Auteur Topic: Stof!  (gelezen 1579 keer)

Cosch

• Gast
Stof!
« Gepost op: december 14, 2006, 22:21:17 pm »
Naar aanleiding van dit topic.

Vind jij dat je papegaai (en) veel stof produceren?
Heb je er last van? Wat doe je er tegen?

Kortom, vertel es wat over het stof van je vogels!  :)

giggles

• Gast
Re: Stof!
« Reactie #1 Gepost op: december 14, 2006, 22:23:13 pm »
Zoals ik net in een ander topic al zei....

Hier valt het mij reuze mee.
De edel, heeft geen verenstof natuurlijk,
maar het grijsje wel en de rosé zou als een gek moeten stoffen.
Ik had met op het ergste voorbereid, maar ik vind het heel erg meevallen.
Wel douchen we de vogels 1 a 2x in de week...

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2006, 22:26:09 pm »
Dat scheelt idd wel hoor!

En dan moet ik zeggen dat de een hier veel stof veroorzaakt en de ander wat minder. Maar ik heb deze vakantie mn kamer es grondig schoongemaakt, maar je komt overal tegen. Op de gekste plekken ligt er stof en pluis van de vogels!

En de apparaten trekken natuurlijk ook veel aan.
Achter de koelkast bijv  :o

russelltje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2006, 22:34:26 pm »
Ik denk dat je het niet 123 merkt maar wel na verloop van tijd. idd wat cosch al zegt, na eens grondig poetsen :)
De kast waar koko onze valkparkiet op staat ligt echt veel stof na een paar dagen.

Ara's geven geloof ik geen tot weinig stof net als edels, maar we hebben hier nog 5 apparaten op 4 poten lopen, die zijn het ergst denk ik  ;D

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2006, 22:37:46 pm »
Ja dat pluis klinkt mij bekender in de oren  ;D

Asura

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 14, 2006, 23:02:33 pm »
Mijn vogeltjes produceren best wel wat stof. Ik heb er zelf geen last van, maar mijn vriend heeft een beetje een stof-allergie. Bijkomend probleem is dat ik nu nog op een mini-studentenkamertje woon, dus alles staat in dezelfde ruimte (bed, computer, vogelkooi) en dat wordt dus erg snel stoffig. Ik stofzuig wel vaak, maar toch.. Over een jaartje ga ik (als alles goed gaat) samenwonen, dus dan krijgen de vogeltjes hun eigen kamer!! :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: december 14, 2006, 23:42:29 pm »
het is toevallig dat ik net vanmorgen de overdenking had van, potverdekke sinds die gaaien hier zijn doe ik precies niets anders meer dan poetsen,5x per week gestofzuigd soms 2 x per week met nat, ze gaan nochthans 4 a 5 keer per week in het water ,maar ik denk dat ik eigenlijk meer last heb van de pluisjes en de poepjes dan van het eigenlijke stof
nuja stof,pluis en poep,dan weten we weer wat doen hé  ;D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: december 14, 2006, 23:59:51 pm »
Mijn valkparkiet produceert meer stof dan de andere 3 vogels bijelkaar!

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: december 15, 2006, 00:09:21 am »
Ik moet zeggen dat ik het enorm vindt mee vallen! Door de hond gaat hier toch al bijna dagenlijks even de stofzuiger rond en ja ik zie inderdaad op de kast naast de klimboom wat meer stof liggen maar ach.... de poepjes naast de boom geven meer werk, zeker als je ze over het hoofd ziet en de volgende dag moet verwijderen, dan ben ik blij dat we tegels hebben en ik even een bot mesje kan gebruiken  :) maar ook dat neem ik voor lief!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 15, 2006, 00:22:50 am »
haha nu kom ik met m'n kaketoe's  ;D
kaketoe's produceren heel veel stof!! haha elke dag even stof zuigen is wel nodig  ;)
en elke dag even onder de douce zetten scheelt ook al een hoop!! en ze vinden het nog lekker ook haha  :thumsup:
maar ik moet eerlijk zeggen, het ligt idd op de gekste plaatsen ik snap helemaal wat je bedoelt Cosch !! ;D

Jeff

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: december 15, 2006, 00:27:58 am »
 :CENS misschien moet ik dan toch 24-7 mijn bril op of lenzen eens in gaan doen....... :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: december 15, 2006, 02:15:41 am »
mijn grasje produceerd geen stof, tenminste niet dat ik kan waarnemen,
ik ben zelf een asmatische bronchitus muts, ik heb ook hooikoorst, dat ik meer voor erbij hoor :)
en bij t stoffigste stofje nies ik al! maar heb geen last van haar!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: december 15, 2006, 09:12:26 am »
Ik heb maar één gaai, maar oh oh wat een stof. Ik stopzuig eke dag, dat moet voor de honden, dat is ook een drama, die haren. Stoffen doe ik niet elke dag, maar zou het echt wél moeten doen! Na twee dagen ligt er op de kast naast de kooi echt een duidelijk zichtbare laag! Toen ik Orrie er bij had was het duidelijk nóg erger, maar ja dat maakt dan ook niet uit, aangezien je toch moet stoffen!
Volgens mij helpt het douchen niet veel hoor, bij Sjakko niet tenminste, want die slaat haar velugels niet uit onder de douche, die laat het water er gewoon overheen lopen en dat schiet niet op, denk ik. :CENS Ik weet nog goed hoe Pascal heel hard blies op de vleugels en dat daat een stof van afkwam!! :yahoo: Je weet niet wat je ziet! Dat was bij de anderen overigens precies hetzelfde hoor (Orrie, Gijs van Pascalle en Kaya en Coco van Corina!) cheesy2

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: december 16, 2006, 18:16:23 pm »
weet je wat ik durf doen,ik schrijf een woordje in het stof dat er al ligt en ga regelmatig kijken of ik de naam nog kan lezen,wanneer ik het niet meer kan lezen weet ik dat het hoog tijd is om weer eens het stof af te doen  cheesy2 cheesy2

Dorian

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 16, 2006, 18:24:39 pm »
Ik moet eerlijk zeggen dat het met Pink ook wel meevalt. Zij heeft zo'n opvangrand rond haar kooi en daar zie je goed hoe erg ze stoft en dat het wel meevalt eigenlijk. Ik had het ook erger verwacht.

Daarnaast zijn we allebei allergisch, hooikoorts enz. maar ik heb geen last van Pink.

We stofzuigen wel veel, maar dat deden we toch al, omdat we een tapijt hebben en al het stof, ook niet Pinkey-stof, hangt daarin vast.