Auteur Topic: ze worden groot  (gelezen 1506 keer)

x_blue

• Gast
ze worden groot
« Gepost op: februari 24, 2007, 18:53:31 pm »
de jonkies worden al erg snel groot
en zijn nu iets van 4 weken.
er werd gezegd op dit forum dat iemand hen rond 5 weken pakte,
maar dat te laat was.
wanneer moet ik het vogeltje pakken? en uit het hok halen?
maar moeten ze ook weg van de ouders?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: ze worden groot
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2007, 19:11:02 pm »
Je kunt ze al eerder als 4 weken vaak even vasthouden omze aan mensen te laten wennen hoor, ik weet niet wat je bedoeling is? Wil je dat ze niet bang voor mensen zijn? Ze hoeven ook niet bij de ouders weg, laat ze gewoon wennen aan jouw handen! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2007, 19:12:30 pm »
Ze hoeven zeker niet bij de ouders weg hoor, ikzelf pakte de jonkies al bij een week oud even uit het nestje.
Dus dat kan zeker!

En je merkt wel wanneer het nestje te klein word voor de kipjes, dan laat moeders ze er niet meer in, maar hier hadden ze tot minimaal 7 weken hun ouders nog nodig hoor.

nathalieke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2007, 13:49:18 pm »
Tot het jong bij mij zeven weken was nam ik het bijna dagelijks uit het nest. Het was eigenlijk al helemaal gewoon aan mensen toen het bij ons binnen kwam.
Mijn huidig nest is helemaal mensenschuw. Maar ik ben zes weken op buitenlandse stage geweest, en mijn ouders hebben de tijd niet genomen om de jongen te laten wennen.

Ik zou je ook aanraden om het jong in het nest te laten tot je het gemakkelijk zelf kan grootbrengen. Ik nam hem er 's middags vaak uit voor een uurtje of twee en probeerde hem dan ook te voeren. De eerste keren lukte dit niet goed, en dan zette ik hem steeds weer terug bij zijn ouders. Uiteindelijk is hij op zes weken geloof ik bij ons binnen gekomen.

Ik heb Bubbels ook nog een deel met de hand groot gebracht. Maar vier keer per dag eten geven op vaste tijdstippen is niet altijd gemakkelijk. Je moet zelf een beetje zien wat je hier van aandacht wil in steken. En als dit moeilijk is zou ik het laten zitten tot het bijna gaat uitvliegen of zelfstandig kan eten.

dvln

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2007, 20:58:25 pm »
Heb je misschien foto's? :a036: