Auteur Topic: Aga's bij gras en valkparkieten?  (gelezen 3338 keer)

Annette

• Gast
Re: Aga's bij gras en valkparkieten?
« Reactie #15 Gepost op: februari 20, 2007, 07:53:06 am »
Hoi,

Mijn Aagje zit in één kooi met een grasje en twee valkjes. Dit gaat nu ongeveer een half jaar goed.
Beide valkjes zingen geregeld een liedje voor het Aagje, maar hij accepteert dit alleen van het bonte valkje. Aagje zelf zit het liefst naast het grasje. De vogels "spreken" inderdaad een andere taal, maar de valkjes weten donders goed, dat ze weg moeten wezen als Aagje toetert.
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik Aagje echt een hele relaxte vogel vind. Ik heb hem op een vogeltentoonstelling gekocht. En het is maar een theorietje van mij, maar ik heb het idee, dat tentoonstellingsvogels wellicht ook gekweekt worden op een wat rustige aard. Met een heel fanatiek, onrustig beestje zal het minder makkelijk showen zijn.
Overigens heb ik ook nog een korte tijd een tweede aagje gehad, maar dat was drie keer niks. Heel sociaal naar mensen, maar echt superagressief naar andere vogels. Die ging als een raket achter alles aan, wat niet tot het menselijk ras behoorde. Ze woont nu bij een dierenarts en volgens de laatste berichten gaat ze zelfs op honden af.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aga's bij gras en valkparkieten?
« Reactie #16 Gepost op: februari 20, 2007, 10:48:26 am »
Het laatste diertje, de felle aga klinkt juist als een normale aga, zo zijn ze meestal ook.
En logisch een aga wil graag alleen met zijn partner leven in een kooi en geen vreemde eendjes in de bijt erbij.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen gaan ze nog achter een gaai die 10 keer zo groot is aan.