tsja, dat is wel een moeilijk punt ja. Iedere kenner van gaaien heeft misschien toch wel een iets ander idee over hoe de verzorging/opvoeding enz moet. Maar ik denk niet dat ieder van hen het allemaal gelijk heeft of allemaal fout. Hun ideeen zijn goed om naar te luisteren en dat geeft een goeie basis voor de zorg van je eigen gaai. Ik denk niet dat je de ideeen van de kenners tot op de punt moet navolgen toch?
De ideeen over hele papegaaienhouden en kweken zijn de laatste jaren enorm in ontwikkeling.
Steeds meer kennis maar ook onzin komt op ons af en probeer daar maar eens uit te filteren wat wel of juist niet nuttig is.
Persoonlijk probeer ik uit alle kennis en informatie de zaken te halen die van meer waarde zijn voor mijn vogels, dus ik doe kennis op van een ieder met authoriteit op dit gebied of zij nu vogelartsen , gedragsdeskundigen of kwekers zijn.
De enige waar ik minder waarde aan hecht zijn personen die beweren dat ze het al jaren op dezelfde manier doen en het altijd al goed was.
Een klein voorbeeld een gewaardeerde medekweker lachtte me enkele jaren geleden uit toen ik hem vertelde dat ik met pellets werkte, nu is hij 1 van de personen die Scenic promoot .
Hij was toch gaan nadenken over mijn verhaal en heeft zich er in verdiept en werkt er nu op zijn eigen manier mee.Niet zoals ik het doe maar hij geeft zijn eigen invulling aan het verhaal en dat vind ik alleen maar toe te juigen,
mvg Frank
Ps @ Pascal ik had het al van Cosh begrepen, maar toch bedankt