Auteur Topic: uitprobeersel: samen in 1 kooi  (gelezen 5110 keer)

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
Re: uitprobeersel: samen in 1 kooi
« Reactie #30 Gepost op: mei 25, 2007, 08:53:24 am »
oooh  :good: Ze accepteren elkaar wel in zekere mate. Das al wel iets  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2007, 08:57:11 am door Rossi 46 »

Pim

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: mei 25, 2007, 08:54:45 am »
Wat fijn!! :thumsup:

Derona

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 28, 2007, 20:38:19 pm »
Ik heb hier ook wel een vraag overm

welke soorten Papegaaien kun je bij mekaar zetten>?en kun je een oudere gaai met een jongere gaai bij elkaar zetten?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: mei 28, 2007, 21:20:34 pm »
Er zijn redelijk wat topics oer deze kwestie, ik heb gezocht en wat gevonden:
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=2635.0
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=894.0
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=3642.0
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=3603.0

Er moeten er meer zijn, maar zie ze niet zo gauw. Vaak gaat het goed, maar vaak dus ook beslist niet!! Mijn grijze en amazone gaan ook niet samen en bij Corina (Cosch kunnen de vogels ook niet in één kooi. Zo zijn er hier velen waarbij het absoluut niet goed gaat. Het is dus een kwestie van uitproberen! ;)
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2007, 21:24:57 pm door Loes »

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #34 Gepost op: mei 29, 2007, 10:05:33 am »
Ik heb hier ook wel een vraag overm

welke soorten Papegaaien kun je bij mekaar zetten>?en kun je een oudere gaai met een jongere gaai bij elkaar zetten?

Haai , ik heb sinds afgelopen maart mijn geelvoorhoofdamazone van ong 35 jaar en mijn grijze roodstaart van nu 11 maanden  samen zitten ..
De grijze heb ik vanaf 6 weekjes ( was in aug 06) en de amazone vanaf september 06 .
Aan het begin kon ik ze echt niet bij elkaar laten , de amazone vrat de grijze zowat op ...
Pas toen het grijsje wat ouder werd en van zich af kon bijten , de amazone aan een andere vogel was gewend ging het goed .
Nu zie je zelfs dat de oude amazone heel veel leert van het jonge grijsje , en het gaat tot nu toe heel goed ..
Echte vrienden zijn het ook niet , maar ze accepteren elkaar , slapen wel naast elkaar , kunnen samen eten enz enz ..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: mei 29, 2007, 23:15:17 pm »
Oh ik vind dit nog steeds zó goed!! Ik kan dus misschien hopen op Yiska en Sjakko samen..  :)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #36 Gepost op: mei 30, 2007, 00:41:18 am »
mijn twee gaaien (grijze) van 1 jaar en een van 9 maanden hebben voor het eerst samen in de campingkooi geslapen.
nog wel gewoon thuis maar om alvast te wennen.
we konden ze in de gaten houden d.m.v. een camera.
hun hebben heerlijk geslapen (alleen wij niet zo we wilden steeds kijken hoe het ging.)
maar het experiment was erg geslaagd.

TWEETY

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: mei 30, 2007, 08:32:43 am »
tof dat het zo goed ging  :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #38 Gepost op: juni 04, 2007, 20:35:20 pm »
Zo, daar ben ik weer eens na lange tijd. Ik wil even bij je reageren.

Bij mij heeft het 3 jaar geduurd voor ik Bobbie en Dinky, allebei jardine papegaaien en even oud, bij elkaar in 1 kooi kon zetten.

Ik zette ieder zijn/haar kooi aan het uiteinde van de speeltafel. Ik zorgde dat de voorkant én de bovenkant van allebei de kooien open stond, zodat ze (Dinky was bang) ook weer uit haar kooi kon als Bobbie haar een bezoekje bracht. Dat heb ik steeds langer gedaan.
Op een gegeven moment accepteerde Dinky de aanwezigheid van Bobbie. Ze zaten krakend naast elkaar. Dit heeft dus wel 3 jaar geduurd.

Nu Bobbie is overleden heb ik een jaar later een meyertje erbij. Eerst kennis laten maken op vreemd terrein, ging goed. Dinky is een muts dus vond die kleine ook eng. In de vogelkamer de kooien naast elkaar. Weer speeltafel er tussen, kooien aan alle kanten open.
Juultje het meyertje mocht echter niet in de kooi van Dinky komen, andersom wel. Dat duurde en duurde. :CENS

Toen een grote kooi gekocht voor een leuk prijsje :), maatje ara. ;). Allebei hun kooien leeggemaakt en weggehaald, de gigakooi ingedeeld en op een andere plek gezet dan waar ze stonden, allebei de dames in de gigakooi geplaatst en sindsdien gaat het goed. :thumsup: Ze poetsen elkaar niet en zitten niet vlak naast elkaar, jagen af en toe achter elkaar aan maar er is plek zat om weg te komen.
Vanmiddag onderstaande foto gemaakt. Ze "communiceren" steeds meer met elkaar:

Dus als je het echt wilt dat ze bij elkaar in een kooi komen, geef de moed dan niet te snel op. ;)

« Laatst bewerkt op: juni 04, 2007, 20:39:00 pm door Bobbie »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: juni 04, 2007, 20:49:50 pm »
Wat een pracht zeg, die Jardine!! :hart: