ha nyah,
ik heb veel van je berichten gelezen, en nooit gereageerd, omdat ik ongeveer net zo ben als jij, recht voor zn raap en niet altijd even tasctisch

maar ik ga het dan toch proberen nu..
aller eerst

ziggy

ten tweede hoop ik persoonlijk dat je hiervan geleerd hebt, en dit is niet als verwijt bedoeld maar echt goed en oprecht vanaf mij.
je reageerde een tijdje met iets in de trend van "boeken lezen is niet nodig, gezond verstand is genoeg"
hierop wilde ik naar aanleiding van dit topic reageren.
als je wel een boekje over vogels had gelezen, had je geweten dat ze niet kunnen zwemmen en had je misschien wel gelijk t water in gedoken.
ik bedoel hiermee niet jou te veroordelen omdat je dit niet deed, maar je een voorbeeld te geven waarom boeken soms echt beter zijn dan gezondverstand, zoals jij t uitlegd.
dit is ook een goed voorbeeld voor de toekomst met je grijsje, want ik hoop voor jou en je toekomstige grijsje niet dat je nooit meer naar buiten durft met je vogel.
ik heb denk ik wel 20 boeken gelezen over parkietjes en agaatjes, en ik ken nu een hoop oplossingen voor als ik voor een verrassing kom te staan,
ik hoop dat ik deze oplossingen NOOIT hoef te gebruiken, maar mocht t gebeuren... kan t altijd van pas komen.
ik snap uit je bericht dat je angst hebt van open water (meren de zee ed.) neem 1 ding van me aan,
als jou kindje/vogel/huisdier of wat dan ook, in het water ligt en je weet dat t verdrinkt, je dacht immers dat ziggy zelf naar de kant toe kwam,
dus ik heb het er over dat je ECHT 100% ZEKER WEET dat het verdringt, ga jij dat water in! dan ken je geen angst.
ik wens anique veel sterkte met het verlies, en jou veel sterkte met de verwerking van de gehele gebeurtenis.
ik sluit af met wat ik begon, ik hoop dat je er iets van geleerd hebt
nic