco loopt gewoon over de bank naar me toe en gaat op mijn kni of schouder zitten net als voorheen duurt alleen iets langer het agresive is buiten de kooi in iedergeval een stuk minder

groet peter