Als Jacco op zijn kooi zit, sloopt hij alles waar zijn snavel bij kan. En lukt het niet in 1 keer, dan rekt hij net zo lang tot hij er wel bij kan. Nu staat zijn kooi gedeeltelijk voor een grote, ingelijste poster van de Brooklyn Bridge. Altijd als de kooi open staat schuiven we hem zo ver van de muur dat hij nergens bij kan. Maar door de verschuivingen van de laatste dagen. lukte dat gisteren niet helemaal. Na het douchen had ik Jacco op zijn kooi gezet en was even weg gelopen om iets te pakken. De rest was trainen, dus we hadden het rijk alleen. Toen ik terugkwam in de kamer, zat Jacco achter op de rand van zijn kooi, met zijn snavel opvallend dichtgeklemd en in de kunststof rand van de lijst van de poster ontbrak een stuk ter grootte van een papegaaienhap.

Het duurde even voor ik het stuk uit zijn snavel had (eens gejat blijft gejat scheen hij te denken) en na flink op hem gemoppert te hebben en zijn kooi verder van de kant gezet te hebben, kreeg hij geen koekje bij de thee en ik wel.

Dat vond hij heel erg voor zichzelf, en hij heeft zeker een kwartier lang over zijn kooi heen en weer gerend met "Jacco lief he? Jacco pinda?"en toen dat niet lukte ging hij krijsen. Dus heb ik hem buiten gezet met de mededeling "ga hier maar zitten krijsen".
Het stukje is weer in de lijst geplakt en toen Jacco weer terug mocht naar binnen keek hij even schuin naar de poster, maar ging toen wijselijk op zijn stok zitten.