Auteur Topic: Speelgoed om zelf te maken  (gelezen 90531 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Speelgoed om zelf te maken
« Reactie #345 Gepost op: november 11, 2008, 18:19:12 pm »
Grappig kerstkadootje voor de gaaien, leuk gedaan  :thumsup:  :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #346 Gepost op: november 11, 2008, 18:42:14 pm »
thanks!
een winkeltje.. kan ik voorlopig alleen van dromen, zou graag een knutsel, of handwerk winkeltje beginnen,
ben alleen bang dat het niet levensvatbaar is hier..  :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #347 Gepost op: november 11, 2008, 19:26:41 pm »
De slaapladder van Sundae en Vlinder was al aardig aan z'n eind.
Nu had ik van de kids nog een blokkendoos staan dus ..... heb
ik de ladder zelf even gerenoveerd.

Zisha

• Gast
« Reactie #348 Gepost op: november 11, 2008, 19:31:53 pm »
mooi waar een blokkendoos niet goed voor is :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #349 Gepost op: november 11, 2008, 19:41:42 pm »
Jullie zijn weer crea geweest zeg!

jet

• Gast
« Reactie #350 Gepost op: november 11, 2008, 20:28:34 pm »
ik heb ook zo een mooie ladder, vandaag maar weer verwijderd ze doen er NIKS mee

leuke knutsels hoor  :thumsup: :thumsup:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #351 Gepost op: november 12, 2008, 19:52:30 pm »
mooi hoor  :thumsup:
Ik zeur mn broer en schoonzus ook regelmatig om de kop voor kinderspeelgoed.  :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #352 Gepost op: november 12, 2008, 21:03:39 pm »
 :)  :)

Met koninginnendag ga ik ook het kinderspeelgoed af hoor ;)

jet

• Gast
« Reactie #353 Gepost op: november 12, 2008, 21:46:00 pm »
ik kreeg vandaag weer de folders, staat vol met leuk speelgoed. zelfs doos met kralen :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #354 Gepost op: november 12, 2008, 22:24:16 pm »
thanks!
een winkeltje.. kan ik voorlopig alleen van dromen, zou graag een knutsel, of handwerk winkeltje beginnen,
ben alleen bang dat het niet levensvatbaar is hier..  :CENS

wie niet waagt, die niet wint  ;)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #355 Gepost op: november 12, 2008, 22:34:55 pm »
Ik vind het juist wel jammer dat er weinig doe-winkeltjes zijn en dan niet de doe-het-zelf-zaak, maar handwerkjes als borduren, naaien, breien, haken, enz. Maar het wordt ook als ouderwets bestempeld  :( Je ziet volop mensen lopen met gebreide dingen, volop mode, maar het is ouderwets om het zelf te maken...
Ach ja, mij boeit dat niet :) Heb al een paar dingetjes zelf gehaakt en vind ze leuk ook  tongue2

Maar al zou je zo'n winkel op een moderne manier in de markt zetten... dan lukt het misschien wel  :dance: Even leuk bedrijfs- / marketingplannetje schrijven :)  (misschien ook met de nadruk op dat je mensen dan helpt om hun ideetjes uit te laten voeren, eigen patroontjes maken, zoals Nicky haar eigen borduurpatroontjes maakt enzo, dus customised dingen  :dance: )

Juultje08

• Gast
« Reactie #356 Gepost op: november 12, 2008, 23:16:26 pm »
Een eigen bedrijfje in bv handwerk/hobby materiaal is erg moeilijk om in leven te houden. Als je kijkt naar de prijzen van bv wol, katoen en hobbymateriaal is t moeilijk om je hoofd boven water te houden. De enige manier lijkt momenteel het combineren met workschops en partijtjes. Zelf haken of breien bv. is erg leuk, maar als je materiaal kosten vergelijkt met bv een truitje of vestje uit de winkel en dat afzet tegen de tijd die je nodig hebt om t te maken zijn de meeste mensen snel klaar met handwerken.

Tijd is hierin volgens mij een belangrijke factor. Of ze "hebben" geen tijd, of ze gunnen zichzelf niet de tijd om creatief bezig te zijn. Wat in princiepe heel jammer is want als ik eerlijk ben en kijk naar mezelf gaat er ik weet niet wat door mijn hoofd tijdens t handwerken en los ik heel wat "probleempjes" op in die tijd. Mensen moeten teveel, of van baas/partner of van zichzelf. Tijd om lekker rustig te mijmeren tijdens hobby of handwerk ik schijnbaar heel kostbaar tegenwoordig.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #357 Gepost op: november 12, 2008, 23:21:59 pm »
Wol hoeft niet altijd duur te zijn ;) Ik heb een rokje en een truitje voor nog geen 17 euro gehaakt. In de winkel zou dat zeker wel 3x zo veel zijn geweest. Maar dan reken ik voor mezelf geen arbeidskosten, zo vriendelijk ben ik dan nog wel  ;D Maar je moet het wel leuk vinden om te doen... En tijd.. Ja, niemand heeft meer tijd  :seestars:

Juultje08

• Gast
« Reactie #358 Gepost op: november 12, 2008, 23:26:05 pm »
Wol hoeft niet altijd duur te zijn ;) Ik heb een rokje en een truitje voor nog geen 17 euro gehaakt. In de winkel zou dat zeker wel 3x zo veel zijn geweest. Maar dan reken ik voor mezelf geen arbeidskosten, zo vriendelijk ben ik dan nog wel  ;D Maar je moet het wel leuk vinden om te doen... En tijd.. Ja, niemand heeft meer tijd  :seestars:

Tijd moet je maken. T ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen. Ik maak bewust tijd voor mezelf vrij. De meeste mensen doen dat niet.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #359 Gepost op: november 12, 2008, 23:28:30 pm »
Precies. En wanneer je er aan bezig bent, merk je dat je eigenlijk altijd wel de tijd hebt gehad, maar die gewoon anders besteedde of gewoon dacht dat je druk was, maar niets deed :)