Auteur Topic: kun je bloemkool geven ?  (gelezen 6374 keer)

ede

• Gast
Re: kun je bloemkool geven ?
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2007, 10:47:05 am »
Men mag elke groente geven, het liefst biologisch en ook nog ongekookt.
Ongekookt vanwege de vitaminen en mineralen!
Goed wassen van de groenten is zeker raadzaaam, eventueel 5 minuten voor het wassen de groenten even besproeien met wat appelzazijn.

Dat is niet helemaal waar hoor. Van sommige kolen kunnen ze last krijgen. En waarom appelazijn?  ???

fkbmac

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 25, 2007, 11:38:56 am »
Dat is niet helemaal waar hoor. Van sommige kolen kunnen ze last krijgen. En waarom appelazijn?  ???

Volgens mij is dat zo'n kreet die je direct naar het land der fabeltjes kan sturen.
Lekker vaag en lekker algemeen, een opmerking waar je alle kanten mee op kan.
Je hebt gelijk hoor Cosh.... van steenkolen kunnen ze last krijgen.
Maar vertel...... wees eens concreet....

Welke kool mogen ze dan niet eten????
En wat voor een last kunnen ze daarvan krijgen????
Winderigheid zeker... net als mensen bij spruitjes....
Nou, ik heb mijn gaaien nog nooit een scheetje horen geven hoor, en als ze dat al doen doen ze het heel decent. (wat wil je ook... bij de opvoeding die ik ze geef, haha)

Kromsnavels mogen alle groenten eten, ook koolsoorten!
Uiteraard alles met mate!!!

Als er geen maat gehouden wordt is alles schadelijk... zelfs water!

Mijn vogels krijgen alle groenten die wij ook eten waaronder vele soorten kolen en dat alles met veel smaak, te weten:
bloemkool, broccoli, rode kool, boerenkool, witte kool, groene kool, spits kool, savoye kool, koolraap. 

Waarom appelazijn???
Cosh... uitgebreide info over appelazijn vind je op mijn site, maar daar vertel ik je wellicht geen nieuws!
Als je de lezers deze uitgebreide informatie wil geven dan geef je maar aan welke site ik bedoel!!!!

Maar goed... hier kort wat relevante informatie
Appelazijn heeft vele goede eigenschappen waaronder ook dat het een ideaal schoonmaakmiddel is.
Het doodt onder andere bacterieën en helpt residuen (achtergebleven restjes) van insecticiden verwijderen. Eventuele resten van de appelazijn die na het afspoelen op de groenten achter blijven komen de gezondheid van de kromsnavel alleen maar ten goede. (alles met mate... natuurlijk)

Groet,

Frans

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: april 25, 2007, 11:59:11 am »
Volgens mij is dat zo'n kreet die je direct naar het land der fabeltjes kan sturen.
Lekker vaag en lekker algemeen, een opmerking waar je alle kanten mee op kan.
Je hebt gelijk hoor Cosh.... van steenkolen kunnen ze last krijgen.
Maar vertel...... wees eens concreet....

Welke kool mogen ze dan niet eten????
En wat voor een last kunnen ze daarvan krijgen????
Winderigheid zeker... net als mensen bij spruitjes....
Nou, ik heb mijn gaaien nog nooit een scheetje horen geven hoor, en als ze dat al doen doen ze het heel decent. (wat wil je ook... bij de opvoeding die ik ze geef, haha)

Kromsnavels mogen alle groenten eten, ook koolsoorten!
Uiteraard alles met mate!!!

Als er geen maat gehouden wordt is alles schadelijk... zelfs water!

Mijn vogels krijgen alle groenten die wij ook eten waaronder vele soorten kolen en dat alles met veel smaak, te weten:
bloemkool, broccoli, rode kool, boerenkool, witte kool, groene kool, spits kool, savoye kool, koolraap. 

Waarom appelazijn???
Cosh... uitgebreide info over appelazijn vind je op mijn site, maar daar vertel ik je wellicht geen nieuws!
Als je de lezers deze uitgebreide informatie wil geven dan geef je maar aan welke site ik bedoel!!!!

Maar goed... hier kort wat relevante informatie
Appelazijn heeft vele goede eigenschappen waaronder ook dat het een ideaal schoonmaakmiddel is.
Het doodt onder andere bacterieën en helpt residuen (achtergebleven restjes) van insecticiden verwijderen. Eventuele resten van de appelazijn die na het afspoelen op de groenten achter blijven komen de gezondheid van de kromsnavel alleen maar ten goede. (alles met mate... natuurlijk)

Groet,

Frans

Frans. Je begint aardig vervelend te worden  :S

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: april 25, 2007, 12:07:24 pm »
Bonen en aardappelen moet je in ieder geval koken, daar hebben we het in een andere tophic al eens over gehad.

fkbmac

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2007, 12:34:54 pm »
Bonen en aardappelen moet je in ieder geval koken, daar hebben we het in een andere tophic al eens over gehad.

Hallo Diana,

Ik heb onlangs ergens op een site een opmerking met de volgende strekking gelezen:

Ik heb laatst een tv-programma gezien op Animal-Planet en daar zaten een paar papegaai gezellig hun eten te koken.

Ik vind die opmerking hier wel passend.

Groet,

Frans

Africangrey

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 25, 2007, 12:44:30 pm »
Ik ben het eens met fkbmac, hoewel ik sommige groenten wel kook, maar mijn gaai vindt dat lekkerder ;)
Echter de vervelende manier waarop fkb zijn mening kenbaar maakt, lijkt op de houding van een kinderachtig kind :S
Dit geeft irritaties wat waarschijnlijk ook zijn bedoeling is. ???

fkbmac

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 25, 2007, 14:25:10 pm »
Ik ben het eens met fkbmac, hoewel ik sommige groenten wel kook, maar mijn gaai vindt dat lekkerder ;)
Echter de vervelende manier waarop fkb zijn mening kenbaar maakt, lijkt op de houding van een kinderachtig kind :S
Dit geeft irritaties wat waarschijnlijk ook zijn bedoeling is. ???

Hallo Africangey,

Het koken of blancheren van de groenten voordat deze aan de gaai gegeven wordt is zeker ook niet slecht… doe ik overigens ook regelmatig.
Alleen is het jammer dat juist door dat koken en blancheren veel vitaminen verloren gaan.

Verder mijn excuses dat mijn antwoorden irritaties opwekken en kinderachtig overkomen, dat is zeker niet de bedoeling!

Het was wel zo dat ik licht geïrriteerd werd door een nietszeggend antwoord van iemand die vaker vervelend reageert op mijn reacties.
Als je stelt dat iets niet klopt dan meen ik moet je minstens een poging doen die stelling te onderbouwen. En dat miste ik.

Met enige humor heb ik dat in mijn antwoord duidelijk willen maken en om verdere onderbouwing verzocht.

Kennelijk komt die humor irriterend en kinderachtig over.
Het is natuurlijk ook maar hoe men het interpreteren wil.

Groet,

Frans

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: april 25, 2007, 14:34:45 pm »
Kennelijk komt die humor irriterend en kinderachtig over.
Het is natuurlijk ook maar hoe men het interpreteren wil.

Groet,

Frans

Frans,

je hebt nu eenmaal een verleden opgebouwd hier en dat zal niet snel vergeten worden.

We blijven je nog steeds in de gaten houden en zullen jouw woorden heel plat opvatten zonder er bij na te denken of er humor in zit verwerkt.

Pascal

ede

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 25, 2007, 14:36:24 pm »
Sommige mensen vinden het idd vervelend om op de regeltjes gewezen te worden.   ::)
Maar helaas zal dat toch blijven gebeuren zodra je een reactie op Parkieten-land plaats die in strijd is hiermee. (opzettelijk of niet)
Hoe vervelend je dat ook vind.

fkbmac

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 25, 2007, 15:30:45 pm »
Sommige mensen vinden het idd vervelend om op de regeltjes gewezen te worden.   ::)
Maar helaas zal dat toch blijven gebeuren zodra je een reactie op Parkieten-land plaats die in strijd is hiermee. (opzettelijk of niet)
Hoe vervelend je dat ook vind.

Cosh waar slaat deze opmerking op???

Het is volgens mij volledig "Off Topic" maar toch maar een reactie.

Ik zou niet weten welke regel ik overtreden heb, indien ja laat ik me graag beleren...
Laat me de regel maar zien die ik overtreden zou hebben. Wederom wees concreet!

Anders... concentreer je liever op een inhoudelijk gefundeerd antwoord op de vragen:
Welke kool mogen ze dan niet eten?
En wat voor een last kunnen ze daarvan krijgen?

Verder verzoek ik je vriendelijk eens op te houden met die "Hetze".

Reageer normaal naar mij... dan reageer ik normaal naar jou.

« Laatst bewerkt op: april 25, 2007, 15:36:42 pm door fkbmac »

ede

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 25, 2007, 15:44:25 pm »
Je hebt Pb.

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: april 25, 2007, 15:45:26 pm »
Ik zou niet weten welke regel ik overtreden heb, indien ja laat ik me graag beleren...
Laat me de regel maar zien die ik overtreden zou hebben. Wederom wees concreet!

Verder verzoek ik je vriendelijk eens op te houden met die "Hetze".

Even 2 regels uit de gedragsregels (die je hebt geaccoordeerd bij het aanmelden op het forum):

• Spammen en/of crossposten is ongewenst (Je hebt meerdere malen indirect ofwel direct verwezen naar je eigen site wat we op een gegeven moment als spammen zijn gaan zien)
• Het beheer van het forum behoudt zich het recht voor in te grijpen waar nodig. Tevens is het forum niet aansprakelijk voor de inhoud van het forum.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #27 Gepost op: april 25, 2007, 15:48:26 pm »
Hallo Diana,

Ik heb onlangs ergens op een site een opmerking met de volgende strekking gelezen:

Ik heb laatst een tv-programma gezien op Animal-Planet en daar zaten een paar papegaai gezellig hun eten te koken.

Ik vind die opmerking hier wel passend.

Groet,

Frans

Ja inderdaad passend, maar heb jij ooit een papegaai een aardappel uit de grond zien graven???? Ik weet niet of je het weet maar die groeien dus in de grond!
Het is gewoon beter deze 2 producten te koken omdat er nu eenmaal stoffen in zitten die niet zo geweldig zijn, als je het precies wil weten zoek je het maar op bij het voedingscentrum. Daarbij zijn de huiskamer gaaien niet zoveel gewend als de gaaien in de natuur, die veel meer stoffen in hun krop en maagjes krijgen dan onze huiskamer gaaien aan kunnen.
Ik val niet snel over een opmerking maar je had het leuker kunnen brengen.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #28 Gepost op: april 25, 2007, 15:57:08 pm »
Frans het moet me toch echt van het hart, die keren dat je hier komt loop je te jennen als een klein kind, het lijkt wel of je er genoegen in hebt om hier de boel op stelten te zetten. Dit is een heerlijk gastvrij forum, waar zelden verkeerde woorden vallen. Vreemd dat dat wel iedere keer gebeurt als jij weer eens binnenkomt vallen, je blijft dan ook nog eens continu op het onderwerp ingelogd staan. Heb je niks beters te doen  ??? Sorry admins en moderators dat ik me er mee bemoei maar ik begin me hier danig aan te ergeren.
Verder zal ik me er niet meer mee bemoeien, zolang ik tenminste niet te hard tegen de schenen wordt geschopt.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #29 Gepost op: april 25, 2007, 16:43:49 pm »

Het was wel zo dat ik licht geïrriteerd werd door een nietszeggend antwoord van iemand die vaker vervelend reageert op mijn reacties.
Als je stelt dat iets niet klopt dan meen ik moet je minstens een poging doen die stelling te onderbouwen. En dat miste ik.
Aardappels en bonen verhaal:
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=25981.0
Zie pagina 5