Auteur Topic: Baby-parkietjes?  (gelezen 1578 keer)

Asura

• Gast
Baby-parkietjes?
« Gepost op: maart 31, 2007, 16:33:29 pm »
We hebben net de broedblokken bij mijn grasparkietjes in de voliere gehangen! :yahoo:
Ze gingen er allebei meteen naar toe: het mannetje bovenop het dakje, het vrouwtje op het stokje voor de ingang naar binnen gluren :)
Nu een paar uur later zit het mannetje nog wel veel op de nestkast, maar het vrouwtje niet meer.. Ik hoop wel dat ze eitjes gaan leggen. Vorig jaar hadden we ze ook broedblokken gegeven, maar toen hadden ze geen zin :( Het jaar daarvoor heeft ditzelfde koppeltje wel 4 jongen grootgebracht (dus ze kunnen het wel :P) maar ik heb geen idee hoe oud ze inmiddels zijn.
Afwachten en duimen maar!!

Nyah

• Gast
Re: Baby-parkietjes?
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2007, 16:39:14 pm »
vorig jaar hadden we op de kinderboerderij waar ik werkte aardig wat nieuwe koppels parkieten, we gaven hen kastjes maarvolgens mij vonden ze het maar niks want ze legden wel eitjes maar maaktes die vervolgens kapot, ze hadden het volgens mij te druk met de nestjes kapot te maken van de diamant duifjes en andere vogels. Ook wij hopen dat het dit jaar beter gaat.
Nou ja, ik hoop dat het bij jouw ook wat wordt! succes ermee!

Asura

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2007, 17:12:30 pm »
Dank je! ;)
Het vrouwtje heeft in 2004 en 2005 een nestje grootgebracht, maar toen zaten er nog andere grasparkieten in de voliere. Nu zijn ze maar met zn 2tjes net als vorige zomer. Toen hadden ze helemaal geen interesse in de nestblokken en zijn er volgens mij niet 1 keer in geweest! Dus ik was vandaag wel blij verrast toen ze zoveel bij het nestblok zaten :good:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2007, 19:59:31 pm »
Wat jammer Yvonne, dat ze vorig jaar geen zin meer hadden. Maar dit jaar komt het vast weer goed!! :thumsup:

Asura

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2007, 20:33:37 pm »
Ik heb goede hoop want ik heb ze vandaag al 2 keer allebei bij de nestkast gezien terwijl ze elkaar kusjes gaven :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2007, 20:40:48 pm »
Klinkt goed!! Staat deze voliere nog bij je vader eigenlijk? ;)

Asura

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 31, 2007, 21:24:51 pm »
Ja, mijn vader zorgt nu voor ze. Maar hij kwam zelf met het idee om de broedblokken erin te hangen, dus hij vindt het zelf ook superleuk als er baby-vogeltjes komen ;) Hij kweekt zelf niet meer met zijn kanaries omdat hij dat teveel werk begon te vinden, maar grasparkietjes zijn veel minder werk (vooral maar 1 koppeltje).

Ik kom zelf helaas niet meer zo vaak hier  :-[ maar gelukkig kennen de parkietjes me nog wel, want ze komen nog steeds uit mijn hand eten. Gisteren kwam Konohamaru (het mannetje) zelfs even op mijn arm zitten (normaal zitten ze alleen maar op mijn handen omdat daar het voer ligt) dus dat vond ik superleuk! Bij mijn vader hebben ze nu ook 2 keer uit zijn hand gegeten, maar hij heeft minder geduld dan ik, dus als ze niet meteen komen dan geeft hij het te snel op.

Misschien is het ook wel een trucje van mijn vader: "Als er baby-parkietjes zijn, komt ze misschien weer vaker langs!!"  :P

Asura

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2007, 17:33:55 pm »
Vandaag was er weer veel interesse voor de nestkast! :thumsup:
Vanmorgen heb ik het popje zelfs even in de nestkast zien gaan. Verder gaan ze ook af en toe naar de andere nestkast, dus ze hebben nog niet definitief een keuze gemaakt :)

Helaas kan ik vanaf morgen niet meer kijken (krijgen ze wel genoeg rust! :-[) maar mijn vader houdt me wel op de hoogte ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2007, 21:39:39 pm »
Ohh leuk joh! Ik hoop echt voor jullie dat ze jongen krijgen :a036:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2007, 21:59:35 pm »
Je vader vindt het zelf natuurlijk ook leuk! Geen kanaries dan, maar oude liefde roest niet.. dan maar met parkietjes!! Ja Yvonne, je bent het nest uitgevlogen he? Zo gaat dat nu eenmaal. Maar misschien ga je inderdaad vaker als er jongen komen!! cheesy2

Asura

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2007, 12:07:45 pm »
Er zijn nog geen eitjes en de interesse voor de nestblokken is ook weg :(
Volgens mijn vader komt het doordat ze erg in de rui zijn gevallen.. Het is nog best vroeg in het jaar, dus ik heb nog wel hoop dat ze, als ze weer uit de rui zijn, toch weer zin krijgen!