Dat is niet helemaal waar hoor. Van sommige kolen kunnen ze last krijgen. En waarom appelazijn?Â
Volgens mij is dat zo'n kreet die je direct naar het land der fabeltjes kan sturen.
Lekker vaag en lekker algemeen, een opmerking waar je alle kanten mee op kan.
Je hebt gelijk hoor Cosh.... van steenkolen kunnen ze last krijgen.
Maar vertel...... wees eens concreet....
Welke kool mogen ze dan niet eten?
En wat voor een last kunnen ze daarvan krijgen?

Winderigheid zeker... net als mensen bij spruitjes....
Nou, ik heb mijn gaaien nog nooit een scheetje horen geven hoor, en als ze dat al doen doen ze het heel decent. (wat wil je ook... bij de opvoeding die ik ze geef, haha)
Kromsnavels mogen alle groenten eten, ook koolsoorten!
Uiteraard alles met mate!!!Als er geen maat gehouden wordt is alles schadelijk... zelfs water!
Mijn vogels krijgen alle groenten die wij ook eten waaronder vele soorten kolen en dat alles met veel smaak, te weten:
bloemkool, broccoli, rode kool, boerenkool, witte kool, groene kool, spits kool, savoye kool, koolraap.
Waarom appelazijn???
Cosh... uitgebreide info over appelazijn vind je op mijn site, maar daar vertel ik je wellicht geen nieuws!
Als je de lezers deze uitgebreide informatie wil geven dan geef je maar aan welke site ik bedoel!!!!
Maar goed... hier kort wat relevante informatie
Appelazijn heeft vele goede eigenschappen waaronder ook dat het een ideaal schoonmaakmiddel is.
Het doodt onder andere bacterieën en helpt residuen (achtergebleven restjes) van insecticiden verwijderen. Eventuele resten van de appelazijn die na het afspoelen op de groenten achter blijven komen de gezondheid van de kromsnavel alleen maar ten goede. (alles met mate... natuurlijk)
Groet,
Frans