Auteur Topic: Tony heeft kale plekjes onder zijn veertjes.. wat kan dat zijn??  (gelezen 1423 keer)

Sanco

• Gast
Tony heeft kale plekjes onder zijn veertjes.. wat kan dat zijn??
« Gepost op: februari 20, 2007, 19:02:59 pm »
Ik kroel Tony vaak over zijn koppie en nu zag ik een paar dagen geleden al dat hij op sommige plekken een beetje kale plekjes heeft (in zijn nek) en het is ook een klein beetje rood. Hij krabbelt zichzelf vaak op zijn koppie maar niet meer dan normaal is volgens mij. Hij is op dit moment volgens mij wel in de rui. hij verliest kleine en grote grijze veertjes, maar vandaag ook weer een rode staartveer. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Oh ja en ik ben zelf ziek, lekker aan de griep, maar ik kan hem niet aansteken ofzo toch??

ede

• Gast
Re: Tony heeft kale plekjes onder zijn veertjes.. wat kan dat zijn??
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2007, 19:17:02 pm »
Die kale plekjes hebben ze hier ook! Kan idd met de rui te maken hebben hoor!
Griep kun je niet overdragen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2007, 19:28:07 pm »
Sjakko is ook aan het ruien, haar koppie is inmiddels zo'n hard borsteltje om te voelen.. :)

Sanco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2007, 19:35:36 pm »
ok gelukkig.. onder z'n vleugeltjes heeft ie het ook een beetje. ik hou het wel gewoon in de gaten dat het niet erger wordt..

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: februari 20, 2007, 19:44:18 pm »
Het zal wel gek klinken (ivm stofzuigen) maar ik verheug me op Kaya's rui  ;D laat maar vallen die veren  cheesy2
Ik ben zo benieuwd of hij er hier en daar beter uit komt te zien, zijn staart en vleugel pennen zijn niet zo geweldig mooi, hij kan alleen maar nog mooier worden  woohoo

Ik merk er nog niet veel van hier alleen dat er dikkere donsjes vallen...nog effe wachten dus  :hot:

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #5 Gepost op: februari 20, 2007, 19:48:38 pm »
Poeh , ze gaan hier ook goed ... dacht dat mn katten aardig verharen , maar het ververen van de gaaien is nog erger  :o :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2007, 19:51:57 pm »
kan geen kwaad hoor colette,hier is dat ook zo en als je er eens goed oplet,kijk naar de kleur van het nekje voor de kroelbeurt en kijk dan eens naar het nekje na   het kroelen,ziet het helemaal rood,door jouw gekroel komt er ook een betere bloeddoorstroming en voor de rest kan je het vergelijken met de ff krabben op onze huid,dat zie je ook

Sanco

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 20, 2007, 21:03:08 pm »
kan geen kwaad hoor colette,hier is dat ook zo en als je er eens goed oplet,kijk naar de kleur van het nekje voor de kroelbeurt en kijk dan eens naar het nekje na   het kroelen,ziet het helemaal rood,door jouw gekroel komt er ook een betere bloeddoorstroming en voor de rest kan je het vergelijken met de ff krabben op onze huid,dat zie je ook

Ja dat zou inderdaad een goede verklaring zijn. ik ga er ook maar vanuit dat het niets ergs is. ik kijk gewoon of het niet erger wordt. en als het wel erger wordt laat ik 'm gewoon is nakijken. Dat kan sowieso geen kwaad toch?  ;)

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 20, 2007, 21:07:43 pm »

Ik ben zo benieuwd of hij er hier en daar beter uit komt te zien, zijn staart en vleugel pennen zijn niet zo geweldig mooi, hij kan alleen maar nog mooier worden  woohoo

Tony's staart ziet er ook echt niet uit. Hij heeft nog maar 1 staartpen over en de rest groeit ook niet al te snel. maar goed misschien dat het straks na de rui inderdaad wat mooier terug komt..