Auteur Topic: Spiegel  (gelezen 1997 keer)

ede

• Gast
Spiegel
« Gepost op: april 23, 2007, 12:16:10 pm »
Ik denk toch dat papegaaien niet hetzelfde in een spiegel zien dan wij.

Voorbeeld. Kaya is altijd erg boos op andere papegaaien. Veren omhoog, flitsen met de ogen.
Ik hield em net voor de spiegel en hij veranderde niet qua gedrag. Ook iets dichterbij gehouden.. merkte ik geen verschil. Hij reikte naar voren om de spiegel aan te raken en er gebeurde niks.

Dus OF ze zijn zo slim dat ze weten dat ze zichzelf zien. Of ze zien geen spiegelbeeld ofzo!  :CENS

Wat denken jullie?

Loesje

• Gast
Re: Spiegel
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2007, 13:04:36 pm »
Hmmm ik heb geen idee eigenlijk  :CENS, hier zijn de reacties verschillend. Soms reageren ze geen van beiden, Emma reageert soms boos en Bob kijkt af en toe juist heel verliefd naar zichzelf inclusief het draaien van zijn hoofdje enzo :)

Jeffrey

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2007, 14:58:54 pm »
haha gijs werd de eerste keer helemaal gek!!  cheesy2 aanvallen tegen de spiegel vladderen alles erop en eraan  cheesy3 en nu is kan hij uren naar zich zelf zitten kijken en knarsentanden  :hart:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2007, 15:01:25 pm »
vergeet ik coco helemaal  erbij te zetten :-[ haha coco loopt er straal voorbij meestal .. die vind het maar raar zo'n spiegel.. hhaha, en zo kijkt hij ook!  ;D hij kijkt me dan aan, en dan weer met een scheef koppie naar de spiegel  ;D echt geweldig  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2007, 23:09:27 pm »
of hij zichzelf herkent of dat hij denkt dat het een andere gaai is,weet ik niet ,maar als ik flip voor de speigel houd en vraag om een kusje te geven aan dat vogelke daar ,gaat hij telkens met zen bek ertegen en maakt het kusgeluidje
is het om mij te plezieren of denk hij dat het tuur is ,kweet het echt niet  ???

billy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2007, 19:05:00 pm »
Ric zat  vorige week op een gave motor.

En wat doet ze, kijken in de spiegel of ze er wel goed uitziet.  ;D

Even beter zitten, ze vind zichzelf zo mooi  woohoo

Groetjes Els

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 24, 2007, 19:12:50 pm »
 cheesy2  cheesy2  cheesy2

Ok. ik ben overtuigd. Sjonge wat kijkt ze wijs in die spiegel!  ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 24, 2007, 21:18:41 pm »
wat een leuke foto's  :thumsup:
wat een ijdele grijze  ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: april 24, 2007, 22:08:49 pm »
Volgens mij ligt het er ook aan hoe groot de spiegel is, ga je voor een grote spiegel staan missen ze snel dat kleine "zelf-objectje" maar laat je hun in een klein handspiegeltje kijken dat vindt "Kaya tenminste" wel erg leuk en interresant. Hij hapt er dan ook na  :) En er komt bijna niets anders in beeld.

Africangrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 24, 2007, 22:36:33 pm »
Hihi, wat leuk Ric op de motor :thumsup:

Wij hebben thuis een grote spiegel boven de bank en voor de grap liet ik Jamie daar een keer inkijken.
Hij vond het schitterend, allemaal tegen de spiegel tikken met zijn snavel, geluidjes maken en veertjes een beetje wijjd uitzetten.
Toen ik daarna weer gewoon op de bank ging zitten met hem wilde hij iedere keer weer naar de spiegel :)
Dit hebben we toch een beetje afgeleerd, want iop een gegeven moment had hij alleen nog aandacht voor de spiegel.
Ik denk niet dat ze zichzelf of een soortgenoot menen te zien in de spiegel, maar het heeft in ieder geval een grote aantrekkingskracht. Gewoon iets wat ook beweegt denk ik ;D

Jeffrey

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 24, 2007, 22:40:43 pm »
hahaha die foto van Ric op de motor zijn echt gewelig  ;D

ahacking

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 25, 2007, 07:35:28 am »
Wij hadden ooit een parkietje en die was gek op een (scheer)spiegel. Hij speelde ermee, gaf zichzelf kusjes en rende er soms heel hard omheen om te kijken waar dat beest nou bleef.  :oops:
En soms komt er een koolmeesje die fladdert als een gek om op de plaats te blijven voor een ruit die spiegelt. Dus ze zien vast wel iets en vinden zichzelf dan ook nog heel aantrekkelijk  cheesy3

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #12 Gepost op: april 25, 2007, 09:02:05 am »
Diesel heeft geen interesse in de spiegel . als ik hem ervoor hou , kijkt ie mij aan van .. moet dit leuk zijn ??

Lorre daarentegen heeft zn spiegeltje in de kooi , gaat er echt voor zitten om zich mooi te maken , en elke andere spiegel gebruikt ie daar ook voor ... gaat dan ook hele lieve geluidjes maken ..  :hart:
Soms doet ie het 5 keer op een dag en soms bekijkt hij de spiegel 3 dagen niet ...

ede

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 25, 2007, 09:05:55 am »
Diesel heeft geen interesse in de spiegel . als ik hem ervoor hou , kijkt ie mij aan van .. moet dit leuk zijn ??

Ja dat doet Coco ook. Net of tie de echte Corina zoekt!  :)
Die heeft ook geen interesse. Maar ik vind het vreemd dat Kaya niet boos werd op die papegaai in de spiegel!  :CENS

Ik ben bang dat we het nooit zullen weten!

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #14 Gepost op: april 25, 2007, 09:25:38 am »
Hmmm .. ik zou er bij Lorre nu eigenlijk ook niet uit kunnen opmaken of hij nou echt zichzelf ziet of denkt een ander te zien ..
Weet alleen dat ie het een erg leuk speeltje vind .....