verder even:
ik heb geen mening over Hooimeijer. en als ik die had zou ik die hier nu niet eens hoeven uiten.
ik heb het stuk van hem over kortwieken gelezen. dat had ik met mijn weinige ervaring ook kunnen schrijven. en daar had ik nog het 1 en ander aan toe kunnen voegen ook.
da's afzetterij. vind ik. leken gaan voor 17,50 hun vraag stellen. misschien. uit onzekerheid het verkeerde te doen. als de dokter het zegt dan is het zo-beleid. jammer.
jammer dat iemand die zoveel van vogels weet (want dat zal best wel, of je het nu met zijn aanpak eens bent of niet) zich hiertoe verlaagt. en ervoor laat betalen.
daarnaast: het zal bedoeld zijn voor misschien zulke dingen, maar ook andere vragen.
stel nu dat ik een vraag stel over iets wat in principe ook medisch verklaard zou kunnen worden.
bijvoorbeel: mijn papegaai zit steeds op een pootje zielig te doen, maar alleen als we erbij zijn. ze eet goed, ontlasting is goed, weegt genoeg, kijkt vrolijk uit haar oogjes en als we niet in de buurt zijn doet ze wel alles.
dan was dat wellicht verklaard, zoals de meesten deden, als probleemgedrag. maar het was medisch. had ik dan voor elke vraag die ik hierover nog stelde 17,50 moeten betalen en met alle vertrouwen in de mening van Hooimeijer mijn papegaaitje dood moeten laten gaan omdat ze wormpjes had en misschien verstopt was geraakt?
ik vind het maar gevaarlijk hoor. okay, bovenstaande is puur hypothetisch, maar echt wel voor te stellen...