Auteur Topic: JEEEEE!!! Ik heb een Grijsje!!!  (gelezen 6484 keer)

chantal

• Gast
Re: JEEEEE!!! Ik heb een Grijsje!!!
« Reactie #45 Gepost op: april 06, 2007, 21:10:48 pm »
 :o Ik had het wel gewete  :shipwrecked:  :cry:

Dorian

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: april 06, 2007, 21:17:35 pm »
ik weet ook niet wat ik moet zeggen.

na de 1e berichten die je hier plaatste op dit forum Nyah, komen er allemaal rotreacties naar jou toe bij mij boven.

maar het was Aniques beestje.
en Anique is wel mijn vriendinnetje.
dus ik laat het hierbij.

rip Ziggy
en Anique, je mag bellen als je wil.
dat weet je wel he?

hele dikke kus knuffel en heel erg veel sterkte meiske.

Nyah

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: april 06, 2007, 21:46:34 pm »
ik heb het bericht hier zelf geplaatst omdat ik het wel erg laf zou vinden om het via anique te laten plaatsen.
Ik weet dat ik iets stoms heb gedaan en geloof me als ik zeg dat ik het mezelf heel kwalijk neem. Toen ziggy in het water terecht kwam dacht ik dat ie nog aan de oever kon komen omdat ie vooruit kon komen ik was in dikke paniek en durfde niet goed het water in omdat ik beod niet wist hoe diep het was en ik heb water vrees als het om vijvers, zeeen enz gaat. Ik ben er te laat achteraan gegaan en dat is stom ja. Maar laat een ding duidelijk zijn, ik vraag me af of jullie allemaal wel zoooo moedig waren om er gelijk achteraan te gaan (en roep niet gelijk allemaal ja, want niemand heeft dit blijkbaar eerder meegemaakt) en als je dan ook ng in paniek bent is het moeilijk om het goede besluit te nemen.
Ik had kunnen weten dat mensen hier boos om zouden worden en mijn gevoel zegt dat hier en daar wordt gedacht 'zie je wel' ze kan het niet.
en daar heb ik geen zin in want ik kan het wel...
De enige die recht heeft om op mij boos te zijn, zijn Ziggy, anique en ik. De rest niet...
ik he het niet hier geplaatst opdat iedereen even kan zeggen hoe stom het van mij was maar om open te zijn over zaken. Ik heb Anique ook direkt gebeld na dit gebeuren...
Ik vind het klote dat dit gebeurt is maar ga alsjeblieft niet allemaal zeggen hoe slecht ik ben want dat doe ik zelf al. En zijn jullie allemaal zooo perfect?

babalou

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: april 06, 2007, 22:18:04 pm »
 nyah  ik  zou even aan giggles vragen of hij twijfelde toen zijn papegaai in het water lag? lieve ziggy rip
« Laatst bewerkt op: april 06, 2007, 22:19:47 pm door babalou »

Africangrey

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: april 06, 2007, 22:21:04 pm »
Pfff ,pfff ik zou al niet mijn eigen vogel zulke risico's nemen.
Wat ik daarmee duidelijk wil maken, als oppas zijnde ga je iedere moeilijke situatie uit de weg ;)
Omdat je het veiligste wil, naar mijn idee ben je volslagen  :-X

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #50 Gepost op: april 06, 2007, 22:22:55 pm »
Heey , ik heb dit wel degelijk pas geleden nog meegemaakt ..
dat kan je in dit topic lezen https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=27109.0

Maar buiten dat ... heel jammer dat het zo gebeurd is ..
Ik kan me je schuldgevoel goed voorstellen , verder kan je het helaas niet meer terugdraaien , anders had je dat vast al 10x gedaan ..

Veel sterkte gewenst ...

Nyah

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: april 06, 2007, 22:28:07 pm »
ok, sorry dan naar jouw toe Diesel.
En ik mag dan wel een oppasser zijn geweest ik haddus toestemming om naar buiten te gaan om em te laten wennen, in huis had er ook iets kunnen gebeuren.
Ik heb geen zin om hier ageschtst te worden als een volslagen losbol die maar wat doet met de vogels. Velen van jullie wandelen buiten met de vogel en dan kan net zogoed een vogel het in de bol krijgen en voor een auto vliegen perongeluk of in het water of wat dan ook. Niemand wilt dan beschuldigd worden dat doe ik zelf wel.
Als mensen toch niks beters te plaatsen hebben dan 'jij bent slecht' plaats dan even niks graag.

ede

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: april 06, 2007, 22:33:59 pm »
Als mensen toch niks beters te plaatsen hebben dan 'jij bent slecht' plaats dan even niks graag.

Dit is een forum. Je kunt mensen niet gaan verbieden te reageren op wat je schrijft. Er zit op elke bericht van iemand schrijft nu eenmaal een risico in dat de reacties niet positief zullen zijn.

Ik wil je vragen om je iets in te houden, zeker met je eerste berichten op dit forum in gedachte. En ik hoop dat degene die reageren op jouw bericht, rekening willen houden met dat je je ontzettend rot voelt hierover! ;)

Nyah

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: april 06, 2007, 22:52:46 pm »
mensen mogen van mij ook reageren maar ik mag hen dan nog wel vragen omniet teveel op mij af te geven.

En ik vind dat ik me erg goed inhoud gezienhet feit dat er zo 'aardig' op mij gereageert wordt. Ik had niet verwacht dat mensen me zouden omhelsenmaar dit ook al weer niet.
Ik had verwacht dat mensen hier wel wisten dat we mensen zijn en dus dingen fout kunnen gaan. Als we em niet hadden gekortwiekt en ik zou em door mijn kamer laten scheren en meneer zou tegen de ruit vliegen en overlijden dan zou iedereen ook boos zijn omdat ik niet goed bezig was, kortom...ik zou het nooit goed kunnen doen.
Het doet mij werkelijk pijn dat sommige mensen niet begrijpen dat het voor mij ook moeilijk is dat de situatie zo gelopen is en dat ik dat echt niet zo heb laten lopen omdat ik slecht met dieren ben of pijn wil doen bij dieren.
Ik heb het hier dus neergezet omdat ik het zelf wou doen en niet via anique omdat ik het gedaan heb, ik heb het niet neergezet om vervolgend te horen hoe slecht ik ben.
Ik vind dat ik aardig netjes ben gebleven, ik mag mijn kant van het verhaal toch ook uitleggen? Mensen kennen mij geeneens maar hebben we een mening klaar, echt waar...dat doet pijn

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #54 Gepost op: april 07, 2007, 01:57:44 am »
ha nyah,
ik heb veel van je berichten gelezen, en nooit gereageerd, omdat ik ongeveer net zo ben als jij, recht voor zn raap en niet altijd even tasctisch ;)
maar ik ga het dan toch proberen nu..

aller eerst  rip ziggy  :cry:

ten tweede hoop ik persoonlijk dat je hiervan geleerd hebt, en dit is niet als verwijt bedoeld maar echt goed en oprecht vanaf mij.
je reageerde een tijdje met iets in de trend van "boeken lezen is niet nodig, gezond verstand is genoeg"
hierop wilde ik naar aanleiding van dit topic reageren.

als je wel een boekje over vogels had gelezen, had je geweten dat ze niet kunnen zwemmen en had je misschien wel gelijk t water in gedoken.
ik bedoel hiermee niet jou te veroordelen omdat je dit niet deed, maar je een voorbeeld te geven waarom boeken soms echt beter zijn dan gezondverstand, zoals jij t uitlegd.

dit is ook een goed voorbeeld voor de toekomst met je grijsje, want ik hoop voor jou en je toekomstige grijsje niet dat je nooit meer naar buiten durft met je vogel.
ik heb denk ik wel 20 boeken gelezen over parkietjes en agaatjes, en ik ken nu een hoop oplossingen voor als ik voor een verrassing kom te staan,
ik hoop dat ik deze oplossingen NOOIT hoef te gebruiken, maar mocht t gebeuren... kan t altijd van pas komen.

ik snap uit je bericht dat je angst hebt van open water (meren de zee ed.) neem 1 ding van me aan,
als jou kindje/vogel/huisdier of wat dan ook, in het water ligt en je weet dat t verdrinkt, je dacht immers dat ziggy zelf naar de kant toe kwam,
dus ik heb het er over dat je ECHT 100% ZEKER WEET dat het verdringt, ga jij dat water in! dan ken je geen angst.

ik wens anique veel sterkte met het verlies, en jou veel sterkte met de verwerking van de gehele gebeurtenis.
ik sluit af met wat ik begon, ik hoop dat je er iets van geleerd hebt

nic

Dorian

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: april 07, 2007, 09:07:17 am »
Nyah, dapper dat je het wel geplaatst hebt hier.
Maar probeer je ook in te leven in anderen. Je bent hier nog zo kort en in die korte tijd, is er al veel 'gebeurd'.
Denkende aan onder andere je eerste berichten, die wel zijn blijven hangen bij de meesten hier.
En helaas, eerste indrukken tellen nu eenmaal, zowel denk ik schriftelijk als ook in het echt.

Als er dan zoiets gebeurt komen ook zulke dingen wederom boven.
Natuurlijk, want er zitten allemaal gaaienliefhebbers hier.

Niemand zegt hier dat jij slecht bent.
Dat lees je zelf zo en komt voor een deel voort uit je eigen schuldgevoel waarschijnlijk.
Ik vind het daadwerkelijk rot voor je dat je dit mee hebt moeten maken.
Ik kon er gisteren alleen naar jou toe niet op reageren. En je begrijpt waarschijnlijk goed waarom niet.
Ik kan als ik dit lees ook niet mijn gevoel uitschakelen namelijk.

Probeer je verder minder hard te verdedigen.
Ook jij zit met een rotgevoel en reageert andersom misschien ook ongenuanceerder en heftiger dan dat je over een paar dagen zou doen.

Niemand heeft hier trouwens uitgesproken: zie je nou wel.
Dat is jouw invulling van het geheel.
Door het zelf aan te halen zet je mensen toch wederom aan het denken.
Zeker om er achter aan te zeggen: ik kan het wel.
Een aga is nu eenmaal sneller, anders, springeriger en ongeduldiger dan een grijze.
Dus ook sneller weg...

Ook kun jij niet invullen wat we zouden gezegd hebben als hij bv ongekortwiekt tegen het raam was gevlogen.
Jij wil niet dat wij voor jou denken en jou aanvallen.
Lijkt me handig als je er dan zelf ook mee op houdt.
Dit maakt het erger dan nodig.
Het is al erg genoeg zonder dit erom heen allemaal.

@ ANIQUE:
Hoe is het met jou?
Ik begrijp het goed als jij hier even helemaal niet wil reageren.
Hoop snel wat van je te horen...

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #56 Gepost op: april 07, 2007, 10:29:22 am »
ik heb het bericht hier zelf geplaatst omdat ik het wel erg laf zou vinden om het via anique te laten plaatsen.
Ik weet dat ik iets stoms heb gedaan en geloof me als ik zeg dat ik het mezelf heel kwalijk neem. Toen ziggy in het water terecht kwam dacht ik dat ie nog aan de oever kon komen omdat ie vooruit kon komen ik was in dikke paniek en durfde niet goed het water in omdat ik beod niet wist hoe diep het was en ik heb water vrees als het om vijvers, zeeen enz gaat. Ik ben er te laat achteraan gegaan en dat is stom ja. Maar laat een ding duidelijk zijn, ik vraag me af of jullie allemaal wel zoooo moedig waren om er gelijk achteraan te gaan (en roep niet gelijk allemaal ja, want niemand heeft dit blijkbaar eerder meegemaakt) en als je dan ook ng in paniek bent is het moeilijk om het goede besluit te nemen.
Ik had kunnen weten dat mensen hier boos om zouden worden en mijn gevoel zegt dat hier en daar wordt gedacht 'zie je wel' ze kan het niet.
en daar heb ik geen zin in want ik kan het wel...
De enige die recht heeft om op mij boos te zijn, zijn Ziggy, anique en ik. De rest niet...
ik he het niet hier geplaatst opdat iedereen even kan zeggen hoe stom het van mij was maar om open te zijn over zaken. Ik heb Anique ook direkt gebeld na dit gebeuren...
Ik vind het klote dat dit gebeurt is maar ga alsjeblieft niet allemaal zeggen hoe slecht ik ben want dat doe ik zelf al. En zijn jullie allemaal zooo perfect?

Nou sorry hoor maar heb ook in de boom gezeten zon 8 meter hoog om mn gaaitje te proberen terug te halen.
dus een slootje zal me al helemaal niet tegen houden.
Je hebt het wel over dat wij "niet zulke lieve berichjes" naar je terug plaatsen maar je valt nu zelf ook alle leden hier aan.

Verder germ arme ziggy rip

giggles

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: april 07, 2007, 11:06:17 am »
Onze grijze is ook een keer van de brug afgesprongen.
Het schemerde al een beetje. (te lang ergens blijven plakken) en de gaaien waren dus een beetje nerveus. Alhoewel ik het goed in de gaten hield en me hand over de vogels heen hield. Blokkeerde een wieltje van de rollator en moest ik dus dat ding recht trekken. Het was een fractie van een seconde, maar toen lag hij dus wel in de gracht.

Ik met één vogel in de hand de gracht in, op zoek naar de andere vogel.
Ik heb geen moment getwijfelt en stinken dat we deden. Maar de grijze is er gelukkig nog wel en zit nu heerlijk naast me te fluiten.

Wat ik wil zeggen. Als je een vogel zijn vleugels afpakt, betekent wel dat hij op jou terug moet vallen als het nodig is.
Ik voelde me ook erg dom dat het had kunnen gebeuren en was kwaad op het vogeltje dat die van de brug sprong, maar ja als wij hem niet gewiekt hadden dan was die ook niet in het water geland.

rip Ziggy en ik hoop voor je dat Anique niet al te boos op je is.

@Nicole: Dat ene berichtje had Nyah al excuses voor aangeboden, dus dat kan je niet echt meer tegen haar gebruiken toch?
@Nyah: Ik hoop dat je er heel veel leer uit getrokken hebt en de volgende keer wel gelijk achter je vogel aanspringt. Niet dat ik hoop dat het weer gebeurt natuurlijk.
           Sterkte!!!

Groeten Jarno

Anique

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: april 07, 2007, 11:38:52 am »
Hallo lieve mensen!

Bedankt voor alle sterkte reacties! Ik schrok wel even toen ik het gisteravond hoorde, maar ik weet dat een ongeluk in een heel klein hoekje zit, helaas.... Ik neem Nyah dan ook helemaal niks kwalijk en ben ook niet boos op haar! Ziggy heeft in ieder geval een hele mooie laatste dag gehad bij haar, hij is geknuffeld, heeft heerlijk buiten door het gras gespeeld en heeft lekker zitten kwekken.

Dorian, mn leven staat inderdaad een beetje op zn kop he :P Helaas staat het sinds gisteren nog meer op zn kop, heb een beetje rotnieuws gekregen (buiten het feit van Ziggy) dus qua vogels was het niet echt mn geluksdag....

Maak er zo even een topic over aan