Ja, ik ben het vooral met het geduld hebben eens...
Ik begrijp dat je snel wilt, maar al het goede komt langzaam.
Je hebt Mickey nog maar net een paar weken. Je moet dingen langzaam introduceren.
Ga is naast zijn kooi zitten met een papiertje en ga het is heel geïnteresseerd versnipperen. Geen aandacht voor Mickey, maar alleen voor het papiertje...
Doe dit ook met andere dingen...
Verder ben ik het met Corina eens. Bied Mick zoveel mogelijk aan en dan zal je zelf wel zien wat hij het mooiste vindt.
Ik begrijp je frustratie en ook van het schreeuwen...
Vooral als je meer vogels hebt kan het echt een gekkenhuis worden. Want soms steken ze elkaar gewoon aanÂ

:cry:Â Negeren werkt bij ons dan ook niet altijd even goed, omdat ze dus wel op elkaar reageren.
Wij zijn uit ellende wel naar boven gegaan om daar maar gezellig onder de dekens tv te gaan kijken tot ze stil waren.
Ook hebben we geprobeert om de vogels nat te spuiten als ze vervelend waren. Dit werkte voor de ene vogel wel en de andere weer niet... (Tigo dacht bijvoorbeeld dat ie mocht douchen en dat is voor hem dus echt geen strafÂ

)
Nu zetten we de schreeuwende vogel in een aparte kamer, tot deze stil is en dit lijkt voor ons op het moment de beste oplossing. (we pakken de vogel op, door hem/haar op te laten stappen. Zeggen niks en kijken de vogel niet aan, als we naar de keuken lopen. Dan laten we hem/haar afstappen op één van hun zitstokken en doen dan de keukendeur dicht. Dan laten we ze zitten tot ze rustig zijn en wachten nog even voor de zekerheid, dat ze niet weer beginnen.)
Voor de rest kan ik je alleen maar zeggen dat je vol moet houden. Gewenst gedrag belonen (gezellig babbelen, praten en spelen, maar ook als hij rustig is natuurlijk.) en negatief gedrag negeren.
(Af en toe kan je helemaal gek worden van je vogels hèÂ

)
Ik weet dat je het kan DorianÂ