Hallo allemaal!
Nou, ik heb besloten om ook maar een dagboek van Peanut en Donut bij te houden.

De reden waarom ik alleen deze twee doe, en niet al mijn pietjes is simpel

De rest zit buiten, en daar is eigenlijk niet vaak zoveel over te vertellen, en dat doe ik wel in andere topics (kweken, foto´s enz.)

Peanut is een dochtertje van Woodstock en Pino, en bij mij in de voliere geboren op 26 april 2006.

Het was eerst de bedoeling dat ze in de voliere zou blijven, maar ik heb toch mn ouders zover kunnen krijgen (

) dat ze in huis mocht.

Een kooi was snel besteld via internet, en 6 weken later had Peanut haar intrek genomen

Peanut is nu een vrolijk pietje, die altijd in is voor een spelletje of een knuffelpartijtje.
Ze heeft gelukkig veel zelfvertrouwen, en is niet bang voor nieuwe dingen.

Een aantal weekjes later hadden Woodstock en Pino hun 2e nestje, daar zaten drie jongen in.
Één van hun was Donut (geboren op 1 juli 2006).

Donut is als jong parkietje, tijdens haar eerste vluchtpoging, tegen het raam in de voliere gevlogen.

Ze is toen bijna dood gegaan, maar gelukkig, met veel zorg en liefde (

), heeft ze het gered.
Ik kan nu nog wel merken dat ze er een klap aan over heeft gehouden, want zonder enige reden of waarschuwing, laat ze zich zo overal van af vallen...

Soms ben ik wel eens verbaasd dat ze nog niks gebroken heeft, op dr staartveren na, want daar is niks meer van over.

Eerst dachten we dat Donut een mannetje was, vanwege de felrode wangvlekken die ze had, en nu nog heeft, maar ze heeft nu voor het eerst geruid, en toch nog vrouwelijke kleuren en gedragingen.
Peanut en Donut zijn dus zusjes, en ze hebben het erg gezellig samen

Dit was de voorstelronde, de rest van het verhaal volgt later