Auteur Topic: Mijn vogels en vraagje?  (gelezen 1893 keer)

trudydoes

• Gast
Mijn vogels en vraagje?
« Gepost op: april 23, 2007, 09:30:25 am »
Hoera het is me toch gelukt om een paar leuke vogels te krijgen voor mijn voliere (de eerste serie was helaas uit de voiiere gestolen  :angry:)
We zijn nu weer gestart met valkparkieten en grasparkieten en hebben 1 elegant erbij.
Het is inmiddels een leuke verzameling geworden en nu maar hopen dat het dit keer allemaal goed gaat en er geen vogels meer worden gestolen.
Wil graag even 1 vraagje stellen is buxus nu wel of niet toegestaan bij valkparkieten in de voliere. Want op de ene site lees ik dat dit wel kan en op de andere staat giftig. Weet iemand hoe dit zit?

ede

• Gast
Re: Mijn vogels en vraagje?
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2007, 11:09:41 am »
Bij mijn weten is dat giftig maar ik twijfel ook. Ik ga je topic wel even verplaatsen naar het juiste gedeelte!

ferret

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2007, 12:32:15 pm »
Valkparkieten zullen niet veel over laten van die buxus daar het net als grasparkieten slopers van groen zijn  :bruce:
Dus of ze giftig zijn of niet maakt in deze niet veel uit.

Jammer dat er personen zijn die andermans volière leegmaken. Ik heb de volières daarom voorzien van sloten, moeten ze in ieder geval moeite doen (hetzij de boel openbreken of doorknippen). Veel suc6 met de vogels.

trudydoes

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2007, 12:36:49 pm »
Heb er al wat planten in en er word nog niets gesloopt en wil toch graag iets aan planten. Als ik ze erin doe wil ik wel zeker weten of ze wel of niet giftig zijn. dus alle informatie is welkom  :help:

ferret

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 24, 2007, 09:40:44 am »
Heb er al wat planten in en er word nog niets gesloopt

Ook niet door de grasparkieten  :o :o :o

trudydoes

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2007, 09:52:25 am »
Zitten er nog maar een paar in en volgende week ga ik nog een aantal halen. Heb in het verleden alleen maar Neophema's gehad. Met name Bourkes en Splendid en die vraten bijna nooit aan de planten. Ik ben dus niet zo bekend met de grasparkietjes hoe die zullen reageren op de planten maar tot nu toe heb ik nog geen klagen. Maar mijn vraag is eigenlijk dus nog steeds niet beantwoord en ook het soort planten wat er dan wel vaak in de voliere word gezet staat bijna nooit in een lijst. Wel altijd de planten die giftig zijn.

ferret

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 24, 2007, 12:34:13 pm »
Hier staan er een aantal
http://www.vogelpraathoek.nl/viewforum.php?f=33&sid=9916af67542f72d8b6442b7ea8ce4c7f

Maar houd er wel rekening mee dat de grasjes alles kaal (kunnen) vreten, daar staan ze om bekend.
De neophema's doen dat normaal gesproken niet dus dat klopt met wat je zegt.
« Laatst bewerkt op: april 24, 2007, 12:36:38 pm door ferret »