In mijn speurtocht om toch een wildkleur mannetje te kunnen krijgen op korte termijn wat kwekers afgezocht,
corina kwam met het idee van deze winkel, er staan namelijk 2 wildkleurtjes op hun site.
ik een mail gestuurd,
geachte meneer mevrouw,
ik ben op zoek naar een wildkleur valkparkiet, en dan een man.
ik zag in uw webshop, of webpagina, dat u deze heeft,
tenminste er staat 2 wildkleurtjes die nog niet gereserveerd zijn.
is 1 van beide misschien een man?
zo ja:
hoe kom ik in aanmerking voor deze wildkleur man? wat kost deze wildkleur man? wat zijn de reserverings voorwaarden?
moet ik een aanbetaling doen?
graag verneem ik van u!
met vriendelijke groeten
nicole van lieshout
en ik krijg deze reactie terug:
Hallo Nicole,
Helaas is het geslacht van deze 2 wildkleurtjes niet bekend.
Overigens van geen enkele wildkleur valkparkiet van 7 weken.
Dus heb je gewoon geen kans op een zekere man.
Als je een zekere man wil zul je een oudere moeten zien te krijgen.
Een handtamme valkparkiet ongeacht kleur kost bij ons € 55,00.
groetjes,
Valkparkietenkwekerij de Valk
Jura en Herman Berkhout
ok duidelijk,
dus ik stuur terug:
hallo Jura en Herman,
heel erg bedankt voor het antwoord. ik krijg er steeds meer inzicht in zo!
ik begrijp hier uit dat jullie dus ook niet zelf dna testen doen om dit te bepalen voor de klant
groetjes nicole
en ik krijg terug:
Hallo Nicole,
Nee, daar beginnen wij niet aan. De meeste klante willen eigenlijk het liefst een mannetje en dan zouden wij met de popjes blijven zitten.
Wij zijn van mening als je een valkparkietje wilt om het praten je beter een Grijze Roodstaart kunt nemen.
Zowel mannetjes en popjes zijn heel vertederend en hebben beide leuke eigenschappen, het zou dus niet uit moeten maken is onze mening.
groetjes,
Valkparkietenkwekerij de Valk
Jura en Herman Berkhout

sorry hoor maar ik wil niet een man om het praten, en ik kan ook nergens terug vinden dat ik daarop aanstuur,
en dan nog iets ik vind een valkparkiet niet vergelijk baar met een grijsje, dus dat adviseren vind ik niet echt positief..
maar goed ik het dus even terug gemaild:
beste jura en herman,
helemaal begrijpelijk dat dat niet de bedoeling is maar toch nog even in mijn verdediging:
ik wil niet een mannetje om het praten, maar ik heb hier al een pop zitten en ik wil geen 2 poppen.
met vriendelijke groeten,
nicole
al met al een beetje rare gewaarwording, zo snel veroordelend.. misschien een slechte dag

rot weer daar

ik vond het toch zo netjes om even hier te laten weten

dat er dus voor elke winkel wel positieve en negatieve dingen te zeggen zijn