Hoe ga jij controleren wie de goede kwekers zijn en wie de slechte? Er is namelijk al een instantie die daar aan werkt. Een groep vogeldeskundigen, vogelkwekers en liefhebbers hebben namelijk Pakara opgericht.... Ga jij in je eentje de concurrentie aan tegen zulke ervaren mensen om je eigen zakken te kunnen vullen? Ik wens je succes
Hoe zit het met particulieren die van hun vogels af willen dan?
En wat nou als JIJ de mensen, papegaaienforum onwaardig vindt en ze hun advertentie niet bij jou mogen plaatsen?
Ga jij de kopers van kromsnavels keuren? Eer ze een bod mogen doen op het aanbod op jou forum?
Dan gaan ze hun advertenties weer gewoon op de reguliere plaatsen plaatsen... en kopen

Kortom het probleem blijft bestaan en alleen de mensen die weten waar ze moeten zoeken (dus die zich hebben ingelezen over de kromsnavels) zouden dan bij jou forumpje terrecht komen. Deze mensen, dus eigenlijk jou doelgroep, doen dit al. Want zij melden zich aan bij de, nu al, bestaande fora waar ook goeie kwekerslijsten te vinden zijn en waar ze ervaringen van andere kromsnaveleigenaren kunnen opvragen over kwekers en of kromsnavels in het algemeen...
Ik wens je heel veel succes, maar het woordje
zakkenvuller blijft bij mij toch echt in me hoofd opduiken als ik weer zo'n spam bericht van janjaap op een forum zie... verschijnen