Hoi
Mn jongste aga Tiamo heeft sinds een paar weken iets nieuws.... schreeuwen, zingen, fluiten... van smorgens 6 uur tot savonds een uur of 12 gaat hij daar mee door zonder stoppen.
Mijn andere aga's hebben ook zo hun schreeuwuurtjes, maar daar blijft het dan bij.
Ze zijn alledrie tam en hebben het hele huis als speeltuin (zie ook foto's in mn dagboek van ernie en chico)
Tiamo blijft schreeuwen, en wat ik ook probeer.. het heeft geen zin. Heb inmiddels alles al uitgeprobeerd... belonen bij stil zijn, afleiden met bv een plantensproeier en lekker douchen, geen aandacht aan besteden... niets helpt.
's avonds gaan ze alledrie naar hun eigen kooi om te gaan slapen, en dan komt er altijd een plaid overheen, zodat ze rust en donkerheid hebben. Maar Tiamo schreeuwt zelfs daardoorheen... ook smorgens heel erg vroeg als hij de eerste vogels buiten hoort is het al raak.
Het is een hele blije en tevreden vogel, die graag knuffelt met de anderen, nieuwschierig is en graag buiten is.
Ik kan prima tegen een heleboel herrie van ze, maar dat uur na uur gefluit en geroep van Tiamo wordt me soms even te veel... een telefoongesprek is vaak niet te doen in huis, evenals de tv die niet meer te verstaan is etc.
Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tips voor me? ik hoor het graag!
groetjes vlinderr
en snaveltjes van Ernie, Chico en Tiamo